Cultural Diversity and Supporting Immigrant Integration (5 cr)
Code: TH00CA43-3010
General information
- Enrollment
- 02.12.2024 - 04.03.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2025 - 15.04.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 46 - 55
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Emmi Brunel
- Laura Närvi
- Course
- TH00CA43
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 27 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 04.03.2025 time 10:00 - 16:00 (6 h 0 min) |
Kulttuurinen moninaisuus ja kotoutumisen tukeminen TH00CA43-3010 |
LEM_A309
Oppimistila BYOD
|
Tue 11.03.2025 time 10:00 - 16:00 (6 h 0 min) |
Kulttuurinen moninaisuus ja kotoutumisen tukeminen TH00CA43-3010 |
LEM_A309
Oppimistila BYOD
|
Tue 18.03.2025 time 10:00 - 15:00 (5 h 0 min) |
Kulttuurinen moninaisuus ja kotoutumisen tukeminen TH00CA43-3010 |
LEM_A309
Oppimistila BYOD
|
Tue 25.03.2025 time 10:00 - 15:00 (5 h 0 min) |
Kulttuurinen moninaisuus ja kotoutumisen tukeminen TH00CA43-3010 |
LEM_B164
Tapio muunto
|
Tue 01.04.2025 time 10:00 - 15:00 (5 h 0 min) |
Kulttuurinen moninaisuus ja kotoutumisen tukeminen TH00CA43-3010 |
LEM_A309
Oppimistila BYOD
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Jakson vastuuopettaja Laura Närvi
4.3 kello 10-15 Jakson aloitus ja tehtävät. Peruskäsitteet maahanmuutosta. (LN)
11.3. kello 10-15 Kulttuurinen kompetenssi ja monikulttuurinen ohjausosaaminen (EB)
18.3. Kello 10 -15 Maahanmuuttopolitiikan linjaukset, turvapaikkaprosessi ja kotoutumista tukeva palvelujärjestelmä (LN)
25.3. Kello 10 -15 Sukupuolen moninaisuus ja sukupuolisensitiivinen työote. (EB)
1.4. Kello 10 -12 Tentti
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää 100 % läsnäoloa opetuksessa, josta 50 % tulee osallistua opetukseen ja 50 % voi tehdä korvaavana tehtävänä. Opetuksesta poissaolon korvaavana tehtävänä opiskelija kirjoittaa reflektiivisen esseen ko. opetuksen aiheesta esseemuodossa.
Ennakkotehtävät ja poissaolon korvaavat tehtävät tulee palauttaa kaksi viikkoa jakson viimeisen lähiopetuskerran jälkeen. Tämän jälkeen korvaavia tehtäviä ei oteta vastaan. Poissaolo korvataan osallistumalla syksy 2025 toteutuksen vastaavaan opetukseen.
Objective
• you are able to identify societal, ecological and cultural factors behind international migration and refugeeship
• you are able to reflect on your own values, attitudes and prejudices
• you are able to collaborate with people from different cultures
• you know how to promote the equal treatment of people and act against racism and discrimination
• you know how to support the integration and agency of immigrants and immigrant families and groups
• you understand gender diversity and the importance of gender sensitivity in your work
Content
• the concept of culture, its levels and dimensions
• cultural competence and multicultural counselling competence
• global responsibility and human rights
• Finnish immigration policies, the asylum process and the service system that supports integration
• legislation concerning immigration, discrimination and equality
Materials
Luennot ja luentokertojen materiaalit
Antirasismi-verkkokurssi
TEM: Kotoutumisen kokonaiskatsaus:
https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/165441/TEM_oppaat_1_2024_Kotoutumisen_kokonaiskatsaus_2023.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Teaching methods
Ennakkotehtävät ja itsenäiset tehtävät
Luennot
Tentti
Exam schedules
Tentti 1.4.2025 kello 10-12
Uusintatentti toukokuussa 7.5.2025
Tämä opintojakson viimeinen uusintatentti 17.9.2025 kello 9.00 - 10.30
Failed (0)
• Opiskelija ei ole palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtäviä tai hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.
Tentti:
- Opiskelija ei tunnistaa/ ei tuo esiin omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan tai reflektointoi niitä. Subjektiivinen ja teoreettinen tieto eivät yhdisty toisiinsa.
- Opiskelija tunnistaa/ ei tuo esiin ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä toimia, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija ei tunnistaa/ tunnistaa heikosti periaatteita, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
• Opiskelija ei tunnistaa/ tunnistaa heikosti sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotteen merkityksen
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtävät ja tehnyt tentin
Tentin arviointikriteerit:
- Opiskelija tunnistaa omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan, mutta niiden reflektointi on heikkoa, eivätkä subjektiivinen ja teoreettinen tieto yhdistyvät toisiinsa.
- Opiskelija tunnistaa ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä toimia, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija tunnistaa periaatteita, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
• Opiskelija tunnistaa sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotteen merkityksen
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtävät ja tehnyt tentin hyväksytysti
Tentin arviointikriteerit:
- Opiskelija tunnistaa omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan ja niiden reflektointi on hyvää. Opiskelijan subjektiivinen ja teoreettinen tieto yhdistyvät toisiinsa hyvin.
- Opiskelija tietää ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä toimia, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija tietää periaatteita, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
• Opiskelija tietää sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotteen merkityksen
• Opiskelija hallitsee jakson sisällöt ja perehtynyt ohjeistettuun materiaaliin hyvin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtävät ja suorittanut tentin
Tentin arviointikriteerit:
- Opiskelija tunnistaa omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan ja niiden reflektointi on kiitettävää. Opiskelijan subjektiivinen ja teoreettinen tieto yhdistyvät toisiinsa kiitettävästi.
- Opiskelija tuo esiin ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä esittää esimerkkejä, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija mainitsee periaatteita, osaa soveltaa niitä käytäntöön toimia, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
• Opiskelija osaa soveltaa sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotetta opiimispäiväkirjassaan.
• Opiskelija hallitsee jakson sisällöt ja perehtynyt ohjeistettuun materiaaliin kiitettävästi.