History of Architecture (4 op)
Toteutuksen tunnus: 5041097-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.05.2024 - 30.09.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
4 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 50
Opettaja
- Ulla Seppälä-Kaven
Ryhmät
-
KORS21KORS21
-
PRAKIS22Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus, insinööri S22
-
KORS22KORS22
-
PRAKIS21Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus, insinööri S21
- 10.09.2024 12:00 - 14:00, History of Architecture 5041097-3005
- 11.09.2024 09:00 - 12:00, History of Architecture 5041097-3005
- 17.09.2024 12:00 - 14:00, History of Architecture 5041097-3005
- 18.09.2024 08:00 - 11:00, History of Architecture 5041097-3005
- 24.09.2024 12:00 - 14:00, History of Architecture 5041097-3005
- 01.10.2024 12:00 - 15:00, History of Architecture 5041097-3005
- 08.10.2024 12:00 - 15:00, History of Architecture 5041097-3005
- 22.10.2024 12:00 - 14:00, History of Architecture 5041097-3005
- 29.10.2024 12:00 - 14:00, History of Architecture 5041097-3005
- 05.11.2024 12:00 - 14:00, History of Architecture 5041097-3005
- 12.11.2024 12:00 - 14:00, History of Architecture 5041097-3005
- 19.11.2024 12:00 - 14:00, History of Architecture 5041097-3005
- 26.11.2024 12:00 - 14:00, History of Architecture 5041097-3005
Tavoitteet
Opiskelija tietää millaisia rakentamisen eri ilmenemismuotoja tekniikkoineen ja muine yksityiskohtineen on ollut ja on rakentamisessa niin Suomessa kuin muualla maailmassa.
Aika ja paikka
Syksy 2018
Sepänkatu 1
Oppimateriaalit
Itslearning: materiaalit
Alan kirjallisuus
Heikkinen, M. (2009). Suomalainen tapettikirja. Suomalaisen Kirjallisuuden Seura : Museovirasto.
Honour, H., Fleming, J., Itkonen-Kaila, M., & Fleury, E. (2012). Maailman taiteen historia (Uud. laitos.). Otava.
Nikula, R. (2005). Suomen arkkitehtuurin ääriviivat (2. p.). Otava.
Opetusmenetelmät
Kontaktitunnit / verkko-opetus, ryhmätyö + esittäminen, tentti / essee
Mahdollinen opintomatka(oja)
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Yksilö- ja ryhmätyöskentely, itse- ja vertaisarvioinnit
- yksilö- ja ryhmätehtävät
- keskusteluja
- esitykset
Innovaatiopedagogiikkaa sovelletaan monella tavalla: opiskelijoita kannustetaan hyödyntämään erilaisia innovatiivisia menetelmiä ja työkaluja sekä kestävän kehityksen periaatteita tehtävien suorittamisessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
32h luentoja + ryhmätehtävät ja niiden esittämiset
4 x 27h tutustumista aiheeseen ja omaa opiskelua.
Sisällön jaksotus
Länsimaiden arkkitehtuurin tuntemus esihistoriasta nykyaikaan - suomalaisia ja ulkomaisia arkkitehtuuriesimerkkejä
Perehtyminen rakennuskantaan kronologisesti
Kirkot, linnat, muu julkinen rakentaminen sekä asuminen
Kaupunkilaitoksen ja maaseudun rakennusperinteen historia
Rakennusten ajoitusten ja tyylisuuntien tuntemukseen harjaantuminen
Sisätilat
Mahdolliset opintomatkat
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen luennoille, ryhmätyö, tentti
Hylätty (0)
Ei osallistumista luennoille, ei suorituksia, hylätty tentti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Osallistuminen luennoille, tehtävät on suoritettu, tentti suoritettu: perusasiat
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Aktiivinen osallistuminen luennoille, palautetut tehtävät ja suoritettu tentti /essee: hyvät tiedot
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erittäin aktiivinen osallistuminen luennoille, palautetut tehtävät ja suoritettu tentti / essee: erinomaiset tiedot