Siirry suoraan sisältöön

Toiminnan johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: MS00BX29-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 12.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
12.09.2024 - 07.11.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
Opettajat
Henni Syrjänen
Maarit Laiho
Ryhmät
YTAIKUS24
Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
Opintojakso
MS00BX29

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 15 t 45 min.

Aika Aihe Tila
To 12.09.2024 klo 09:00 - 13:00
(4 t 0 min)
Toiminnan johtaminen MS00BX29-3005
Online
To 26.09.2024 klo 09:00 - 13:00
(4 t 0 min)
Toiminnan johtaminen MS00BX29-3005
Online
To 03.10.2024 klo 09:00 - 13:00
(4 t 0 min)
Toiminnan johtaminen MS00BX29-3005
Online
To 24.10.2024 klo 09:00 - 12:45
(3 t 45 min)
Toiminnan johtaminen MS00BX29-3005
Online
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

-luoda strategian taide- ja kulttuuriorganisaatiolle
-kehittää brändiä taide- ja kulttuuriorganisaatiolle ja johtaa sidosryhmäviestintää
-johtaa taide- ja kulttuurialan tuotantoprosesseja osallistavasti
-kehittää taide- ja kulttuuriorganisaation johtamisjärjestelmää

Opintojakson sisältö:

-taide- ja kulttuuriorganisaation strategia
-brändin ja sidosryhmäviestinnän johtaminen
-strategiaprosessin johtaminen
-tuotantoprosessien johtaminen

12.09.2024 klo 09.00-13.00 Online
26.09.2024 klo 09.00-13.00 Online
03.10.2024 klo 09.00-13.00 Online
24.10.2024 klo 09.00-13.00 Online

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

luoda strategian taide- ja kulttuuriorganisaatiolle
kehittää brändiä taide- ja kulttuuriorganisaatiolle ja johtaa sidosryhmäviestintää
johtaa taide- ja kulttuurialan tuotantoprosesseja osallistavasti
kehittää taide- ja kulttuuriorganisaation johtamisjärjestelmää

Sisältö

taide- ja kulttuuriorganisaation strategia
brändin ja sidosryhmäviestinnän johtaminen
strategiaprosessin johtaminen
tuotantoprosessien johtaminen

Oppimateriaalit

Lukusuositus: W. Chan Kim,Renee Mauborgne, Sinisen meren strategia
Opettajan erikseen ilmoittama alan materiaali

Opetusmenetelmät

ryhmätyö, yksilötehtävät, itsenäinen opiskelu, työskentely Zoomissa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Toteutusta ei suoriteta tentillä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Konstruktiivinen ote eli tiedon rakentelu sekä itsenäisesti että yhdessä pienryhmän ja koko koulutusryhmän kanssa.
Teorioista ja malleista sekä omista näkemyksistä ja kokemuksista keskustellaan yhteisöllisesti verkkotapaamisissa käänteistä oppimista ja innovaatiopedagogiikkaa hyödyntäen.

Opintojaksoon liittyy olennaisesti mm. ennakointi-, kiertotalous - ja hyvinvointiosaaminen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvottele opettajan kanssa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojaksoon sisältyy kaksi oppimistehtävää, joissa molemmissa osat A ja B.

Ryhmätehtävä - osa A ja B (arviointi 1-5/hyl)
Yksilötehtävä - osa A ja B (arviointi 1-5/hyl)

Online-opetus 16 h
Ryhmätyöskentely 40 h
Itsenäinen työskentely 79 h

yhteensä 135 h (=5 op)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ryhmätehtävä - osa A ja B (arviointi 1-5/hyl)
Yksilötehtävä - osa A ja B (arviointi 1-5/hyl)

Kaikki tehtävät on tehtävä hyväksyttävästi.

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien oppimistehtävien palauttamista. Arvioinnin kohteena ovat oppimistehtävät: ryhmätehtävä ja yksilötehtävä. Arviointiin vaikuttavat:

a) tehtävänannon mukainen suoritustapa
b) käsittelyn perusteellisuus ja syvällisyys
c) edellytetyn lähdemateriaalin käyttö (suppea-laaja)
d) pohdinnan analyyttisyys ja ratkaisujen perusteleminen

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Kaikkien tehtävien suorittaminen hyväksytysti.
Oppimistehtävät on tehty tehtävänannon mukaisen tuotoksen, mutta tuotos on jäänyt sisällöltään vaatimattomaksi ja laajuudeltaan suppeaksi.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Yksilö/ryhmä on omaksunut opintojakson ja lähdeaineiston keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää näitä oppimistehtävien laatimisessa. Tehtävät on tehty tehtävänannon mukaisesti ja palautettu dokumentti on sisällöltään ja laajuudeltaan hyvä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Yksilö/ryhmä on omaksunut erinomaisesti opintojakson sekä lähdeaineiston sisällön ja osannut hyödyntää näitä työssään tehokkaasti. Yksilö/ryhmä on etsinyt aktiivisesti informaatiota, uusia ratkaisuja ja näkökulmia. Oppimistehtävistä palautetut dokumentit ovat laadultaan ja laajuudeltaan erinomaisia. Ne osoittavat syvää perehtymistä lähdeaineistoihin sekä kykyä soveltaa näistä ammennettuja oppeja tarkoituksenmukaisella tavalla.

Siirry alkuun