Economic and Financial Management (5 cr)
Code: KU00CT84-3001
General information
- Enrollment
- 06.06.2024 - 10.09.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 17.09.2024 - 29.10.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Arts Academy
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 15
- Degree programmes
- Degree Programme in Media Arts
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 25 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 17.09.2024 time 09:00 - 14:00 (5 h 0 min) |
Talouden ja rahoituksen hallinta KU00CT84-3001 |
EDU_3032
Ryhmätyö (16 hlö)
|
Tue 24.09.2024 time 09:00 - 14:00 (5 h 0 min) |
Talouden ja rahoituksen hallinta KU00CT84-3001 |
EDU_3032
Ryhmätyö (16 hlö)
|
Tue 01.10.2024 time 09:00 - 14:00 (5 h 0 min) |
Talouden ja rahoituksen hallinta KU00CT84-3001 |
|
Tue 08.10.2024 time 09:00 - 14:00 (5 h 0 min) |
Talouden ja rahoituksen hallinta KU00CT84-3001 |
|
Tue 29.10.2024 time 09:00 - 14:00 (5 h 0 min) |
Talouden ja rahoituksen hallinta KU00CT84-3001 |
EDU_3032
Ryhmätyö (16 hlö)
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso alkaa 17.9.2024 ja päättyy 29.10.2024. Opintojaksolla on viisi kontaktitapaamista, osa kampuksella osa Zoomissa. Muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen.
Kontaktiopetukset:
17.9.2024 klo 9.00-14.00 Keskeiset rahoituslähteet ja erilaiset rahoitusmallit (LÄHIOPETUS, Syrjänen)
24.9.2024 klo 9.00-14.00 Projektisuunnitelman purku: Budjetin ja rahoitussuunnitelman laadinta (LÄHIOPETUS, Jussilainen)
1.10.2024 klo 9.00-14.00 Kiertotalouden näkökulmat projektitoiminnassa, yritysyhteistyö (ZOOM, Jussilainen & Syrjänen)
8.10.2024 klo 9.00-14.00 Kirjanpidon käytänteet ja talouden seuranta, työnantajan ja työn tilaajan velvollisuudet projektin talouden näkökulmasta (ZOOM, Jussilainen)
29.10.2024 klo 9.00-14.00 Ryhmäpresentaatiot ja keskustelua (LÄHIOPETUS, Jussilainen)
Objective
After completing the course, the student is able to
- dismantle the project plan into a funding application and prepare a feasible budget
- identify key national and international funding sources and compare different funding models for the project, utilising business cooperation practices
- examine the project from the perspective of circular economy
- explain the basics of accounting and plan the financial monitoring of the project
- appoint the practices of acting as an employer and client from the perspective of the project's finances
Content
Budgeting, financial mapping and funding application, corporate cooperation, accounting practices, circular economy, resource understanding, and the obligations of the employer and the client from the perspective of the project's finances.
Materials
Itslearning-alustan materiaalit
Teaching methods
Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.
Pedagogic approaches and sustainable development
Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Innovaatiopedagogiikka (INNOPEDA)
Completion alternatives
Neuvottele erikseen opettajien kanssa
Student workload
Ennakkotehtävä
Ryhmätehtävä 1 (arviointi 1-5/hyl)
Ryhmätehtävä 2 (arviointi 1-5/hyl) ja vertaispalaute
Itsearviointi
Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).
Evaluation methods and criteria
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Arvioinnin kohteena ovat ryhmätehtävät 1 ja 2.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Arvosana muodostuu numeraalisesti arvioitavien tehtävien keskiarvosta, johon vaikuttaa myös vertaisarviointi.
Kaikki tehtävät arvioidaan joko numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.
Arviointiin vaikuttavat:
a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus
Failed (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Harjoitustehtävien vastaukset vastaavat tekoälyn tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä jakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.