Innovation Management (5 cr)
Code: 3191040-3009
General information
- Enrollment
-
16.05.2024 - 06.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
06.09.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Master School
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- Master of Business Administration, Business Development
- Teachers
- Heli Aramo-Immonen
- Scheduling groups
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 3 . Open UAS : 3.)
- Small groups
- Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
- Course
- 3191040
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 14 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 13.09.2024 time 09:00 - 10:00 (1 h 0 min) |
Innovaatiojohtaminen 3191040-3009 |
EDU_2072
Työkahvila Aurinkokylpy /Esitystila avo
EDU_2057 Taidon portaat |
Fri 13.09.2024 time 10:00 - 16:00 (6 h 0 min) |
Innovaatiojohtaminen 3191040-3009 |
EDU_1091
Hammarbacka esitystila byod
|
Thu 28.11.2024 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Innovaatiojohtaminen 3191040-3009 |
EDU_2004
Johannes muunto byod
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson ennakkotehtävä on ladattavissa oppimisalustalta (itsLearning) 30.8.2024 ennakkotehtävä palautetaan oppimisalustalle ennen ensimmäistä lähipäivää.
Lähipäivät:
Perjantaina 13.9.2024, klo 9.00-15:30
Torstaina 28.11.2023, klo 9.00-16.00 Seminaari, yhteistoteutus englanninkielisen Innovation Management kanssa kampuksella.
Kts tarkemmat tiedot https://lukkari.turkuamk.fi
Sisältö:
Innovaatioiden yhteiskunnallinen merkitys "big picture" ja makrotalous.
Innovaatioiavaruus. Innovaatiotyypit, -mallit, -prosessit ja niihin vaikuttavat organisaatiokulttuurit. Innovaatioiden mahdollistajat, uudet teknologiat ja trendit. Avoimet ja suljetut innovaatioympäristöt. Startup kulttuuri.
Tuotekehitystoiminta, projektitoiminta, portfoliohallinta, innovaatioiden linkitys organisaation strategiaan.
Objective
This course aims to provide an overview of the new product/service development process starting in front-end innovation and ending in the release phase. It will give the students a deep understanding in how a service or product is conceptualized and finally launched to the market.
After completing the course the student
•understands the new product or service development process and the role of different kind of innovations to business development
•knows the different innovation models and their specific features
•is able to use the different models for business development and concept/new product and service creation
•is able to understand the linkages between the company strategy, leadership and effective innovation management
•is able to create working environments and cultures that inspire people for innovation development
•understands the importance of successful adoption of diffusion of innovations
Content
•elements of new product development/innovation process
•adoption and diffusion of innovations
•recent innovation models
•sustainability of innovations, measuring innovation success
•innovation in different contexts (low-tech, high-tech and service industries)
Materials
* Tidd & Bessant, Managing innovation, vanhemmatkin painokset käyvät.
* Paul Trott (2021), Innovation Management and New Product Development, 7th edition, Hoboken : Pearson.
* Ries, Eric (kirjoittaja); Rautanen, Anu, (kääntäjä) ; Markula, Jussi, (kääntäjä), 2016. Lean startup : kokeilukulttuurin käsikirja : kuinka jatkuvan innovoinnin avulla luodaan merkittävästi onnistuneempaa liiketoimintaa, LavasDesign Oy
* Langdon Morris (2011), The Innovation Master Plan - the CEOs guide to innovation, www.innovationlabs.com, erityisesti Chapters 1, 4, 5 ja 6.
* Pentti Sydänmaanlakka (2009), Jatkuva uudistuminen - Luovuuden ja innovatiivisuuden johtaminen, Talentum Media Oy
* Everett M. Rogers, Diffusion of Innovations, (1962-) Fifth Edition 2003.
Lisäksi oppimisalustalla ja lähipäivissä annettava kirjallisuus, artikkelimateriaalit ja julkaisut.
Teaching methods
Lähiopetusta sekä yksilökohtaisia oppimistehtäviä, ryhmätehtävä, vertaisarviointia. Suullista, kirjallista ja visuaalista raportointia. Itsearviointia.
Kurssin aikana tehdään posteri opettajan antamasta aiheesta.
International connections
Opintojaksolla käytetään konstruktivistista oppimista, jossa uusia opittuja teorioita ja käytäntöjä sovelletaan yksilön aiempaan tietoon ja kokemukseen. Luennoilla käsitellään nykyaikaista innovaatiotoimintaa, sen teorioita, malleja ja niiden soveltamista organisaatioissa. Lähiopetus pyrkii olemaan keskustelevaa ja opiskelijoita osallistavaa. Opiskelijat soveltavat omia ammatillisia kokemuksiaan ja uuden oppimistaan opintojaksolla annettavien erilaisten tehtävien ongelmien ratkaisemiseksi.
Student workload
Lähiopetusta 2x 8 h, Oppimistehtäviä 47 h, ryhmä-/projektitehtävä 70 h, yhteensä 133 h.
Työmäärämitoitus on ohjeellinen ja suuntaa antava opintojakson osaamistavoitteiden saavuttamiseksi ja arvosanaan 3/5 tarvittava keskimääräinen työmäärä. Opiskelijan aiemmasta osaamis- ja kokemustaustasta riippuen työmäärä voi olla vähemmän tai enemmän. Opintojaksossa hankittua osaamista arvioidaan tehtävien ja muiden suoritteiden kautta, ei tehtyjen tuntien määrällä.
Further information
Oppimisalusta ja viestintäkanava on itsLearning.
Tarjotaan YAMK-avoimeen 3 opiskelupaikkaa.