Siirry suoraan sisältöön

Microsoft ERP (4 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CX47-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

03.08.2024 - 05.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 21.12.2024

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketoiminnan logistiikan koulutus

Opettaja

  • Paula Kullanmäki

Ryhmät

  • PLILOS23HANK
    PLILOS23Hankinnat
  • LIPATMODToiminnanohjausJaInformaatiologistiikka
    LIPAT Toiminnanohjaus ja informaatiologistiikka
  • 05.09.2024 08:00 - 12:00, Microsoft ERP KH00CX47-3001
  • 12.09.2024 11:00 - 15:00, Microsoft ERP KH00CX47-3001
  • 19.09.2024 10:00 - 14:00, Microsoft ERP KH00CX47-3001
  • 26.09.2024 11:00 - 15:00, Microsoft ERP KH00CX47-3001
  • 10.10.2024 11:00 - 15:00, Microsoft ERP KH00CX47-3001
  • 24.10.2024 12:00 - 16:00, Microsoft ERP KH00CX47-3001
  • 31.10.2024 11:00 - 15:00, Microsoft ERP KH00CX47-3001

Tavoitteet

• Opiskelija syventää toiminnanohjausjärjestelmien osaamista ja keskittyy PK -yrityksissä käytössä olevaan järjestelmään – tämän logiikkaan sekä prosesseihin, joihin tutustutaan yksityiskohtaisesti käytännön harjoittelun myötä. Tavoitteena on saada hyvä yleiskuva PK -yrityksille suunnattujen toiminnanohjausjärjestelmien perusprosesseista sekä toiminnoista niin että opiskelijalla on kurssin jälkeen hyvät valmiudet hyödyntää osaamista työelämässä.
Opiskelija osaa:
- Hyödyntää Microsoft ERP -ohjelmistoa monipuolisesti
- Tunnistaa tiedonhallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- Opiskelija pystyy kertomaan mistä liiketoimintaprosessin data tulee, mitä dataa prosessi tuottaa ja miksi
- Opiskelija pystyy myös kuvaamaan kuka kyseisen prosessin dataa tulee käyttämään ja mihin
- Käytännön harjoitusten myötä syventää datalähtöistä ajattelua ja tunnistaa datan hyödyntämispotentiaalia liiketoiminnan tukena

Sisältö

Microsoft NAV / Business Central
- Harjoitukset
- Vierailija(t)

Oppimateriaalit

materiaalin löydät Itsistä. Kurssilla ei tarvita lainattavia/ostettavia kurssimateriaaleja.

Opetusmenetelmät

Lähiluennot, luentotehtävät ja paritehtävät

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

ei tenttiä.
Kurssilla on kolme paritehtävää ja luentotehtäviä, jonka palautetaan yhtenä Oppimispäiväkirjana.
Oppimispäiväkirjan palautus It´s Learningiin 1.11.24 klo 20.00.
Myöhässä palautettujen oppimispäiväkirjan palautuspäivä on 15.11.24 klo 20.00
Kurssia ei voi suorittaa muilla kuin annetuilla tehtävillä.
Kurssin arvosanaa ei voi korottaa tenttimällä tai lisätehtävillä.
Kurssia ei voi uusia tenttimällä tai lisätehtävillä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähiluennot, luentotehtävät
Paritehtävät

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei vallinnaisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

4 opintopistettä n. 100 h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

4 opintopistettä n. 100 h opiskelijan työtä

Viestintäkanava ja lisätietoja

luennot
Kurssilla käytämme Itsiä
Ensimmäisellä luentokerralla kysytään opiskelijoilta lupa kurssin luentojen läsnäololistaoille.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Paritehtävät:
Paritehtävä 1 (25% kurssin kok. arvosanasta)Palautetaan Oppimispäiväkirjaan. Esitykset 19.9
Paritehtävä 2 (25% kurssin kok. arvosanasta) Palautetaan Oppimispäiväkirjaan. Esitykset 26.9
Paritehtävä 3 (40% kurssin kok. arvosanasta)Palautetaan Oppimispäiväkirjaan.

Luentotehtävät (10% kurssin kok.arvosanasta)
Arvosanaan 4: 50% luentotehtävistä tehty
Arvosanaan 5: 80% luentotehtävistä tehty

Hylätty (0)

Paritehtävä 2:
Arvosana 0
Paritehtävä ei ole palautettu Itsiin ohjeiden mukaan oikeaan aikaan.
Jos esitystä ei ole palautettu ajallaan, esitystä ei voi myöskään esittää.
Opiskelija on palauttanut esityksen, mutta se hyvin lyhyt ja vajaa.
Paritehtävä 1 ja 3
Arvosana 0
Oppimispäiväkirjaa ei ole palautettu ajallaan.
Oppimispäiväkirja on palautettu, mutta HYVIN vajaana. Esim. Oppimispäiväkirjassa on vain kuvia, mutta ei tekstiä. Tai vaan tekstiä, mutta ei kuvia.
Kuvista ei saa selvää esim. kuvakaappaukset ovat ”huonoja” ja opiskelijan yritystä (yritystunnusta) ei löydy kuvasta.
Tai teksti on ”epämääräistä” eikä lukija ymmärrä tekstiä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Paritehtävä 2:
Arvosana 1-3

Palautettu Itsiin ajallaan. Esitysaika alle 15 min, esitysmateriaali powerpointissa.
Esitys tehty kohtalaisesti ohjeiden mukaan. Opetuksellinen näkökulma ei tule esiin hyvin tai ei ollenkaan.
Esitys pidetään sovittuna ajankohtana.
Vähäisesti omia mielipiteitä, vähäisesti omaa pohdintaa. Lähteistä kerrottiin niukasti.
Esitys oli suoraan paperista lukua.
Ei opetuksellista arvoa, eikä oppineisuutta huomattavissa.
Otetaan vastaan esityksessä tulleita kysymyksiä/ kommentteja ja vastataan niihin asiallisesti.
Lähteet merkitty esitykseen ja materiaalin loppuun. Plagiointitarkastus on OK.
Jos esitys puuttuu, arvosana 1, kunhan esitysmateriaali on palautettu ajoissa ja teksti on asiallista eli esitys tehty ohjeiden mukaan.
Paritehtävä 1 ja 3:
Arvosana 1-3
Päiväkirja on palautettu ohjeiden mukaan ja oikeaan aikaan.
Päiväkirja on toteutettu itsenäisesti ja loogisesti, mutta aihepiirin hallinnassa on puutteita.
Päiväkirjassa on epäjohdonmukaisuutta ja puutteita. Työstä puuttuu myös omia esimerkkejä ja omaa pohdintaa.
Päiväkirjassa on vähäisesti käytetty annettua lähdettä.
Kuvat, kuviot, taulukot on toteutettu asianmukaisilla ohjelmilla, mutta niissä on puutteita.
Aineistosta ei ole osattu tehdä paljonkaan perusteltuja johtopäätöksiä ja oivalluksia.
Päiväkirja sisältää niukasti omia oppimiseen liittyviä pohdintoja ja kommentteja.
Lähteiden käyttö ja merkintä on vähäistä. Lähdeluettelo löytyy aineistosta.
Plagiointitarkastus on OK.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Paritehtävä 2:
Arvosana 4-5

Palautettu It´siin ajallaan. Esitysaika 15-19 min, esitysmateriaali powerpointissa.
Esitys ja esitysmateriaali on tehty erinomaisesti ohjeiden mukaan. Kaikkiin kohtiin on vastattu asiantuntevasti, laajasti ja ammattimaisesti opetuksellisen näkökulman mukaan.
Esitys pidetty sovitusti ja kaikilta ryhmän jäsenillä on luonteva esiintyminen sekä heidän osaaminen tulee esityksessä ilmi. Ei suoraa paperista lukua.
Omia mielipiteitä, hyviä kommentteja ja oivalluksia.
Esitys tehty selkeästi, käyttäen omia kaavioita, prosessikaavioita ym.
Lähteet merkitty esitykseen ja esityksen loppuun.
Otetaan vastaan esityksessä tulleita kysymyksiä/ kommentteja, ja vastataan niihin asiallisesti.
Plagiointitarkastus on OK.

Paritehtävä 1 ja 3:
Arvosana 4-5
Oppimispäiväkirja on palautettu ohjeiden mukaan ja oikeaan aikaan.
Oppimispäiväkirja on toteutettu itsenäisesti ja loogisesti, osoittaen erinomaista aihepiirin hallintaa ja jäsentelyä laajoilla ja yksityiskohtaisilla esimerkeillä.
Päiväkirja on moitteeton, johdonmukainen ja jäntevä sisällöllinen rakenne. Kaikki paritehtävän 1 ja 3 kysymysten vastaukset löytyvät päiväkirjasta.
Teksti on sujuvaa ja virheetöntä asiatekstiä. Lähdemerkinnät paikoillaan niissä kohdissa kun käytetty toisen tekstiä oman työn apuna.
Kuvat, kuviot, taulukot on toteutettu asianmukaisilla ohjelmilla ja ne ovat laadultaan korkeatasoisia, itse tehden.
Aineistosta on osattu tehdä perusteltuja johtopäätöksiä ja kerrottu niistä yksityiskohtaisesti. Aineistossa on käytetty ammattimaisesti annettua lähdettä/lähteitä.
Päiväkirja sisältää omia oppimiseen liittyviä pohdintoja, omia esimerkkejä ja omia kommentteja.
Lähdeluettelo on lähteiden mukainen.
Plagiointitarkastus on OK
Arvosanaan 4: Oppimispäiväkirjasta löytyy vähintään 50% luentotehtävistä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Pariteht 2:
Arvosana 5
Erinomainen esitys
Kaikkiin kohtiin on vastattu erinomaisen asiantuntevasti, laajasti ja ammattimaisesti opetuksellisen näkökulman mukaan.
Esitys pidetty sovitusti ja kaikilta ryhmän jäsenillä on erittäin luonteva esiintyminen sekä heidän osaaminen tulee esityksessä ilmi. Materiaali tukee esitystä, mutta käytännössä ryhmä osaa esittää asian ilman materiaalia.
Paritehtävä 1 ja 3:
Arvosana 4-5
Opiskelijan dokumentaation kokonaisuus looginen, tieteellinen ja oppineisuus on havaittavissa.
Omat kommentit ja parannusehdotukset on selitetty perusteellisesti.
Oma oppiminen on avattu tekstissä laajasti ja perustellusti.
Tehtävien prosessikuvaukset on kirjoitettu ja kuvattu vastauksessa. Harjoituksen välivaiheet on kirjattu yksityiskohtaisesti vastauksessa.
Vastauksessa tulee selville harjoituksen ja kokonaisuuden ymmärtäminen.
Kuvakaappauksista saa ”selvää”, ja niistä selviää tekijän yrityksen nimi ja päiväys ja kuvat on selitetty tekstissä auki yksityiskohtaisesti.
HUOM! Arvosanaan 5: Oppimispäiväkirjasta löytyy vähintään 80% luentotehtävistä.