Sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu 1 (1 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CJ74-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
04.08.2024 - 30.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
03.09.2024 - 30.05.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 1 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Linnankadun taidekampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus
- Opettajat
- Minna Karesluoto
- Ryhmät
-
PTEASS24Teatteri-ilmaisunohjaaja/sirkus, syksy 2024
- Opintojakso
- KU00CJ74
Toteutuksella on 18 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 40 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 02.09.2024 klo 13:00 - 16:30 (3 t 30 min) |
Sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu KU00CJ74-3004 |
LIN_A203
Iso sirkussali
LIN_A208 Pieni sirkussali |
Ti 05.11.2024 klo 13:15 - 14:45 (1 t 30 min) |
Sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu |
H319 +H330
|
Ke 11.12.2024 klo 13:15 - 16:30 (3 t 15 min) |
Sirkuksen soolodemojen katsominen ja palautteen antaminen |
Iso sirkussali
|
To 12.12.2024 klo 10:45 - 12:15 (1 t 30 min) |
Sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu |
Sirkuksen toimisto
|
Ti 17.12.2024 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
Sirkusopiskelijan HOPS-keskustelut erillisen aikataulun mukaan |
Sirkuksen toimisto
|
Ti 17.12.2024 klo 10:45 - 12:15 (1 t 30 min) |
Sirkusopiskelijan HOPS-keskustelut erillisen aikataulun mukaan |
Sirkuksen toimisto
|
Ke 18.12.2024 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
Sirkuksen tilojen yhteinen siivous ja järjestäminen joululomalla |
|
Ke 18.12.2024 klo 10:45 - 12:15 (1 t 30 min) |
Sirkuskoulutuksen yhteinen syyskauden lopetus |
|
Ke 18.12.2024 klo 12:15 - 13:15 (1 t 0 min) |
Joulupuuroa ja glögiä |
Sirkuksen toimisto
|
Ti 07.01.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Kevätlukukauden sirkuksen yhteinen aloitus |
LIN_A208
Pieni sirkussali
|
Pe 24.01.2025 klo 09:00 - 12:15 (3 t 15 min) |
Pajakortti, sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu |
Taideakatemian paja
|
Pe 24.01.2025 klo 13:15 - 16:30 (3 t 15 min) |
Sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ74-3004, pajakortti |
Taideakatemian paja
|
Ti 04.02.2025 klo 13:15 - 14:45 (1 t 30 min) |
Sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ74-3004 |
|
Ma 10.02.2025 klo 13:15 - 14:45 (1 t 30 min) |
Sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ74-3004 |
Sirkuksen toimisto
|
Ma 24.03.2025 klo 13:15 - 14:45 (1 t 30 min) |
Sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ74-3004 |
Sirkuksen toimisto
|
Ma 12.05.2025 klo 13:15 - 16:30 (3 t 15 min) |
Sirkuksen opinnäytetyöseminaari |
LIN_H115
Kuvateatteri
|
Ti 20.05.2025 klo 09:00 - 12:15 (3 t 15 min) |
Sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ74-3004 |
Sirkuksen toimisto
|
To 22.05.2025 klo 13:15 - 16:30 (3 t 15 min) |
Sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ74-3004 |
LIN_A203
Iso sirkussali
LIN_A208 Pieni sirkussali |
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Opiskelutaidot
• Opiskelija tunnistaa omat haasteensa ja mahdollisuutensa opiskelussa ja opintojen etenemisessä.
• Opiskelija osaa toimia opiskelu- ja työryhmissä ryhmän tavoitteen toteutumista edistäen.
• Opiskelija tunnistaa yhteisöllisyyden ja yhteisten pelisääntöjen merkityksen opiskelussa ja työelämässä.
• Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa rakentavaa ja oppimista edistävää palautetta.
• Opiskelija sitoutuu tavoitteelliseen opiskeluun.
Opiskelua tukevat palvelut
• Opiskelija tietää ammattikorkeakouluopiskelun ohjaus- ja neuvontapalvelut.
Peppi ja HOPS (henkilökohtainen oppimissuunnitelma)
• Opiskelija tuntee oman koulutuksensa oppimissuunnitelman sisällön ja rakenteet.
• Opiskelija ymmärtää, mikä on HOPS ja miksi se tehdään.
• Opiskelija osaa käyttää Peppiä.
• Opiskelija tietää opiskelumahdollisuudet muiden korkeakoulujen tarjonnassa.
• Opiskelija tietää mahdollisuudet opintojen ja osaamisen hyväksi lukemiseen.
Korkeakouluopiskelun taidot
o Messin ”Opiskelu sujumaan” ja muu opiskelutaitomateriaali
o Ajanhallinta
o Ryhmädynamiikka ja ryhmätyötaidot
o Turvallisuus Turun AMK:ssa
o Opiskelu- ja työyhteisössä toimiminen
o Opiskelijan palaute- ja vaikuttamisväylät
Opiskelua tukevat palvelut
o Ohjaus- ja neuvontapalvelut: opettajatuutori, opinto-ohjaaja, vertaistuutori, VIP-opiskelija, opintoneuvoja, kv-koordinaattori, koulutusvastaava, koulutus-ja tutkimuspäällikkö
o Hyvinvoinnin tukiväylät: opintopsykologi, opiskeluterveydenhuollon palvelut (terveydenhoitaja, lääkäri- ja psykologipalvelut), esteettömyys, lukitestaus
Peppi ja HOPS
o Oppimissuunnitelma: perusopinnot, ammattiopinnot, harjoittelu ja opinnäytetyö sekä vapaasti valittavat opinnot; miten ja millä perusteella niitä valitaan
o Peppi, HOPS:n laatiminen ja päivittäminen
o Peppi, opintojaksoille ilmoittautuminen
o kehityskeskustelu
o tieto oman alansa työtehtävistä ja perustaitovaatimuksista
o kansainvälistymisen mahdollisuudet kotimaassa ja ulkomailla
o Peppi, opintojen ja osaamisen hyväksi lukemisen ohjeistus ja sähköinen asiointi
o Muiden korkeakoulujen opintotarjonta ja opiskelumahdollisuudet
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija tunnistaa omat haasteensa ja mahdollisuutensa opiskelussa ja opintojen etenemisessä.
• Opiskelija osaa toimia opiskelu- ja työryhmissä ryhmän tavoitteen toteutumista edistäen.
• Opiskelija tunnistaa yhteisöllisyyden ja yhteisten pelisääntöjen merkityksen opiskelussa ja työelämässä.
• Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa rakentavaa ja oppimista edistävää palautetta.
• Opiskelija sitoutuu tavoitteelliseen opiskeluun.
Opiskelua tukevat palvelut
• Opiskelija tietää ammattikorkeakouluopiskelun ohjaus- ja neuvontapalvelut.
Peppi ja HOPS (henkilökohtainen oppimissuunnitelma)
• Opiskelija tuntee oman koulutuksensa oppimissuunnitelman sisällön ja rakenteet.
• Opiskelija ymmärtää, mikä on HOPS ja miksi se tehdään.
• Opiskelija osaa käyttää Peppiä.
• Opiskelija tietää opiskelumahdollisuudet muiden korkeakoulujen tarjonnassa.
• Opiskelija tietää mahdollisuudet opintojen ja osaamisen hyväksi lukemiseen.
Sisältö
Korkeakouluopiskelun taidot
o Messin ”Opiskelu sujumaan” ja muu opiskelutaitomateriaali
o Ajanhallinta
o Ryhmädynamiikka ja ryhmätyötaidot
o Turvallisuus Turun AMK:ssa
o Opiskelu- ja työyhteisössä toimiminen
o Opiskelijan palaute- ja vaikuttamisväylät
Opiskelua tukevat palvelut
o Ohjaus- ja neuvontapalvelut: opettajatuutori, opinto-ohjaaja, vertaistuutori, VIP-opiskelija, opintoneuvoja, kv-koordinaattori, koulutusvastaava, koulutus-ja tutkimuspäällikkö
o Hyvinvoinnin tukiväylät: opintopsykologi, opiskeluterveydenhuollon palvelut (terveydenhoitaja, lääkäri- ja psykologipalvelut), esteettömyys, lukitestaus
Peppi ja HOPS
o Oppimissuunnitelma: perusopinnot, ammattiopinnot, harjoittelu ja opinnäytetyö sekä vapaasti valittavat opinnot; miten ja millä perusteella niitä valitaan
o Peppi, HOPS:n laatiminen ja päivittäminen
o Peppi, opintojaksoille ilmoittautuminen
o kehityskeskustelu
o tieto oman alansa työtehtävistä ja perustaitovaatimuksista
o kansainvälistymisen mahdollisuudet kotimaassa ja ulkomailla
o Peppi, opintojen ja osaamisen hyväksi lukemisen ohjeistus ja sähköinen asiointi
o Muiden korkeakoulujen opintotarjonta ja opiskelumahdollisuudet
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Oppimateriaalit
Peppi, Messi, Itslearning. Opettajan ja henkilökunnan jakama materiaali tilaisuuksissa.
Opetusmenetelmät
Vuorovaikutuksellinen oppiminen, dialogisuus, vertaisoppiminen, itsereflektio.
Kansainvälisyys
Lähiopetus ryhmässä, yksilö-, pari- ja pienryhmätyöskentely. Hops-keskustelut erikseen sovitusti tutoropettajan kanssa: aloituskeskustelu ennen syyslomaa ja syyslukukauden lopussa syyskauden oppimista reflektoiden.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sirkusyhteisön, Taideakatemian ja Turun AMK:n yhteisöjen tapaamisiin osallistuminen sovitusti.
Jos opintojakson hyväksyttyyn suoritukseen kertyviä läsnäoloja jää uupumaan, niiden toteuttaminen erillisillä tutor-opettajan kanssa sovituilla tehtävillä toteuttaen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Sirkusyhteisön, Taideakatemian ja Turun AMK:n yhteisön ammatillista kasvua sekä opintojen tekemistä tukevien lukujärjestykseen kirjattuihin tapaamisiin osallistuminen aktiivisena oppijana ammattimaisella asenteella ja motivaatiolla. Hops-keskusteluun osallistuminen tutoropettajan kanssa aktiivisena oppijana 2 kertaa lukuvuoden aikana. Oman hopsin jatkuva omaehtoinen ylläpitäminen ja kehittäminen oppimispäiväkirjan avulla.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osallistuu sirkuskoulutuksen, esittävän taiteen ja Turun AMK:n Taideakatemian yhteisön tapaamisiin: lukukauden aloitus- ja päätöstilaisuuksiin, koulutuksen infotilaisuuksiin ja verkostoitumistilaisuuksiin. Opiskelijan osallistuminen on aktiivista ja läsnäolevaa, hänellä on ammattimainen asenne ja motivaatio oppia ja jakaa omaa osaamistaan toisille sekä analysoida oppimaansa toisten kanssa. Opiskelija on tehnyt opintojaksoon liittyvät oppimistehtävät annetussa aikataulussa.