Siirry suoraan sisältöön

English Professional Skills, B2 (3 op)

Toteutuksen tunnus: 1001004-3308

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 28.08.2024

Ajoitus

28.08.2024 - 16.09.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Koulutus

  • Hammasteknikon koulutus

Opettaja

  • Kim Vo
  • Sari Silmäri

Ryhmät

  • PHAMMS23
    Hammasteknikkokoulutus (AMK), S23
  • 28.08.2024 12:30 - 16:00, English Professional Skills, B2 1001004-3308
  • 05.09.2024 08:00 - 11:30, English Professional Skills, B2 1001004-3308
  • 09.09.2024 08:00 - 12:00, English Professional Skills, B2 1001004-3308
  • 16.09.2024 08:00 - 12:00, English Professional Skills, B2 1001004-3308

Tavoitteet

The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society. In addition, they learn to utilize tools and techniques to further develop their skills in authentic, field-specific contexts.
Upon completing the course, the students have acquired sufficient skills to communicate at level B2 of the European Framework of Reference for Languages which states that at level B2, students should be able to produce clear, coherent and well-structured texts, present detailed descriptions related to their field of interest, express and exchange opinions using fluent language, follow complex argumentation, and read longer articles and reports.

Sisältö

- writing professional, field-specific texts
- presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using key terminology of the field
- becoming professional, autonomous language users in working life

Oppimateriaalit

- Opettajan jakama materiaali.
- Opiskelijan verkosta hakema materiaali.
- Oppilaan itse tuottama materiaali.
- Kaikki materiaali tulee saataville Itslearning-oppimisympäristöön.
- Ei kustannuksia opiskelijalle.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus (verkko-opetus tilanteen vaatiessa), tunnilla suoritettavat tehtävät, itsenäinen työskentely, pari-/ryhmätyöskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

27.09.2024 10.00–12.00 EDU_2002

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

- Työelämälähtöiset oppimistavoitteet ja materiaali
- Digioppiminen
- Itsenäinen työskentely
- Ryhmä työskentely sekä tiimioppiminen
- Flipped learning
- Itsereflektointi
- Vertaisarviointi

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3op = 81h

Sisällön jaksotus

Kurssin tavoitteena on aktivoida sekä kehittää oppijan ammattiin kuuluvan englannin kielen sanastoa sekä kommunikaatiotaitoja. Kurssilla oppija edistää omaa ammattitaitoaan monenlaisissa puhe- sekä kirjallisissa tilanteissa, joita hän tapaa työelämässä sekä yhteiskunnassa. Lisäksi, kurssin tavoitteena on mahdollistaa oppijalle erilaisia työkaluja sekä tekniikoita, joiden avulla oppija pystyy kehittämään omaa ammattiosaamistaan omalla alallaan.

Kurssin suoritettuaan, oppijat ovat saavuttaneet B2 pätevyyden kommunikoinnissa European Framework of reference for Languages taulukon mukaisesti. B2 tasolla oppija osaa tuottaa selkeää, johdonmukaista ja hyvin jäsenneltyä tekstiä, osaa esitellä sekä kuvailla yksityiskohtaisesti itseään kiinnostavia aiheita, osaa ilmaista sekä vaihtaa mielipiteitä käyttäen sujuvaa kieltä, pystyy seuraamaan monimutkaisia perusteluja, sekä on kykeneväinen lukemaan pidempiä artikkeleita sekä raportteja.

- Ammattiin soveltuvan tekstin tuottaminen kirjallisesti
- Ammattiin liittyvien aiheiden esittely- sekä keskustelutaito ammattitaitoisesti
- Ammattiin liittyvien tekstien lukeminen sekä niissä olevien tietojen käyttö asiantuntevassa sisällössä
- Ammattisanaston oppiminen sekä sen käyttö kentällä
- Ammatillisesti pätevä sekä itsenäinen kielenkäyttäjä työelämässä.

Kurssin aihealueet:
• Henkilökohtaiset oppimistavoitteet ja -tarpeet, kielitaso ja ammatillinen profiili
• Alaan liittyvät aiheet, kuten Suomen terveydenhuoltojärjestelmä
• Alan materiaalin lukeminen ja tiivistäminen
• Ammattisanasto
• Itsearviointi

28.08.2024 12.30–16.00 ICT_C2025, Lesson 1 – Course introduction + self-assessment
05.09.2024 08.00–11.30 LEM_A314, Lesson 2 – Reading strategies
09.09.2024 08.30–12.00 EDU_3003, Lesson 3 – Oral skills
16.09.2024 08.30–12.00 ICT_B1033, Lesson 4 – Vocabulary building
27.09.2024 10.00–12.00 EDU_2002, Exam

Viestintäkanava ja lisätietoja

- Itslearning

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Koko kurssi arvioidaan asteikolla 0-5:

Kurssisuoritukset pisteytetään, jonka perusteella muodostuu kokonaisarvosana. Arvosanaan vaikuttavat sekä suulliset että kirjalliset suoritukset. Osa arvioitavista tehtävistä suoritetaan kampuksella ja osa itsenäisenä työskentelynä yksin tai ryhmässä, kts. itslearningista tarkemmat kriteerit.

Arviointi ja palaute: Opettajan palaute, tehtäväkohtaiset pisteet, itsereflektointi, vertaispalaute

Kurssiarvosana koostuu kurssilla suoritettavista tehtävistä:
Läsnäolovelvollisuus 75% Ei korvaavia tehtäviä.
Tentti 30% - arviointi 0 - 5
Esitelmä 30% - arviointi 0 - 5
Video 20% - HYV/HYL
Loput 20% muodostuu aktiivisesta kurssityöskentelystä sekä annettujen tehtävien suorittamisesta.

Hylätty (0)

Opiskelija ei suoriudu kurssista tai kurssitehtäviä ei ole suoritettu ohjeiden mukaisesti (esim. tekoälyn käyttö ohjeiden vastaisesti). Kurssitehtäviä on palauttamatta tai kurssisuoritus on kesken.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Aiheen käsittely englanniksi moninaisissa ammatillisissa tilanteissa on melko suppeaa ja yksipuolista. Tuotettu teksti vastaa puutteellisesti tehtävänantoon eikä etene aivan loogisesti. Teksti sisältää joitakin vaikeasti ymmärrettäviä kohtia. Kieli on tyydyttävää. Se sisältää joitakin rakenteita ja perussanastoa ja niiden käytössä ilmenee virheitä. Opiskelija osaa puhua keskeisistä oman alan aiheista kohtalaisesti. Puhetta ei ole aina helppo seurata. Sidosteisuudessa ja vuorovaikutuksessa voi olla huomattavia puutteita. Kieli on melko yksinkertaista ja epäröivää. Opiskelija pystyy kuitenkin välittämään viestin, vaikka virheet rakenteissa ja ääntämisessä haittaavat joskus ymmärrettävyyttä. Kielimyönteisyydessä ja kurssiaktiivisuudessa voi olla puutteita. Kurssitehtävät on suoritettu hyväksyttävästi.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Aiheen käsittely englanniksi on monipuolista ja vastaa suurimmaksi osaksi tehtävänantoa moninaisissa ammatillisissa tilanteissa. Kieli on rakenteellisesti selkeää ja loogista. Suullinen ja kirjallinen tuotos on sujuvaa ja selkeää. Rakenteet ja ammattisanasto ovat hyvin hallussa. Joitakin virheitä voi esiintyä. Opiskelija ymmärtää oman alansa englanninkielistä materiaalia. Puhe on loogista ja johdonmukaista. Vuorovaikutus ja reagointi on pääosin sujuvaa ja selkeää. Aiheen käsittely vastaa tehtävänantoa ja on sopivaa eri ammatillisiin tilanteisiin. Teksti etenee kohtalaisen loogisesti. Tyylivirheitä voi esiintyä. Vaativimmissa rakenteissa ja ilmauksissa voi ilmetä virheitä. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista hyvin. Puhetta on helppo seurata. Kieli on sujuvaa, vaikka joitakin katkoja ja ääntämisvirheitä saattaa esiintyä. Yleisesti kielimyönteinen ja aktiivinen osallistuminen. Kurssisuorituksessa ei ole puutteita ja tehtävät on hyvin tehty.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aiheen käsittely englanniksi on monipuolista ja taitavaa vastaten täysin tehtävänantoa moninaisissa ammatillisissa tilanteissa. Teksti on rakenteellisesti hyvin selkeää ja loogista. Siirtymät ovat sidosteisen sujuvia. Opiskelija osaa välittää viestin luontevasti asiaankuuluvalla tyylillä. Kieli on erittäin sujuvaa ja monipuolista. Rakenteet ovat vaihtelevia ja ammattisanasto on laaja. Satunnaisia virheitä voi esiintyä vaativimmissa rakenteissa ja ilmaisuissa. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista erinomaisesti. Puhe on tavoitteellista, erittäin johdonmukaisista, osuvaa ja loogista. Siirtymät asiasta toiseen ovat erittäin sujuvia. Vuorovaikutus on erittäin taitavaa, nonverbaalinen viestintä tukee tehokkaasti puhetta. Kieli (puhe, ääntäminen ja intonaatio) on sujuvaa, selkeää, täsmällistä ja normaalitempoista. Kurssisuoritus osoittaa aktiivisuutta, kielimyönteisyyttä ja tehtävät on suoritettu erinomaisesti.