Creative Well-being for Different Customer Groups (5 cr)
Code: TH00CR85-3001
General information
- Enrollment
-
01.12.2024 - 12.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 30.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Master School
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 23
- Degree programmes
- Master`s Degree Programme in Social Services and Health Care, Creative Well-being
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 15 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 24.01.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Kulttuurihyvinvointi eri asiakasryhmien näkökulmasta TH00CR85-300 ( 25 opiskelijaa)1 |
EDU_1089
Maskulin esitystila byod
|
Fri 07.02.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Kulttuurihyvinvointi eri asiakasryhmien näkökulmasta TH00CR85-3001 |
EDU_1089
Maskulin esitystila byod
|
Fri 07.03.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Kulttuurihyvinvointi eri asiakasryhmien näkökulmasta ( 25 opiskelijaa) |
EDU_1089
Maskulin esitystila byod
|
Fri 25.04.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Kulttuurihyvinvointi eri asiakasryhmien näkökulmasta ( 25 opiskelijaa) |
EDU_1089
Maskulin esitystila byod
|
Fri 23.05.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Kulttuurihyvinvointi eri asiakasryhmien näkökulmasta 25 opiskelijaa |
EDU_2027
Frans muunto byod
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojaksolla opiskelija kehittää ja laajentaa osaamistaan eri asiakasryhmille suunnitellusta kulttuurihyvinvointitoiminnasta ja -palveluista elämänkaarimallin mukaisesti. Näkökulmana on asiakaslähtöinen yhteiskehittäminen. Jaksolla suunnitellaan kulttuurihyvinvoinnin soveltamisprojekti uudelle asiakasryhmälle, uuteen toimintaympäristöön tai uudelle työntekijäryhmälle. Lähipäivien aikana käydään läpi vaiheittain projektisuunnitelman vaiheistus sekä suunnitelmaa tukevia sisältöjä ja tietopohjaa.
Lähiopetus kampuksella:
pe 24.1.2025 klo 9-12
Teema: Asiakas- ja tarvelähtöisyys
***
pe 7.2.2025 klo 9-12
Teema: Seniorit ja ikääntyneet
***
pe 7.3.2025 klo 9-12
Teema: Työikäiset
***
pe 25.4.2025 klo 9-12
Teema: Lapset, nuoret ja perheet
***
pe 23.5.2025 klo 9-12
Loppuseminaari
Tarkennukset mahdollisia käsiteltävien teemojen aiheissa ja keskinäisessä aikataulutuksessa (esim. ulkopuolisten alustajien aikataulujen mukaan).
Objective
Upon completion of the course, students will be able to:
- design, manage and evaluate creative wellbeing projects based on co-development, good practices, own professional expertise, and research knowledge
- explore and analyze evidence-based information and good practices to help identify the needs of participants and guide them to services, particularly supporting mental wellbeing
- reflect on own theoretical, developmental, process and guidance skills based on their core competences
- justify, evaluate, and articulate the meaning, place and processes of creative wellbeing as part of the social and health service system and the promotion of wellbeing and health
Content
Designing and/or implementing a development project in an applied working environment.
Materials
Ilmoitetaan Itslearning-oppimisalustalla. Osa materiaaleista on englanniksi.
Teaching methods
Lähiopetus sisältäen teema-alustuksia, puheenvuoroja sekä pari- ja pienryhmätyöskentelyä. Opetus toteutetaan lähiopetuksena. Työskentelyssä hyödynnetään taideperustaisia työskentelytapoja sekä opiskelijoiden omaa erityisosaamista. Oppimisessa hyödynnetään lähipäiviä edeltäviä ennakkotehtäviä sekä itsenäistä työskentelyä.
Exam schedules
Ei tenttiä.
International connections
Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan ja tutkimus- sekä kokemustietoon sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen, reflektointitaidot, luovuus, moniammatillisuus sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen ja lähdemateriaaleihin, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa. Tehtävissä hyödynnetään taideperustaisia työskentelytapoja.
Liitos YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin 3. Terveyttä ja hyvinvointia sekä 10 Eriarvoisuuden vähentäminen.
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa.
Student workload
Kurssin aikana suunnitellaan (toteutetaan ja arvioidaan) uudelle asiakasryhmälle, uuteen toimintaympäristöön tai uudelle työntekijäryhmälle kulttuurihyvinvoinnin soveltamisprojekti. Projektisuunnitelmassa kuvataan kohteeseen liittyvä palvelu- ja asiakasohjausprosessi, projektin tavoitteet, rakenne ja sisältö, aikataulu, käytettävät menetelmät, työskentelytavat ja tavoitteiden arviointi sekä oma reflektio. Projektisuunnitelma toteutetaan tehtävänannon mukaisesti yksin tai pareittain ja esitellään loppuseminaarissa.
Further information
Kurssin opettajat: Anna-Mari Rosenlöf: anna-mari.rosenlof@turkuamk.fi & Marjo Harju: marjo.harju@turkuamk.fi.