Siirry suoraan sisältöön

Myynnin johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BF28-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.06.2024 - 01.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.09.2024 - 15.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Myyntityön koulutus
Opettajat
Kai Schleutker
Ryhmät
PMYYNS22
Myyntityö S22
Opintojakso
KH00BF28

Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 17 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 10.09.2024 klo 09:00 - 11:00
(2 t 0 min)
Myynnin johtaminen KH00BF28-3009
EDU_2027 Frans muunto byod
Ti 17.09.2024 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Myynnin johtaminen KH00BF28-3009
LEM_B166 Kullervo
Ti 01.10.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Myynnin johtaminen KH00BF28-3009
EDU_3006_3007 Oppimistila avo muunto byod
Pe 11.10.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Myynnin johtaminen KH00BF28-3009
ICT_C2032 Teoriatila muunto
Ti 22.10.2024 klo 10:00 - 13:00
(3 t 0 min)
Myynnin johtaminen KH00BF28-3009
EDU_3073 Oppimistila avo muunto byod
Ti 29.10.2024 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Myynnin johtaminen KH00BF28-3009
LEM_A317 Oppimistila
Ti 05.11.2024 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Myynnin johtaminen KH00BF28-3009
EDU_2004 Johannes muunto byod
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Kurssin aikana opiskelija saa monipuolisen katsauksen myyntiin erityisesti johtamisen näkökulmasta. Kurssin aikana käsitellään mm. seuraavia aihe-alueita/teemoja:

- Myynnin johtaminen tehtävänkuvana ja 'myynnin eri lajit' (AB, KS)
- Myyntistrategiat ja myynnin ja markkinoinnin integrointi
- Myyntikampanjoiden rakentaminen

- Myyjien rekrytointi, motivoiminen ja palkitseminen
- Asiakkuuksien kehittäminen ja johtaminen
- Kansainvälinen B2B-myynti (caseja)

- Myynnin työkaluja
*Tavoiteet, mittarit ja seuranta
* Myynnin pelikirjat
* CRM
* Myynnin automaatio

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• toteuttaa myyntityön johtamista
• analysoida myynninjohtamiseen liittyviä ongelmia ja toteuttaa tarvittavia päätöksiä
• organisoida myyntitoimintoja, tehtäviä ja vastuita
• johtaa ja valmentaa myyntihenkilöitä
• arvioida ja kehittää myyntihenkilöitä ja myyntitoimintoja

Sisältö

Myynninjohdon päätöksenteko strategisella, taktisella ja toimintojen tasolla
Myyntitoimintojen ja myyntikanavien organisointi
Ihmisten ja asioiden johtaminen
Myyjien rekrytointi, palkitseminen ja motivointi
Myyntitaitojen koulutus ja kehittäminen
Myyntityöhön ja myynninjohtamiseen liittyvät eettiset kysymykset
Myyjien tavoiteasetanta ja myyntiputken johtaminen
Myyjien suorituksen arviointi

Oppimateriaalit

Oppimateriaalina käytetään runsaasti podcasteja sekä muita kurssin aikana kerrottavia materiaaleja.

Opetusmenetelmät

Projektioppiminen, kirjalliset tehtävät, lähiopetus & vierailijaluennot.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämäyhteistyö, tiimioppiminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot
Projektityöt
Kirjalliset työt (oppimispäiväkirjat)
Itsenäinen työskentely

Yhteensä 135 tuntia

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijoiden edellytetään osallistuvan aktiivisesti lähiopetukseen.

Kurssin arvosana määräytyy seuraavasti:

Aktiivinen paikallaolo ja osallistuminen 20 %

Oppimispäiväkirjat vierailuluennoista & podcasteista 40 %

Projektityö 40 %


Kurssin läpäiseminen edellyttää läsnäoloa vähintään 5:llä lähiopetuskerralla. Mikäli tämä ei täyty opiskelijan kurssisuoritus hylätään.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti luennoille ja ryhmän työskentelyyn (projektityö tai vaaditut kirjalliset tuotokset tekemättä). Opiskelijalla on vakavia puutteita myynnin johtamiseen liittyvässä tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on osallistunut heikosti luennoille. Myös ryhmätyössä osallistuminen on ollut heikkoa tai puutteellista. Opiskelijalla on kirjallisten tuotosten perusteella vaikeuksia ymmärtää ja kuvailla myynnin johtamista ja sen osa-alueita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti luennoille sekä niillä käytävään keskusteluun. Hän on kyennyt näyttämään oppimistaan ja osaamistaan kirjallisten tuotosten muodossa.

Projektityössä opiskelija on aktiivisesti osallistunut ryhmän työskentelyyn ja esitykseen. Aihepiiriä on käsitelty monipuolisesti, kypsästi ja rakentavasti & asiaan perehtyen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelijan ajattelu on itsenäistä ja laaja-alaista. Opiskelija kykenee ymmärtämään laajasti myynnin johtamisen eri osa-alueita sekä hahmottaa näiden välisiä suhteita.

Luennoille osallistuminen on ollut kiitettävällä tasolla jonka lisäksi kirjalliset tuotokset ovat erinomaisia. Projektityö osoittaa monipuolista ja luovaa ajattelua sekä kokonaisvaltaista myyntistrategian ymmärrystä.

Siirry alkuun