Customer Service (3 cr)
Code: KH00CO48-3001
General information
- Enrollment
-
03.08.2024 - 05.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
02.09.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Professional Sales
- Teachers
- Heidi Kurvinen
- Groups
-
LEMMODLIPAFinanssialanToimintaymparistoPMYYNS18LiPa Finanssialan toimintaympäristö PMYYNS18
-
PMYYFS23Financial Services
- Course
- KH00CO48
Realization has 12 reservations. Total duration of reservations is 32 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 06.09.2024 time 08:00 - 10:00 (2 h 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_A308
Teoriatila
|
Fri 13.09.2024 time 08:00 - 10:00 (2 h 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_B166
Kullervo
|
Fri 20.09.2024 time 08:00 - 10:00 (2 h 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
EDU_2004
Johannes muunto byod
|
Fri 27.09.2024 time 08:00 - 10:00 (2 h 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_A317
Teoriatila
|
Fri 04.10.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_A313
Teoriatila
|
Fri 11.10.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_A308
Teoriatila
|
Fri 25.10.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_A314
Teoriatila
|
Fri 01.11.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_A313
Teoriatila
|
Fri 08.11.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_A317
Teoriatila
|
Fri 15.11.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
TENTTI / Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_B164
Tapio muunto
|
Fri 22.11.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
1. Uusintantentti / Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_B164
Tapio muunto
|
Fri 29.11.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
2. Uusintatentti / Asiakaspalvelu ja asiakkuuksien hoito KH00CO48-3001 |
LEM_A313
Teoriatila
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
2.9.2024-31.12.2024
Opiskelija osaa:
- luoda, arvioida ja ylläpitää asiakassuhteita
- analysoida asiakaskokemuksen muodostumista
- asiakaspalvelutilanteessa ottaa huomioon erilaiset asiakkaat
- arvioida omia asiakaspalvelutaitojaan sekä kehittämiskohtia
Sisältö:
asiakaslähtöinen ajattelu myyntiprosessissa
kehittää kannattavia asiakassuhteita
ostokäyttäytyminen
asiakaskokemus
asiakaspalvelutilanteet
haastavat asiakkaat
Tämän kurssin edeltävyysehtona on ensimmäisen vuoden opinnot.
Objective
Having completed the course, the student is able to:
apply customer oriented thinking, develop profitable customer relationships and
use customer-oriented practices in service
Content
customer service
customer experience
Materials
Itslearning alustalla mainittu kirjallisuus, artikkelit, nettilähteet ja muu alustalla mainittu aineisto tukee kurssilla opittua ja käsiteltyä materiaalia. Aineistoa on paljon ja omaehtoista tutustumista aihealueisiin edellytetään.
Luentojen aikana on tärkeää tehdä omia muistiinpanoja, sillä ne ovat olennaisia kurssin suoriutumisen kannalta. Luentomateriaali jaetaan kurssin lopussa.
Kurssikirjat:
-Grönroos, Christian (eri vuosia) Palvelujen johtaminen ja markkinointi.
-Storbacka, Kai & Lehtinen, Jarmo. R. (eri vuosia) Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkuuden armoilla.
-Bergström, Seija & Leppänen, Arja (2015, 2021) Yrityksen asiakasmarkkinointi.
-Oppimisympäristön Itslearning materiaali.
-Omat muistiinpanot.
Vaikka kurssin aineisto on mittava, kurssin pystyy läpäisemään hyvin arvosanoin osallistumalla aktiivisesti luennoille ja kertaamalla materiaalin itsenäisesti aineistoa.
Teaching methods
Oppiminen tapahtuu sovelletun ongelmalähtöisen oppimisen avulla, jossa teoreettinen osa sovelletaan käytäntöön erilaisten luentomateriaalien, uutisten, harjoitusten, case -aineistojen ja mahdollisten yritystoimeksiantojen avulla. Johtuen opetettavan aiheen luonteesta kurssilla on kuitenkin vähäisessä määrin lyhyitä luentoja.
Kurssilla merkittävä osa opetuksesta tapahtuu keskustellen, harjoitteiden, oppimistehtävien avulla ja ryhmätyöskentelynä annetun tai suositellun materiaalin pohjalta, oppimistehtävien ja esitysten myötä.
Huomioitava on, että kurssi voidaan suorittaa vain läsnäoloa vaativalla luento-opetuksena - ei Teams-mahdollisuutta.
Kurssin toteutukseen saattaa tulla muutoksia tehtävänantojen, hanketyön tai työelämälähtöisen oppimisen osalta; näistä tiedotetaan tarkemmin kurssin aikana.
Exam schedules
Tentit järjestetään lukujärjestykseen ilmoitetuissa luentosaleissa, tarkasta tila viimeistään edeltävän päivänä mahdollisten muutosten osalta.
Kurssilla noudatetaan tutkintosäännön asetuksia tenttien toteuttamisesta ja arvioinnista. Uusintamahdollisuuden tutkintosäädöksen mukaisesti.
Tenttien ajankohdat:
Varsinainen tentti: 15.11.2024
1. korotus/uusintatentti: 22.11.2024
2. korotus/uusintatentti: 29.11.2024
Tentin suorittaminen muina ajankohtina ei ole mahdollista: mikäli opiskelija ei kykene suorittamaan hyväksyttyä arvosanaa em. tenttiajankohtina, seuraava mahdollinen ajankohta suorittaa tentti/kurssi hyväksytysti on opinto-ohjelman mukainen, seuraava ajankohta kun kurssia järjestetään.
International connections
Opetuksessa sovelletaan innovaatiopedagogiikkaa, jota sovelletaan luentojen ja harjoitusten aikana, sekä tehtävänannoissa. Painopiste on keskeisestä teoreettisesta aineksesta johdetussa käytännönläheisessä toiminnassa.
Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan sekä oppimistehtävien toteuttamisesta. Opintojakso perustuu yksilö- ja ryhmätyöskentelyyn, jossa ohjaajan rooli on tukea ja ohjata työskentelyä. Pääosa tehtävänannoista toteutetaan suullisina toimeksiantoina luentojen ja teoreettisen aiheen yhteydessä, eikä niitä toisteta luennoitsijan toimesta. Suullisten tehtävänantojen tavoitteena on simuloida asiakkaiden antamia toimeksiantoja.
Completion alternatives
-
Student workload
Luennot toteutetaan fyysisinä luentoina kampuksen tiloilla eikä etäosallistuminen ole mahdollista. Kurssin keskeinen sisältö opitaan luennoilla ja luentojen perusteella tehtävät oppimistehtävät / harjoitteet tukevat kurssin asiasisällön sisäistämistä.
-Tiedonhakua ja aihealueen materiaaliin perehtyminen.
-Osallistuminen työskentelyyn
- Havainnointitehtävä pareittain (1), joka koostuu havainnoinnin valmistelusta, havainnoinnista ja havainnoinnin perusteella laaditusta esityksestä (osa esittää tunneilla tuotoksen). Palautusten ajankohdat ja ohjeet mainittu Itslearningissä.
-Tenttiin kertaus ja tentti.
Kurssin toteutukseen saattaa tulla muutoksia tehtävänantojen, yritystoimeksiantojen tai työelämälähtöisen oppimisen osalta; näistä tiedotetaan tarkemmin kurssin aikana.
Oppimisympäristönä Itslearning. Tehtävänpalautukset vain ja ainoastaan Itslearning oppimisympäristöön ohjeistuksen- ja aikataulun mukaisesti.
1 op vastaa 27h opiskelijan työtä eli 3 op = 81h.
Further information
Tapaamme joka viikko luennoilla.
Kurssiin liittyvä aineisto ja viestintä on suunnattu kokonaisuudessaan kurssin ITSLearning-sivustolle, jossa vastuuopettaja viestii mahdollisista aikataulumuutoksista tms.
Jos et pääse osallistumaan luennolle, katso kurssin itslearning-sivulta tai kysy opiskelukaverilta, mitä aiheita luennolla käsiteltiin.
Ensimmäisellä luentokerralla kysytään opiskelijoilta lupa kurssin luentojen läsnäololistalle.