Siirry suoraan sisältöön

History of Architecture (4 op)

Toteutuksen tunnus: 5041097-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.05.2024 - 30.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

4 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

10 - 50

Opettaja

  • Ulla Seppälä-Kaven

Ryhmät

  • KORS21
    KORS21
  • PRAKIS22
    Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus, insinööri S22
  • KORS22
    KORS22
  • PRAKIS21
    Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus, insinööri S21
  • 10.09.2024 12:00 - 14:00, History of Architecture 5041097-3005
  • 11.09.2024 09:00 - 12:00, History of Architecture 5041097-3005
  • 17.09.2024 12:00 - 14:00, History of Architecture 5041097-3005
  • 18.09.2024 08:00 - 11:00, History of Architecture 5041097-3005
  • 24.09.2024 12:00 - 14:00, History of Architecture 5041097-3005
  • 01.10.2024 12:00 - 15:00, History of Architecture 5041097-3005
  • 08.10.2024 12:00 - 15:00, History of Architecture 5041097-3005
  • 22.10.2024 12:00 - 14:00, History of Architecture 5041097-3005
  • 29.10.2024 12:00 - 14:00, History of Architecture 5041097-3005
  • 05.11.2024 12:00 - 14:00, History of Architecture 5041097-3005
  • 12.11.2024 12:00 - 14:00, History of Architecture 5041097-3005
  • 19.11.2024 12:00 - 14:00, History of Architecture 5041097-3005
  • 26.11.2024 12:00 - 14:00, History of Architecture 5041097-3005

Tavoitteet

Opiskelija tietää millaisia rakentamisen eri ilmenemismuotoja tekniikkoineen ja muine yksityiskohtineen on ollut ja on rakentamisessa niin Suomessa kuin muualla maailmassa.

Aika ja paikka

Syksy 2018
Sepänkatu 1

Oppimateriaalit

Itslearning: materiaalit
Alan kirjallisuus

Heikkinen, M. (2009). Suomalainen tapettikirja. Suomalaisen Kirjallisuuden Seura : Museovirasto.
Honour, H., Fleming, J., Itkonen-Kaila, M., & Fleury, E. (2012). Maailman taiteen historia (Uud. laitos.). Otava.
Nikula, R. (2005). Suomen arkkitehtuurin ääriviivat (2. p.). Otava.

Opetusmenetelmät

Kontaktitunnit / verkko-opetus, ryhmätyö + esittäminen, tentti / essee
Mahdollinen opintomatka(oja)

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Yksilö- ja ryhmätyöskentely, itse- ja vertaisarvioinnit
- yksilö- ja ryhmätehtävät
- keskusteluja
- esitykset

Innovaatiopedagogiikkaa sovelletaan monella tavalla: opiskelijoita kannustetaan hyödyntämään erilaisia innovatiivisia menetelmiä ja työkaluja sekä kestävän kehityksen periaatteita tehtävien suorittamisessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

32h luentoja + ryhmätehtävät ja niiden esittämiset
4 x 27h tutustumista aiheeseen ja omaa opiskelua.

Sisällön jaksotus

Länsimaiden arkkitehtuurin tuntemus esihistoriasta nykyaikaan - suomalaisia ja ulkomaisia arkkitehtuuriesimerkkejä
Perehtyminen rakennuskantaan kronologisesti
Kirkot, linnat, muu julkinen rakentaminen sekä asuminen
Kaupunkilaitoksen ja maaseudun rakennusperinteen historia

Rakennusten ajoitusten ja tyylisuuntien tuntemukseen harjaantuminen
Sisätilat
Mahdolliset opintomatkat

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen luennoille, ryhmätyö, tentti

Hylätty (0)

Ei osallistumista luennoille, ei suorituksia, hylätty tentti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Osallistuminen luennoille, tehtävät on suoritettu, tentti suoritettu: perusasiat

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Aktiivinen osallistuminen luennoille, palautetut tehtävät ja suoritettu tentti /essee: hyvät tiedot

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erittäin aktiivinen osallistuminen luennoille, palautetut tehtävät ja suoritettu tentti / essee: erinomaiset tiedot