Leadership Identity (5 cr)
Code: MS00BX34-3004
General information
- Enrollment
-
02.07.2024 - 04.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
03.09.2024 - 30.11.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 25
- Degree programmes
- Master of Business Administration, Arts and Culture Management
- Teachers
- Henni Syrjänen
- Maarit Laiho
- Course
- MS00BX34
Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 21 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 03.09.2024 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Aloituspäivä ja Oma johtajuusidentiteetti MS00BX34-3004 |
EDU_3002
Henrik muunto byod
|
Thu 19.09.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Oma johtajuusidentiteetti MS00BX34-3004 |
Online
|
Wed 25.09.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Oma johtajuusidentiteetti MS00BX34-3004 |
Online
|
Thu 17.04.2025 time 09:00 - 11:00 (2 h 0 min) |
Oma johtajuusidentiteetti MS00BX34-3004 |
Online
|
Thu 05.06.2025 time 09:00 - 11:00 (2 h 0 min) |
Oma johtajuusidentiteetti MS00BX34-3004 |
EDU_3029
Lovisa muunto byod
|
Thu 20.11.2025 time 09:00 - 13:00 (4 h 0 min) |
Oma johtajuusidentiteetti MS00BX34-3004 |
Online
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
After completing the study unit the students will be able to:
- evaluate the meaning of different leadership theories and models regarding their own leadership identity and philosophy
- utilize systematic reflection and their own career story in order to clarify their values and goals
- communicate their leadership philosophy to different stakeholders
- apply self-management strategies to conscious and goal-oriented professional development
- build their own leadership identity in communication with their organization and professional network
Content of the study unit:
- Leadership theories, models and different leading styles
- Own career story
- Self-management strategies
- Meaning of values, ethics and emotional intelligence in leadership
- Meaning of cooperativeness and network in leadership
03.9.2024 14.00-16.00 part of the orientation day (at Campus)
19.9.2024 09.00-12.00 (online)
25.9.2024 09.00-12.00 (online)
Participants will be able to carry out a Thomas HPTI analysis.
Objective
After completing the course, the student is able to:
evaluate different leadership theories and models and evaluate their relevance for their own work
use career stories and systematic and continuous reflection to clarify their professional values and goals
communicate their leadership philosophy to various stakeholders
apply self-leadership strategies for conscious and goal-oriented professional development
develop their leadership identity in collaboration with their work community and other professional networks.
Content
Different leadership theories, models and styles
Career story
Self-leadership strategies
Role of values, ethics, empathy and emotions in leadership
Role of collaboration and networks in leadership
Materials
To be announced later on the Itslearning.
Teaching methods
individual assignments, groupwork, independent studying, working in Zoom or Teams
Exam schedules
The study unit is not completed by exam.
Pedagogic approaches and sustainable development
Constructive method and flipped learning: problem-based and solution-oriented learning.
Completion alternatives
No optional ways to complete the study unit.
Student workload
Teaching at campus 4 h
Online teaching 12 h
Groupwork 20 h
Independent work 99 h
Total 135 h (5 ECT)
Evaluation methods and criteria
Oma uratarina: hyväksytty/hylätty
Opintojakson arvosana muodostuu yksilötehtävien 2-4 keskiarvosta (100 %).
Kaikki tehtävät on tehtävä hyväksyttävästi.
Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit löytyvät Itslearningista.
Failed (0)
Opiskelija ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Kaikkien tehtävien suorittaminen hyväksytysti.
Tehtävävastausten perusteella opiskelija tunnistaa eri johtajuusteorioita ja -malleja sekä pystyy rajoitetusti soveltamaan niitä oman ammatillisen kehittymisen tukena.
Assessment criteria, good (3-4)
Kaikkien tehtävien suorittaminen hyväksytysti.
Tehtävävastausten perusteella opiskelija osaa soveltaa eri johtajuusteorioita ja -malleja oman johtajuusidentiteetin tarkasteluun. Opiskelija hyödyntää reflektiota omien ammatillisten arvojensa ja tavoitteidensa selkiyttämiseen sekä käyttää johtajuusteorioita ja -malleja tässä tukena.
Assessment criteria, excellent (5)
Kaikkien tehtävien suorittaminen hyväksytysti.
Tehtävävastausten perusteella opiskelija osaa arvioida eri johtajuusteorioiden ja -mallien merkitystä oman johtajuusidentiteettinsä kannalta. Opiskelija hyödyntää systemaattista reflektiota omien ammatillisten arvojensa ja tavoitteidensa selkiyttämiseen. Lisäksi opiskelija soveltaa johtajuusteorioita ja -malleja taitavasti tietoisen ja tavoitteellisen ammatillisen kehittymisen tukena.
Further information
The study unit is for the group YTAIKUS24.