Early Childhood Education Activities and Tutoring Children (5 cr)
Code: TH00CA81-3004
General information
- Enrollment
-
02.12.2024 - 04.02.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
04.02.2025 - 11.03.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Marika Kouki
- Noora Ahvenjärvi
- Course
- TH00CA81
Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 42 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 04.02.2025 time 08:15 - 14:00 (5 h 45 min) |
Varhaiskasvatuksen toiminta ja lasten ohjaaminen TH00CA81-3004 |
ICT_C3043
Teoriatila muunto
|
Tue 11.02.2025 time 08:15 - 14:00 (5 h 45 min) |
Varhaiskasvatuksen toiminta ja lasten ohjaaminen TH00CA81-3004 |
ICT_C3043
Teoriatila muunto
|
Tue 18.02.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Varhaiskasvatuksen toiminta ja lasten ohjaaminen TH00CA81-3004 |
Teams
|
Tue 25.02.2025 time 08:15 - 14:00 (5 h 45 min) |
Varhaiskasvatuksen toiminta ja lasten ohjaaminen TH00CA81-3004 |
ICT_C3043
Teoriatila muunto
|
Wed 26.02.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Monia-koulutus, Varhaiskasvatuksen toiminta ja lasten ohjaaminen TH00CA81-3004 |
Verkkotapaaminen
|
Tue 04.03.2025 time 08:15 - 14:00 (5 h 45 min) |
Varhaiskasvatuksen toiminta ja lasten ohjaaminen TH00CA81-3004 |
Vierailu ja itsenäinen työskentely
|
Tue 11.03.2025 time 08:15 - 11:00 (2 h 45 min) |
Varhaiskasvatuksen toiminta ja lasten ohjaaminen TH00CA81-3004 |
EDU_2065.2
Ryhmätyö (12 hlö)
|
Tue 11.03.2025 time 08:15 - 14:00 (5 h 45 min) |
Varhaiskasvatuksen toiminta ja lasten ohjaaminen TH00CA81-3004 |
ICT_C3043
Teoriatila muunto
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Jakson opettajat: Marika Kouki(vastuuopettaja) ja Noora Ahvenjärvi.
Jaksolle osallistumisen edellytys on 60 opintopistettä suoritettuna.
Jakso toteutuu viikoilla 6-11. Tämä jakso rakentuu lähiopetuksesta, itsenäisestä työskentelystä ja ryhmätyöskentelystä.
Viikko 6
ti 4.2.2025 Kampuksella
klo 8:15- 9.00 Jakson aloitus ja tehtävät (MK)
klo 9.00 - 11.00 Oppimisen alueet (MK)
klo 12.00 - 14.00 Lapsiryhmän ohjaaminen (NA)
Viikko 7
ti 11.2.2025 Kampuksella
klo 8:15-11.00 Opettajajohtoiset työpajat (MK & NA)
klo 12-14 Pedagogisen toiminnan suunnittelu ja omien suunnitelmien työstäminen (NA)
HUOM! Ohjaussuunnitelman palautus 13.2.
Viikko 8
ti 18.2.2025 Itsenäisesti ja päiväkodeissa
klo 9-12 Itsenäinen työskentely annetun tehtävän parissa
Opiskelijat sopivat aikataulun, milloin toteuttavat ja videoivat suunnittelemansa ohjauksen pareittain päiväkodissa
Viikko 9
ti 25.2.2025
klo 8:15-11.00 Alle 3-vuotiaiden leikki, leikin ohjaaminen ja leikkiympäristöt (MK)
klo 12.00 -14 Yli 3-vuotiaiden leikki, leikin ohjaaminen ja leikkiympäristöt (NA)
ke 26.2.2025 VERKKOKOULUTUS / Materiaalit Teamsissa. Linkki koulutukseen tulee Laura Närviltä.
klo 8.00 - 16.00 Monia -päivä Lasten kaltoinkohtelusta. Koska päivän teema on varhaiskasvatuksen sosionomeille keskeinen, niin tartumme mahdollisuuteen osallistua monialaiseen koulutuspäivään. Osallistuminen on velvoittavaa.
Viikko 10
ti 4.3.2025
klo 8.15 - 11.00 Vierailu monikulttuuriseen päiväkotiin, kahteen eri yksikköön Varissuolle
klo 12:00-14:00 Itsenäinen työskentely: leikki-videon katsominen ja reflektion palautus
Viikko 11
ti 11.3.2025 Kampuksella
klo 8:15-11.00 Ohjausvideoiden purku ja reflektointi kahdessa eri ryhmässä (MK & NA)
klo 12-13 Leikki-videon purku ja jakson päätös
Opetuksessa on läsnäolovelvoite, joka perustuu opintojaksolla käytettäviin työskentely- ja oppimismenetelmiin. Opetus sisältää toiminnallista työskentelyä, keskusteluja, vertaisoppimista sekä työpajatyöskentelyä. Osallistuminen tukee opiskelijan ammatillisen osaamisen ja vuorovaikutustaitojen kehittymistä.
Poissaolosta sairauden takia voi tehdä korvaavan suorituksen enintään kahdelta päivältä opettajien erillisen ohjeistuksen mukaisesti. Muussa tapauksessa jakson suorittaminen siirtyy seuraavalle toteutukselle.
Muutokset ovat mahdollisia.
Objective
• you understand the importance of play, play environments and tutoring play for children’s well-being and development
• you know how to observe and document children’s play
• you are able to plan, implement and evaluate activities for children under or over three years, paying attention to children’s participation
• you are familiar with principles of tutoring a group of children
• you understand the importance of everyday routines in supporting children’s well-being and development
Content
• play at different ages
• the special characteristics of the activities of children under and over three years
• planning and tutoring child-oriented activities in different areas of learning
• the combination of education, teaching and care, full-time pedagogy and tutoring interaction
• methods of observing and documenting play
Teaching methods
Pari/ryhmätyöskentely
Vertaisarviointi
International connections
Toiminnallinen oppiminen
Työelämäyhteydessä oppiminen
Student workload
Lähi-, verkko- ja itsenäinen työskentely 1,5 op
Oppimistehtävä: parityönä lapsiryhmän ohjaussuunnitelma, toteutus ja arviointi + videointi ja raportointi 3,5 op
Qualifications
Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.
The modules in early childhood education must be completed in order: first the basic studies (Module 1) and then the advanced studies (Module 2). Exceptions can be made if it is justified from the perspective of the student’s personal study plan (HOPS) and the student has at least one year of work experience in early childhood education tasks in Finland or previous higher education studies in early childhood education that have been accredited in their studies at Turku University of Applied Sciences.