Skip to main content

Cultural Diversity and Supporting Immigrant Integration (5 cr)

Code: TH00CA43-3010

General information


Enrollment
02.12.2024 - 04.03.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 15.04.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
46 - 55
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Emmi Brunel
Laura Närvi
Course
TH00CA43

Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 27 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 04.03.2025 time 10:00 - 16:00
(6 h 0 min)
Kulttuurinen moninaisuus ja kotoutumisen tukeminen TH00CA43-3010
LEM_A309 Oppimistila BYOD
Tue 11.03.2025 time 10:00 - 16:00
(6 h 0 min)
Kulttuurinen moninaisuus ja kotoutumisen tukeminen TH00CA43-3010
LEM_A309 Oppimistila BYOD
Tue 18.03.2025 time 10:00 - 15:00
(5 h 0 min)
Kulttuurinen moninaisuus ja kotoutumisen tukeminen TH00CA43-3010
LEM_A309 Oppimistila BYOD
Tue 25.03.2025 time 10:00 - 15:00
(5 h 0 min)
Kulttuurinen moninaisuus ja kotoutumisen tukeminen TH00CA43-3010
LEM_B164 Tapio muunto
Tue 01.04.2025 time 10:00 - 15:00
(5 h 0 min)
Kulttuurinen moninaisuus ja kotoutumisen tukeminen TH00CA43-3010
LEM_A309 Oppimistila BYOD
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Jakson vastuuopettaja Laura Närvi

4.3 kello 10-15 Jakson aloitus ja tehtävät. Peruskäsitteet maahanmuutosta. (LN)
11.3. kello 10-15 Kulttuurinen kompetenssi ja monikulttuurinen ohjausosaaminen (EB)
18.3. Kello 10 -15 Maahanmuuttopolitiikan linjaukset, turvapaikkaprosessi ja kotoutumista tukeva palvelujärjestelmä (LN)
25.3. Kello 10 -15 Sukupuolen moninaisuus ja sukupuolisensitiivinen työote. (EB)
1.4. Kello 10 -12 Tentti

Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää 100 % läsnäoloa opetuksessa, josta 50 % tulee osallistua opetukseen ja 50 % voi tehdä korvaavana tehtävänä. Opetuksesta poissaolon korvaavana tehtävänä opiskelija kirjoittaa reflektiivisen esseen ko. opetuksen aiheesta esseemuodossa.

Ennakkotehtävät ja poissaolon korvaavat tehtävät tulee palauttaa kaksi viikkoa jakson viimeisen lähiopetuskerran jälkeen. Tämän jälkeen korvaavia tehtäviä ei oteta vastaan. Poissaolo korvataan osallistumalla syksy 2025 toteutuksen vastaavaan opetukseen.

Objective

• you are able to identify societal, ecological and cultural factors behind international migration and refugeeship
• you are able to reflect on your own values, attitudes and prejudices
• you are able to collaborate with people from different cultures
• you know how to promote the equal treatment of people and act against racism and discrimination
• you know how to support the integration and agency of immigrants and immigrant families and groups
• you understand gender diversity and the importance of gender sensitivity in your work

Content

• the concept of culture, its levels and dimensions
• cultural competence and multicultural counselling competence
• global responsibility and human rights
• Finnish immigration policies, the asylum process and the service system that supports integration
• legislation concerning immigration, discrimination and equality

Materials

Luennot ja luentokertojen materiaalit
Antirasismi-verkkokurssi
TEM: Kotoutumisen kokonaiskatsaus:
https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/165441/TEM_oppaat_1_2024_Kotoutumisen_kokonaiskatsaus_2023.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Teaching methods

Ennakkotehtävät ja itsenäiset tehtävät
Luennot
Tentti

Exam schedules

Tentti 1.4.2025 kello 10-12
Uusintatentti toukokuussa 7.5.2025

Tämä opintojakson viimeinen uusintatentti 17.9.2025 kello 9.00 - 10.30

Failed (0)

• Opiskelija ei ole palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtäviä tai hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.
Tentti:
- Opiskelija ei tunnistaa/ ei tuo esiin omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan tai reflektointoi niitä. Subjektiivinen ja teoreettinen tieto eivät yhdisty toisiinsa.
- Opiskelija tunnistaa/ ei tuo esiin ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä toimia, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija ei tunnistaa/ tunnistaa heikosti periaatteita, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
• Opiskelija ei tunnistaa/ tunnistaa heikosti sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotteen merkityksen

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtävät ja tehnyt tentin
Tentin arviointikriteerit:
- Opiskelija tunnistaa omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan, mutta niiden reflektointi on heikkoa, eivätkä subjektiivinen ja teoreettinen tieto yhdistyvät toisiinsa.
- Opiskelija tunnistaa ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä toimia, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija tunnistaa periaatteita, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
• Opiskelija tunnistaa sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotteen merkityksen

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtävät ja tehnyt tentin hyväksytysti
Tentin arviointikriteerit:
- Opiskelija tunnistaa omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan ja niiden reflektointi on hyvää. Opiskelijan subjektiivinen ja teoreettinen tieto yhdistyvät toisiinsa hyvin.
- Opiskelija tietää ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä toimia, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija tietää periaatteita, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
• Opiskelija tietää sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotteen merkityksen
• Opiskelija hallitsee jakson sisällöt ja perehtynyt ohjeistettuun materiaaliin hyvin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtävät ja suorittanut tentin
Tentin arviointikriteerit:
- Opiskelija tunnistaa omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan ja niiden reflektointi on kiitettävää. Opiskelijan subjektiivinen ja teoreettinen tieto yhdistyvät toisiinsa kiitettävästi.
- Opiskelija tuo esiin ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä esittää esimerkkejä, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija mainitsee periaatteita, osaa soveltaa niitä käytäntöön toimia, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
• Opiskelija osaa soveltaa sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotetta opiimispäiväkirjassaan.
• Opiskelija hallitsee jakson sisällöt ja perehtynyt ohjeistettuun materiaaliin kiitettävästi.

Go back to top of page