Skip to main content

Project Finance (5 cr)

Code: KU00BT19-3004

General information


Enrollment
07.06.2024 - 14.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.10.2024 - 18.11.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Arts Academy
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
Degree Programme in Media Arts
Teachers
Henni Syrjänen
Teacher in charge
Henni Syrjänen
Course
KU00BT19

Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 10 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 21.10.2024 time 14:00 - 16:00
(2 h 0 min)
Projektin talous KU00BT19-3004
Mon 28.10.2024 time 14:00 - 16:00
(2 h 0 min)
Projektin talous KU00BT19-3004
Mon 04.11.2024 time 14:00 - 16:00
(2 h 0 min)
Projektin talous KU00BT19-3004
Mon 11.11.2024 time 14:00 - 16:00
(2 h 0 min)
Projektin talous KU00BT19-3004
Mon 18.11.2024 time 14:00 - 16:00
(2 h 0 min)
Projektin talous KU00BT19-3004
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso alkaa 21.10.2024 ja päättyy 18.11.2024. Opintojaksolla on viisi kontaktitapaamista, muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen.

Zoom-linkki kaikkiin verkkotapaamisiin (päivittyy syksyllä 2024)

Kontaktitapaamisten aikataulu ja teemat:

Ma 21.10 klo 14-16
Mistä on kyse? Budjetoinnin (kustannus & rahoitussuunnitelma) perusteet ja terminologiaa

Ma 28.10 klo 14-16
Kuinka laatia hyvä projektihakemus ja budjetoida se

Ma 4.11. klo 14-16
Resurssointi, kilpailutus & hintatiedustelut pohjana budjetoinnille

Ma 11.11 klo 14-16
Excelin perusteet - budjetointi, graafit, projektinhallintaohjelma

Ma 18.11. klo 14-16
Q&A: Oman projektin budjetointi, sparraus ja apu

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- purkaa projektisuunnitelman resursoitaviin osiin
- määritellä projektin edellyttämiä resursseja ja laatia toteuttamiskelpoisen budjetin
- käyttää taulukkolaskentaohjelmaa budjetin laadinnassa ja seurannassa tarvittavalla laajuudella
- selittää kirjanpidon perusteet ja kirjanpidon merkityksen projektimuotoisessa toiminnassa
- suunnitella projektin taloushallinnon yhteistyössä kirjanpidosta vastaavan kanssa
- selittää työnantajana toimimisen ja palkanmaksun käytännöt projektin talouden näkökulmasta

Content

Pienimuotoisen projektin talouden suunnittelu ja seuranta sekä työnantajana toimiminen.

Materials

Itslearning-alustan materiaali.

Teaching methods

Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.

Pedagogic approaches and sustainable development

Konstruktiivinen ote eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Innovaatiopedagogiikka

Completion alternatives

AHOT: Oppimistavoitteiden osaamisen osoittaminen työnäytteiden avulla. Neuvottele opettajan kanssa.

Student workload

Oppimispäiväkirja, palautus DL 24.11.2024
Oppimistehtävä 1 ”hintatiedustelut”, DL 11.11.2024
Oman projektin budjetointi (osat 1,2,3,), DL 24.11.2024

Kaikki tehtävät ja materiaalit julkaistaan itslearning-alustalla viimeistään viikkoa ennen, kun opintojakso alkaa 21.10.2024.

Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).

Evaluation methods and criteria

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Arvioinnin kohteena ovat Oppimistehtävät.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Arvosana muodostuu numeraalisesti arvioitavien tehtävien keskiarvosta, johon vaikuttaa myös mahdollinen vertaisarviointi.
Kaikki tehtävät arvioidaan joko numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.

Arviointiin vaikuttavat:

a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus

Failed (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Harjoitustehtävien vastaukset vastaavat tekoälyn tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä jakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.

Further information

Opintojaksolle voi osallistua Taideakatemian muidenkin erikoistumisalojen opiskelijat, kiintiö 10 paikkaa.

Go back to top of page