Sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu 2 (1 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CJ75-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
31.07.2024 - 30.09.2024
Ajoitus
30.08.2024 - 30.05.2025
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus
Opettaja
- Minna Karesluoto
- Laura Tikka
Ryhmät
-
PTEASS23Teatteri-ilmaisunohjaaja/sirkus, syksy 2023
- 30.08.2024 10:45 - 12:15, Sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ75-3003: tilojen valmistelu ykkösten kastetta varten
- 30.08.2024 13:15 - 16:30, Uusien ykkösten kaste, Sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ75-3003, sirkusopiskelijan aku 3 ja 5
- 02.09.2024 10:00 - 12:00, Taideakatemian yhteinen aloitus, sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu
- 02.09.2024 13:00 - 16:30, Sirkuskoulutuksen yhteinen aloitus, sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu
- 05.09.2024 15:00 - 16:30, Sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu
- 05.11.2024 13:15 - 14:45, Sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu 2
- 05.12.2024 13:15 - 14:45, Sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu
- 18.12.2024 09:00 - 12:15, Sirkusopiskelijan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ75-3003
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Opetusmenetelmät
Vertaisoppiminen ja oppiminen keskustelemisen, kuuntelemisen ja havainnoimisen kautta
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kirjallisten tehtävien palautus 1.5.2025 mennessä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähiopetus ryhmässä. Henkilökohtaiset hops-keskustelut oman tuutoropettajan kanssa
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hylätty
Opiskelija ei osallistu opintojakson lähitunneille eikä suorita annettuja oppimistehtäviä.
Hyväksytty
Opiskelija osallistuu lähiopetukseen, toimii positiivisessa vuorovaikutuksessa kaikkien ryhmän jäsenten kanssa ja rakentaa myönteistä oppimisilmapiiriä.
Opiskelija tekee opetuksen aikana annetut tehtävät ja tekee itsenäisesti suoritettavat tehtävät ohjeistuksen mukaan. Opiskelija osallistuu HOPS-keskusteluihin tuutoropettajan kanssa.
Sisällön jaksotus
Keskeiset tavoitteet
• Opiskelija osaa suunnitella opintojensa etenemistä ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita
• Opiskelija ymmärtää HOPS:it luomisen ja päivittämisen tärkeyden sekä omat mahdollisuutensa vaikuttaa opiskeluunsa ja omien opintojen etenemiseen
• Opiskelija osaa toimia erilaisissa opiskelu- ja työryhmissä rakentavassa vuorovaikutuksessa.
• Opiskelija kehittää työelämätietoisuuttaan sekä ymmärrystä erilaisista mahdollisuuksista työllistyä sirkustaiteen kentällä
• Opiskelija kehittää kansainvälisyysosaamistaan
Keskeiset sisällöt:
• Henkilökohtainen hops-keskustelu ja hops:in päivittäminen
• Keskustelut ryhmässä mahdollisista harjoittelupaikoista ja työllistymisestä sirkustaiteen kentällä
• Keskustelut ryhmässä kansainvälistymisen merkityksestä
• Oman osaamisen sanoittaminen
• Tutustutaan muiden korkeakoulujen opintotarjontaan ja opiskelumahdollisuuksiin
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteet
Arviointi tapahtuu suhteessa opintojakson tavoitteisiin, Turun ammattikorkeakoulun ja esittävän taiteen yleisiin arviointikriteereihin.
Opintojaksossa arvioidaan:
1. läsnäolo (vähintään 80%)
2. aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen ja hopsaukseen
3. itsenäisesti suoritettavat tehtävät
4. opiskelijan aktiivisuus ja opiskelijan ryhmätyötaidot