Skip to main content

Visual Communication (5 cr)

Code: TE00CX52-3001

General information


Enrollment
03.08.2024 - 01.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.10.2024 - 05.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Location-independent
Teaching languages
Finnish
Seats
7 - 50
Degree programmes
Design Plugin - Diploma of Higher Education in Design
Design Plugin Medium - Expert in Design Thinking
Teachers
Mervi Vuolas
Teacher in charge
Mervi Vuolas
Course
TE00CX52

Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 20 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 02.10.2024 time 17:30 - 20:00
(2 h 30 min)
Visuaalinen kommunikointi 1 TE00CX52-3001
https://turkuamk.zoom.us/j/2685809090#success
Wed 30.10.2024 time 17:30 - 20:00
(2 h 30 min)
Visuaalinen kommunikointi 1 TE00CX52-3001
https://turkuamk.zoom.us/j/2685809090#success
Tue 05.11.2024 time 17:30 - 20:00
(2 h 30 min)
Visuaalinen kommunikointi 1 TE00CX52-3001
https://turkuamk.zoom.us/j/2685809090#success
Wed 06.11.2024 time 17:30 - 20:00
(2 h 30 min)
Visuaalinen kommunikointi 1 TE00CX52-3001
https://turkuamk.zoom.us/j/2685809090#success
Tue 19.11.2024 time 17:30 - 20:00
(2 h 30 min)
Visuaalinen kommunikointi 1 TE00CX52-3001
https://turkuamk.zoom.us/j/2685809090#success
Wed 20.11.2024 time 17:30 - 20:00
(2 h 30 min)
Visuaalinen kommunikointi 1 TE00CX52-3001
https://turkuamk.zoom.us/j/2685809090#success
Tue 03.12.2024 time 17:30 - 20:00
(2 h 30 min)
Visuaalinen kommunikointi 1 TE00CX52-3001
https://turkuamk.zoom.us/j/2685809090#success
Wed 04.12.2024 time 17:30 - 20:00
(2 h 30 min)
Visuaalinen kommunikointi 1 TE00CX52-3001
https://turkuamk.zoom.us/j/2685809090#success
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

The student understands the importance of visual thinking and communication in planning.
The student knows how to observe, use and evaluate shapes, colors and their relationships.
The student understands the possibilities of hand drawing in documenting observations and as a means of communication

Objective

The student understands the importance of visual thinking and communication in planning.
The student knows how to observe, use and evaluate shapes, colors, lighting and their relationships.
The student understands the possibilities of hand drawing in documenting observations and as a means of communication

Content

The course consists of the following parts:
- Designerly observation
- Hand drawing methods and tools -introduction

Materials

Betty Edwards: Luovan piirtämisen opas - Käytä oikeaa aivopuoliskoasi, 2004 / Drawing on the right side of the brain, 1999
Koponen, Hilden, Vapaasalo: Tieto näkyväksi - Informaatiomuotoilun perusteet, 2019
Josef Albers: Värien vuorovaikutus / Interaction of colors, 1975
Harald Arnkil: Värit havaintojen maailmassa, 2008 / Colors in the visual world, 2013
Harald Arnkil (ed.): Color and light – Concepts and confusions, 2015: https://shop.aalto.fi/media/filer_public/b3/d1/b3d15b01-7252-466b-bcaa-f277deb099c8/colourandlight_2nd_edition_1.pdf
Simon Seivewright: Research and Design, 2007
Alex Milton, Paul Rodgers: Research Methods for Product Design, 2007
Alan Pipes: Drawing for Designers, 2007
Seppo Rihlama: Valaistus ja värit sisustussuunnittelussa, 2000

Teaching methods

Tekemällä ja kokeilemalla oppiminen. Oppimisalustana käytetään itsLearningia.

Exam schedules

Ei tenttejä. Tehtäviä vastaanotetaan myös myöhässä, mutta se vaikuttaa alentavasti arvosanaan, koska kurssirakenne perustuu aikaisempien tehtävien suorittamiseen ennen uusien tehtävien tekoa. Tehtäviä voi parannella opettajan antaman palautteen perusteella.

International connections

Pedagogisena toimintatapana on innovaatiopedagogiikka, joka perustuu kokeilulle, tiedon ja osaamisen jakamiselle sekä erilaisten näkökulmien yhdistämiselle.

Kestävä kehitys ilmenee mm. etätyöskentelynä, jolloin fyysinen matkustaminen poistuu ja hiilidioksidipäästöiltä vältytään.

Avoimen AMK:n opinnot parantavat nuorten ja aikuisten työelämään liittyviä taitoja sekä ammatillista ja teknistä osaamista. Välillisesti opintojakso voi edistää säällisten työpaikkojen ja yrittäjyyden syntymistä. Avoimen AMK:n opintojakso voi myös vähentää sellaisten nuorten määrää, jotka eivät ole töissä tai opiskele.

Opinnoissa emme erottele ihmisiä iän, sukupuolen, suuntautuneisuuden, elämänkatsomuksen, taustan tms. mukaan.

Completion alternatives

Ei ole

Student workload

1 op 27 h opiskelijan työtä eli 5 op on 135 h opiskelijan työtä. Tämä sisältää etäkontaktiohjauksen 8 iltaa (3 x 45 min oppituntia) eli yhteensä 24 oppituntia.

Further information

Viestintä tapahtuu pääasiallisesti itsLearning-alustalla, mutta myös sähköposti ja puhelin ovat mahdollisia.

Go back to top of page