Siirry suoraan sisältöön

Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit (10 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CL45-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 11.09.2024

Ajoitus

04.09.2024 - 18.12.2024

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 25

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Marianne Renvall
  • Arto Kuuluvainen

Ryhmät

  • PMYYNS23
    Myyntityö S23
  • PLIITS23MAR
    PLIITS23MAR
  • 04.09.2024 12:00 - 16:00, Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit KH00CL45-3005
  • 11.09.2024 12:00 - 16:00, Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit KH00CL45-3005
  • 18.09.2024 12:00 - 16:00, Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit KH00CL45-3005
  • 25.09.2024 12:00 - 16:00, Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit KH00CL45-3005
  • 02.10.2024 12:00 - 16:00, Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit KH00CL45-3005
  • 09.10.2024 12:00 - 16:00, Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit KH00CL45-3005
  • 23.10.2024 12:00 - 16:00, Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit KH00CL45-3005
  • 30.10.2024 12:00 - 16:00, Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit KH00CL45-3005
  • 06.11.2024 12:00 - 16:00, Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit KH00CL45-3005
  • 13.11.2024 12:00 - 16:00, Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit KH00CL45-3005
  • 20.11.2024 12:00 - 16:00, Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit KH00CL45-3005
  • 27.11.2024 12:00 - 16:00, Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit KH00CL45-3005
  • 04.12.2024 12:00 - 16:00, Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit KH00CL45-3005
  • 11.12.2024 12:00 - 16:00, Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit KH00CL45-3005
  • 18.12.2024 12:00 - 16:00, Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit KH00CL45-3005

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- luoda ja ylläpitää yhteyksiä yrityksiin
- myydä omaa osaamistaan
- suunnitella, toteuttaa ja raportoida kehittämisprojektin

Sisältö

Kehittämisprojektin ja projektitiimin suunnittelu.
Projektityön toteutus, seuranta ja raportointi.

Oppimateriaalit

Treenien ja kirjapiirien sekä yritysprojektien materiaalit.

Opetusmenetelmät

Tiimioppiminen ja oppiminen yritysprojektien tekemisen kautta. Teoriakehystä kehitetään treenien ja kirjapiirien sekä yritysprojektien kautta. Portfoliotyöskentely.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

MyyntiAkatemiassa käytetään tiimioppimista ja portfoliotyöskentelyä, joihin kuuluvat yritysprojektien tekeminen, treenien pitäminen, tiedonhankintaa ja kirjallisuuden lukemista ja reflektointia kirjapiirissä sekä oman oppimisen reflektointia oppimissopimuksen avulla. Tiimioppiminen on osa innovaatiopedagogiikkaa. Kaikessa toiminnassa noudatetaan kestävän kehityksen periatteita.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija tekee yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän osallistuu myös MyyntiAkatemian myynti-, markkinointi- tai viestintätiimiin sekä MyyntiAkatemian viikkopalavereihin ja kehittää MyyntiAkatemian toimintaa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella (treenit, projektit, kirjareflektiot, oppimisopimus). Opiskelija suorittaa vähintään 10 op per lukukausi.

Sisällön jaksotus

Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. Myyntiakatemiaan haetaan erillisen rekryn kautta joka syksy ja kevät.

Yritysprojektien vetäminen tai projekteihin aktiivisena jäsenenä osallistuminen ja projektin suunnittelu, budjetointi, aikataulutus ja toteutus sekä loppuraportointi. Osallistuminen myös MyyntiAkatemian sisäisiin markkinointi-, myynti- tai viestintätiimiin sekä joka viikkoisiin viikkopalavereihin ja treeneihin.

Viestintäkanava ja lisätietoja

MyyntiAkatemiassa käytetään omaa Teams-kanavaa. Yritysprojekteissa käytetään Trelloa ja MyyntiAkatemian myynnissä CRM-järjestelmää Pipedrivea. Markkinoinnissa käytetään Instagramia ja LinkedIniä.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimeissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa, oppimisopimuksensa sekä hänen tuotoksiaan yritysprojekteissa ja tiimissä. Portfolio esitellään ja arvioidaan lukukauden lopussa.

Hylätty (0)

Tuotokset ja tekeminen eivät täytä hyväksytyn kriteerejä (ks. 1-2 arviointikriteerejä).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Arvosana hyväksytty (1 - 2), opiskelija
• toimii osana yritysprojektitiimiä ja osaa suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida yritysprojektin
• käyttää eri työkaluja (Trello, Teams, Pipedrive)
• osallistuu MyyntiAkatemian viikkopalaveriin ja treeneihin
• tuottaa ja esittelee omaa portfoliota, jossa tuntikertymä, oppimissopimus, tehdyt yritysprojektit ja kirjareflektiot.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arvosana hyvä (3 - 4) opiskelija:
•tekee yritysprojektit (suunnittelu, toteutus, raportointi) tavoitteellisesti ja ammattitaitoisesti
•osaa kuunnella asiakasta ja asiakaspalaute ohjaa toimintaa
• käyttää eri työkaluja ammattitaitoisesti (Teams, Trello, Pipedrive, LinkedIn, Instagram, ym.)
•hallitsee myynti- markkinointi- tai viestintäprosessin vaiheet, aikataulutuksen sekä kommunikaation omassa sisäisessä tiimissä
•osallistuu aktiivisesti MyyntiAkatemian viikkopalavereihin ja treeneihin
•tuottaa ja esittelee vakuuttavasti omaa portfoliota, jossa tuntikertymä, oppimissopimus, tehdyt yritysprojektit ja kirjareflektiot.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

.Arvosana kiitettävä (5), opiskelija
• saavuttaa yritysprojektissa korkean asiakastyytyväisyyden
• osaa toimia paineen alla vaativissa tilanteissa ja ratkaista mahdollisia ongelmia
• osaa tavoitteellisesti vetää yritysprojektitiimiä ottaen siinä tärkeän ja dialogisen roolin
• arvioi projektin mahdollisia riskejä ja ennaltaehkäisee näitä
•sparraa omalla esimerkillä muita opiskelijoita kehittävään toimintaan MyyntiAkatemiassa
•käyttää ja kehittää eri työkaluja tavoitteellisesti (Teams, Trello, Pipedrive, LinkedIn, Instagram)
•osallistuu aktiivisesti ja dialogisesti MyyntiAkatemian viikkopalavereihin ja treeneihin
•tuottaa ja esittelee myyvästi omaa portfoliota, jossa tuntikertymä, oppimissopimus, tehdyt yritysprojektit ja kirjareflektiot.