Skip to main content

Creative Well-being for Different Customer Groups (5 cr)

Code: TH00CR85-3001

General information


Enrollment
01.12.2024 - 12.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 30.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Master School
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 23
Degree programmes
Master`s Degree Programme in Social Services and Health Care, Creative Well-being
Teachers
Anna-Mari Rosenlöf
Marjo Harju
Teacher in charge
Marjo Harju
Course
TH00CR85

Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 15 h 0 min.

Time Topic Location
Fri 24.01.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Kulttuurihyvinvointi eri asiakasryhmien näkökulmasta TH00CR85-300 ( 25 opiskelijaa)1
EDU_1089 Maskulin esitystila byod
Fri 07.02.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Kulttuurihyvinvointi eri asiakasryhmien näkökulmasta TH00CR85-3001
EDU_1089 Maskulin esitystila byod
Fri 07.03.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Kulttuurihyvinvointi eri asiakasryhmien näkökulmasta ( 25 opiskelijaa)
EDU_1089 Maskulin esitystila byod
Fri 25.04.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Kulttuurihyvinvointi eri asiakasryhmien näkökulmasta ( 25 opiskelijaa)
EDU_1089 Maskulin esitystila byod
Fri 23.05.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Kulttuurihyvinvointi eri asiakasryhmien näkökulmasta 25 opiskelijaa
EDU_2027 Frans muunto byod
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojaksolla opiskelija kehittää ja laajentaa osaamistaan eri asiakasryhmille suunnitellusta kulttuurihyvinvointitoiminnasta ja -palveluista elämänkaarimallin mukaisesti. Näkökulmana on asiakaslähtöinen yhteiskehittäminen. Jaksolla suunnitellaan kulttuurihyvinvoinnin soveltamisprojekti uudelle asiakasryhmälle, uuteen toimintaympäristöön tai uudelle työntekijäryhmälle. Lähipäivien aikana käydään läpi vaiheittain projektisuunnitelman vaiheistus sekä suunnitelmaa tukevia sisältöjä ja tietopohjaa.

Lähiopetus kampuksella:

pe 24.1.2025 klo 9-12
Teema: Asiakas- ja tarvelähtöisyys

***

pe 7.2.2025 klo 9-12
Teema: Seniorit ja ikääntyneet

***
pe 7.3.2025 klo 9-12
Teema: Työikäiset

***
pe 25.4.2025 klo 9-12
Teema: Lapset, nuoret ja perheet
***

pe 23.5.2025 klo 9-12
Loppuseminaari

Tarkennukset mahdollisia käsiteltävien teemojen aiheissa ja keskinäisessä aikataulutuksessa (esim. ulkopuolisten alustajien aikataulujen mukaan).

Objective

Upon completion of the course, students will be able to:
- design, manage and evaluate creative wellbeing projects based on co-development, good practices, own professional expertise, and research knowledge
- explore and analyze evidence-based information and good practices to help identify the needs of participants and guide them to services, particularly supporting mental wellbeing
- reflect on own theoretical, developmental, process and guidance skills based on their core competences
- justify, evaluate, and articulate the meaning, place and processes of creative wellbeing as part of the social and health service system and the promotion of wellbeing and health

Content

Designing and/or implementing a development project in an applied working environment.

Materials

Ilmoitetaan Itslearning-oppimisalustalla. Osa materiaaleista on englanniksi.

Teaching methods

Lähiopetus sisältäen teema-alustuksia, puheenvuoroja sekä pari- ja pienryhmätyöskentelyä. Opetus toteutetaan lähiopetuksena. Työskentelyssä hyödynnetään taideperustaisia työskentelytapoja sekä opiskelijoiden omaa erityisosaamista. Oppimisessa hyödynnetään lähipäiviä edeltäviä ennakkotehtäviä sekä itsenäistä työskentelyä.

Exam schedules

Ei tenttiä.

International connections

Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan ja tutkimus- sekä kokemustietoon sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen, reflektointitaidot, luovuus, moniammatillisuus sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen ja lähdemateriaaleihin, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa. Tehtävissä hyödynnetään taideperustaisia työskentelytapoja.

Liitos YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin 3. Terveyttä ja hyvinvointia sekä 10 Eriarvoisuuden vähentäminen.

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa.

Student workload

Kurssin aikana suunnitellaan (toteutetaan ja arvioidaan) uudelle asiakasryhmälle, uuteen toimintaympäristöön tai uudelle työntekijäryhmälle kulttuurihyvinvoinnin soveltamisprojekti. Projektisuunnitelmassa kuvataan kohteeseen liittyvä palvelu- ja asiakasohjausprosessi, projektin tavoitteet, rakenne ja sisältö, aikataulu, käytettävät menetelmät, työskentelytavat ja tavoitteiden arviointi sekä oma reflektio. Projektisuunnitelma toteutetaan tehtävänannon mukaisesti yksin tai pareittain ja esitellään loppuseminaarissa.

Further information

Kurssin opettajat: Anna-Mari Rosenlöf: anna-mari.rosenlof@turkuamk.fi & Marjo Harju: marjo.harju@turkuamk.fi.

Go back to top of page