Siirry suoraan sisältöön

Myynnin johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BF28-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 01.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 15.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Myyntityön koulutus

Opettaja

  • Kai Schleutker

Ryhmät

  • PMYYNS22
    Myyntityö S22
  • 10.09.2024 09:00 - 11:00, Myynnin johtaminen KH00BF28-3009
  • 17.09.2024 10:00 - 12:00, Myynnin johtaminen KH00BF28-3009
  • 01.10.2024 09:00 - 12:00, Myynnin johtaminen KH00BF28-3009
  • 11.10.2024 09:00 - 12:00, Myynnin johtaminen KH00BF28-3009
  • 22.10.2024 10:00 - 13:00, Myynnin johtaminen KH00BF28-3009
  • 29.10.2024 10:00 - 12:00, Myynnin johtaminen KH00BF28-3009
  • 05.11.2024 12:00 - 14:00, Myynnin johtaminen KH00BF28-3009

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• toteuttaa myyntityön johtamista
• analysoida myynninjohtamiseen liittyviä ongelmia ja toteuttaa tarvittavia päätöksiä
• organisoida myyntitoimintoja, tehtäviä ja vastuita
• johtaa ja valmentaa myyntihenkilöitä
• arvioida ja kehittää myyntihenkilöitä ja myyntitoimintoja

Sisältö

Myynninjohdon päätöksenteko strategisella, taktisella ja toimintojen tasolla
Myyntitoimintojen ja myyntikanavien organisointi
Ihmisten ja asioiden johtaminen
Myyjien rekrytointi, palkitseminen ja motivointi
Myyntitaitojen koulutus ja kehittäminen
Myyntityöhön ja myynninjohtamiseen liittyvät eettiset kysymykset
Myyjien tavoiteasetanta ja myyntiputken johtaminen
Myyjien suorituksen arviointi

Oppimateriaalit

Oppimateriaalina käytetään runsaasti podcasteja sekä muita kurssin aikana kerrottavia materiaaleja.

Opetusmenetelmät

Projektioppiminen, kirjalliset tehtävät, lähiopetus & vierailijaluennot.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämäyhteistyö, tiimioppiminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot
Projektityöt
Kirjalliset työt (oppimispäiväkirjat)
Itsenäinen työskentely

Yhteensä 135 tuntia

Sisällön jaksotus

Kurssin aikana opiskelija saa monipuolisen katsauksen myyntiin erityisesti johtamisen näkökulmasta. Kurssin aikana käsitellään mm. seuraavia aihe-alueita/teemoja:

- Myynti ja johtaminen yleisellä tasolla
- Myynnin automaatio
- Myyjien rekrytointi
- Myyntistrategiat
- Asiakkuuksien johtaminen
- Kansainvälinen B2B-myynti
- Myyntitavoitteet ja myynnin mittarit
- Myynnin pelikirjat

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijoiden edellytetään osallistuvan aktiivisesti lähiopetukseen.

Kurssin arvosana määräytyy seuraavasti:

Aktiivinen paikallaolo ja osallistuminen 20 %

Oppimispäiväkirjat vierailuluennoista & podcasteista 40 %

Projektityö 40 %


Kurssin läpäiseminen edellyttää läsnäoloa vähintään 5:llä lähiopetuskerralla. Mikäli tämä ei täyty opiskelijan kurssisuoritus hylätään.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti luennoille ja ryhmän työskentelyyn (projektityö tai vaaditut kirjalliset tuotokset tekemättä). Opiskelijalla on vakavia puutteita myynnin johtamiseen liittyvässä tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on osallistunut heikosti luennoille. Myös ryhmätyössä osallistuminen on ollut heikkoa tai puutteellista. Opiskelijalla on kirjallisten tuotosten perusteella vaikeuksia ymmärtää ja kuvailla myynnin johtamista ja sen osa-alueita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti luennoille sekä niillä käytävään keskusteluun. Hän on kyennyt näyttämään oppimistaan ja osaamistaan kirjallisten tuotosten muodossa.

Projektityössä opiskelija on aktiivisesti osallistunut ryhmän työskentelyyn ja esitykseen. Aihepiiriä on käsitelty monipuolisesti, kypsästi ja rakentavasti & asiaan perehtyen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelijan ajattelu on itsenäistä ja laaja-alaista. Opiskelija kykenee ymmärtämään laajasti myynnin johtamisen eri osa-alueita sekä hahmottaa näiden välisiä suhteita.

Luennoille osallistuminen on ollut kiitettävällä tasolla jonka lisäksi kirjalliset tuotokset ovat erinomaisia. Projektityö osoittaa monipuolista ja luovaa ajattelua sekä kokonaisvaltaista myyntistrategian ymmärrystä.