Microsoft ERP (4 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BZ43-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
03.08.2024 - 06.09.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 18.12.2024
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketoiminnan logistiikan koulutus
Opettaja
- Paula Kullanmäki
Ryhmät
-
PLILOS23KUPLILOS23Kuljetukset
-
LIPATMODToiminnanohjausJaInformaatiologistiikkaLIPAT Toiminnanohjaus ja informaatiologistiikka
- 06.09.2024 08:00 - 12:00, Microsoft ERP KH00BZ43-3007
- 13.09.2024 10:00 - 14:00, Microsoft ERP KH00BZ43-3007
- 20.09.2024 11:00 - 15:00, Microsoft ERP KH00BZ43-3007
- 27.09.2024 11:00 - 15:00, Microsoft ERP KH00BZ43-3007
- 04.10.2024 11:00 - 15:00, Microsoft ERP KH00BZ43-3007
- 11.10.2024 11:00 - 15:00, Microsoft ERP KH00BZ43-3007
- 25.10.2024 11:00 - 15:00, Microsoft ERP KH00BZ43-3007
- 01.11.2024 11:00 - 15:00, Microsoft ERP KH00BZ43-3007
Tavoitteet
Opiskelija syventää toiminnanohjausjärjestelmien osaamista ja keskittyy PK -yrityksissä käytössä olevaan järjestelmään – tämän logiikkaan sekä prosesseihin, joihin tutustutaan yksityiskohtaisesti käytännön harjoittelun myötä. Tavoitteena on saada hyvä yleiskuva PK -yrityksille suunnattujen toiminnanohjausjärjestelmien perusprosesseista sekä toiminnoista niin että opiskelijalla on kurssin jälkeen hyvät valmiudet hyödyntää osaamista työelämässä.
Opiskelija osaa:
- Hyödyntää Microsoft ERP -ohjelmistoa monipuolisesti
- Tunnistaa tiedonhallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- Opiskelija pystyy kertomaan mistä liiketoimintaprosessin data tulee, mitä dataa prosessi tuottaa ja miksi
- Opiskelija pystyy myös kuvaamaan kuka kyseisen prosessin dataa tulee käyttämään ja mihin
- Käytännön harjoitusten myötä syventää datalähtöistä ajattelua ja tunnistaa datan hyödyntämispotentiaalia liiketoiminnan tukena
Sisältö
- Microsoft NAV / Business Central
- Harjoitukset
- Vierailija(t)
Oppimateriaalit
materiaalin saa kurssin alussa ja löytyy itsistä. Kurssilla ei tarvita lainattavia/ ostettavia kirjoja.
Opetusmenetelmät
Luennot, luentotehtävät ja paritehtävät. Kurssilla käytetään Microsoft Dynamics Nav- ohjelmaa, joka ladataan opiskelijan omalle windows- käyttöjärjestelmän koneelle.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla ei ole tenttiä.
Kurssilla palautetaan Oppimispäiväkirja, joka sisältää luentotehtävät ja Paritehtävän 1-3.
Kurssin tehtävät tulee palauttaa annetun ohjeiden mukaisesti ajallaan.
Oppimispäiväkirjan palautus It´s Learningiin 1.11.24 klo 20.00.
Myöhässä palautettujen oppimispäiväkirjan palautuspäivä on 15.11.24 klo 20.00 itsin palautuslaatikkoon.
Kurssia ei voi suorittaa muilla kuin annetuilla tehtävillä.
Kurssin arvosanaa ei voi korottaa tenttimällä tai lisätehtävillä.
Kurssia ei voi uusia tenttimällä tai lisätehtävillä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
luennot, luentotehtävät ja paritehtävät
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei valinnaisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
4 opintopistettä, n. 100 tuntia opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Syksy 2024:
Luennot
Lähiluennot:
Paritehtävät:
Paritehtävä 1 (25% kurssin kok. arvosanasta) Esitys 20.9
Paritehtävä 2 (25% kurssin kok. arvosanasta) Esitys 27.9
Paritehtävä 3 (40% kurssin kok. arvosanasta)
Luentotehtävät (10 % kok.arvosanasta):
Arvosanaan 4: 50% luentotehtävistä tehty
Arvosanaan 5: 80 % luentotehtävistä tehty
Viestintäkanava ja lisätietoja
luennot
Käytämme Itsiä
Ensimmäisellä luentokerralla kysytään opiskelijoilta lupa kurssin luentojen läsnäololistaoille.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Paritehtävät 1-3 palautetaan Oppimispäiväkirjassa. Oppimispäiväkirja palautetaan Itsiin,
Hylätty (0)
Paritehtävä 2:
Arvosana 0
Paritehtävä ei ole palautettu Itsiin ohjeiden mukaan oikeaan aikaan.
Jos esitystä ei ole palautettu ajallaan, esitystä ei voi myöskään esittää.
Opiskelija on palauttanut esityksen, mutta se hyvin lyhyt ja vajaa.
Paritehtävä 1 ja 3:
Arvosana 0
Oppimispäiväkirjaa ei ole palautettu ajallaan.
Oppimispäiväkirja on palautettu, mutta HYVIN vajaana. Esim. Oppimispäiväkirjassa on vain kuvia, mutta ei tekstiä. Tai vaan tekstiä, mutta ei kuvia.
Kuvista ei saa selvää esim. kuvakaappaukset ovat ”huonoja” ja opiskelijan yritystä (yritystunnusta) ei löydy kuvasta.
Tai teksti on ”epämääräistä” eikä lukija ymmärrä tekstiä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Paritehtävä 2:
Arvosana 1-3
Palautettu Itsiin ajallaan. Esitysaika alle 15 min, esitysmateriaali powerpointissa.
Esitys tehty kohtalaisesti ohjeiden mukaan. Opetuksellinen näkökulma ei tule esiin hyvin tai ei ollenkaan.
Esitys pidetään sovittuna ajankohtana.
Vähäisesti omia mielipiteitä, vähäisesti omaa pohdintaa. Lähteistä kerrottiin niukasti.
Esitys oli suoraan paperista lukua.
Ei opetuksellista arvoa, eikä oppineisuutta huomattavissa.
Otetaan vastaan esityksessä tulleita kysymyksiä/ kommentteja ja vastataan niihin asiallisesti.
Lähteet merkitty esitykseen ja materiaalin loppuun. Plagiointitarkastus on OK.
Jos esitys puuttuu, arvosana 1, kunhan esitysmateriaali on palautettu ajoissa ja teksti on asiallista eli esitys tehty ohjeiden mukaan.
Paritehtävä 1 ja 3:
Arvosana 1-3
Päiväkirja on palautettu ohjeiden mukaan ja oikeaan aikaan.
Päiväkirja on toteutettu itsenäisesti ja loogisesti, mutta aihepiirin hallinnassa on puutteita.
Päiväkirjassa on epäjohdonmukaisuutta ja puutteita. Työstä puuttuu myös omia esimerkkejä ja omaa pohdintaa.
Päiväkirjassa on vähäisesti käytetty annettua lähdettä.
Kuvat, kuviot, taulukot on toteutettu asianmukaisilla ohjelmilla, mutta niissä on puutteita.
Aineistosta ei ole osattu tehdä paljonkaan perusteltuja johtopäätöksiä ja oivalluksia.
Päiväkirja sisältää niukasti omia oppimiseen liittyviä pohdintoja ja kommentteja.
Lähteiden käyttö ja merkintä on vähäistä. Lähdeluettelo löytyy aineistosta.
Plagiointitarkastus on OK.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Paritehtävä 2:
Arvosana 4-5
Palautettu It´siin ajallaan. Esitysaika 15-19 min, esitysmateriaali powerpointissa.
Esitys ja esitysmateriaali on tehty erinomaisesti ohjeiden mukaan. Kaikkiin kohtiin on vastattu asiantuntevasti, laajasti ja ammattimaisesti opetuksellisen näkökulman mukaan.
Esitys pidetty sovitusti ja kaikilta ryhmän jäsenillä on luonteva esiintyminen sekä heidän osaaminen tulee esityksessä ilmi. Ei suoraa paperista lukua.
Omia mielipiteitä, hyviä kommentteja ja oivalluksia.
Esitys tehty selkeästi, käyttäen omia kaavioita, prosessikaavioita ym.
Lähteet merkitty esitykseen ja esityksen loppuun.
Otetaan vastaan esityksessä tulleita kysymyksiä/ kommentteja, ja vastataan niihin asiallisesti.
Plagiointitarkastus on OK.
Paritehtävä 1 ja 3:
Arvosana 4-5
Oppimispäiväkirja on palautettu ohjeiden mukaan ja oikeaan aikaan.
Oppimispäiväkirja on toteutettu itsenäisesti ja loogisesti, osoittaen erinomaista aihepiirin hallintaa ja jäsentelyä laajoilla ja yksityiskohtaisilla esimerkeillä.
Päiväkirja on moitteeton, johdonmukainen ja jäntevä sisällöllinen rakenne. Kaikki paritehtävän 1 ja 3 kysymysten vastaukset löytyvät päiväkirjasta.
Arvosanaan 4: 50% luentotehtävistä tehty ja lisätty Oppimispäiväkirjaan.
Teksti on sujuvaa ja virheetöntä asiatekstiä. Lähdemerkinnät paikoillaan niissä kohdissa kun käytetty toisen tekstiä oman työn apuna.
Kuvat, kuviot, taulukot on toteutettu asianmukaisilla ohjelmilla ja ne ovat laadultaan korkeatasoisia, itse tehden.
Aineistosta on osattu tehdä perusteltuja johtopäätöksiä ja kerrottu niistä yksityiskohtaisesti. Aineistossa on käytetty ammattimaisesti annettua lähdettä/lähteitä.
Päiväkirja sisältää omia oppimiseen liittyviä pohdintoja, omia esimerkkejä ja omia kommentteja.
Lähdeluettelo on lähteiden mukainen.
Plagiointitarkastus on OK
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Pariteht 2:
Arvosana 5
Erinomainen esitys
Kaikkiin kohtiin on vastattu erinomaisen asiantuntevasti, laajasti ja ammattimaisesti opetuksellisen näkökulman mukaan.
Esitys pidetty sovitusti ja kaikilta ryhmän jäsenillä on erittäin luonteva esiintyminen sekä heidän osaaminen tulee esityksessä ilmi. Materiaali tukee esitystä, mutta käytännössä ryhmä osaa esittää asian ilman materiaalia.
Paritehtävä 3:
Arvosana 4-5
Opiskelijan dokumentaation kokonaisuus looginen, tieteellinen ja oppineisuus on havaittavissa.
Omat kommentit ja parannusehdotukset on selitetty perusteellisesti.
Oma oppiminen on avattu tekstissä laajasti ja perustellusti.
Tehtävien prosessikuvaukset on kirjoitettu ja kuvattu vastauksessa. Harjoituksen välivaiheet on kirjattu yksityiskohtaisesti vastauksessa.
Vastauksessa tulee selville harjoituksen ja kokonaisuuden ymmärtäminen.
Kuvakaappauksista saa ”selvää”, ja niistä selviää tekijän yrityksen nimi ja päiväys ja kuvat on selitetty tekstissä auki yksityiskohtaisesti.
Arvosanaan 5: Oppimispäiväkirjasta löytyy vähintään 80% luentotehtävistä.