Food Processes 1 (3 op)
Toteutuksen tunnus: TE00BX89-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2024 - 06.09.2024
Ajoitus
25.10.2024 - 18.12.2024
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kemiantekniikka
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Opettaja
- Eija Kulju
Ryhmät
-
PBIOKES22ElintarvikePBIOKES22Elintarvike
-
PBIOKES22Bio- ja kemiantekniikan koulutus
- 25.10.2024 12:00 - 14:00, Intro Food Processes 1 TE00BX89-3004
- 01.11.2024 12:00 - 14:00, Visiting lecturer Food Processes 1 TE00BX89-3004
- 08.11.2024 12:00 - 15:00, Ekskursio Suomen Nestle. Food Processes 1 TE00BX89-3004
- 15.11.2024 12:00 - 15:00, Lecture 2. Food Processes 1 TE00BX89-3004
- 22.11.2024 12:00 - 14:00, Lecture 3. Food Processes 1 TE00BX89-3004
- 29.11.2024 12:00 - 15:00, Lecture 4. Food Processes 1 TE00BX89-3004
- 13.12.2024 12:00 - 14:00, Exam Food Processes 1 TE00BX89-3004
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa nimetä elintarviketeollisuudessa käytettävät keskeisimmät prosessit (lämpötilariippuvaiset prosessit, lämpötilariippumattomat prosessit, energian poistoprosessit, jälkiprosessointi) sekä arvioida elintarvikkeiden säilyvyyteen vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija osaa arvioida prosessivaiheiden vaikutukset tuotelaatuun kestävän kehityksen näkökulmasta sekä arvioida prosessivaiheiden vaikutukset tuotteiden säilyvyyteen. Opiskelija osaa kuvata tärkeimpiä pakkausteknologioita sekä ymmärtää pakkauksen merkityksen elintarvikkeen laatuun. Opiskelija osaa antaa esimerkkejä elintarvikkeiden tuotantomenetelmistä.
Sisältö
- Elintarviketeollisuuden keskeisimmät yksikköprosessit
- Elintarviketeollisuuden keskeisimmät tuotantoprosessit
- Uuselintarvikkeet
Oppimateriaalit
Materials delivered during lessons. Relevant material searched from internet
Opetusmenetelmät
The course will include theory classroom teaching and team work. Problem based learning, research, literature study, web material
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Final exam at the end of the course 13.12.2024.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Team learning, Based on working-life needs, Digi-learning
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
For individual implementation, please contact Eija Kulju.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Assignments, work-shop presentations, Total workload 3x26,7 h
Sisällön jaksotus
After this course the participant:
- can describe key processes used in food industry
- can evaluate factors affecting food products shelf life
- can develop food products shelf life using industrial processing
- can evaluate influences of different processes on product final quality
- can describe and intepret Basic phenomenan influencing food processing
- can give examples of food industry production methods
Temperature independent processes, temperature depending processes, energy removal processes and post-processes .
Viestintäkanava ja lisätietoja
Course will be held during Autumn semester 2024.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
The assesment is based on assignments, team workshops and final exam. Each assignment, team workshop and exam must be passed.
Assesment:
50% exam
30% assignments
20% team workshops
Hylätty (0)
The participants haven't complited all given tasks.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
The participant has completed acceptably all the tasks. The participant knows and masters satisfactorly the main basic knowledge and methods of the given subject
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
The participant has completed acceptably all the tasks and has taken actively part in the course. The participant knows and masters satisfactorly the main basic knowledge and methods of the given subject and can apply the knowledge in solving different problems. The participant can combine the learned knowledge into earlier studied experience of the subject.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The participant has completed acceptably all the tasks and has taken actively part in the course. The participant knows and masters satisfactorly the main basic knowledge and methods of the given subject and can apply the knowledge in solving different problems. The participant has showed ability to create new importances in given subject with application of the knowledge