Finnish Language and Communication (3 cr)
Code: 1001006-3320
General information
- Enrollment
- 02.12.2024 - 16.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.01.2025 - 12.05.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 36 - 45
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Päivi Myllymäki
- Course
- 1001006
Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 4 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 30.01.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Suomen kieli ja viestintä 1001006-3320 |
Etä
|
Thu 13.03.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Suomen kieli ja viestintä 1001006-3320 |
Etä
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
opetus to klo 14-18, parittomat viikot 3-11,
Verkkotapaamiset
vko 5: 30.1. to klo 14.00 - 16.00
Join Zoom Meeting
https://turkuamk.zoom.us/j/69488362104
Meeting ID: 694 8836 2104
vko 11 13.3. to klo 14.00 - 16.00
Objective
The student is able to act in a purposeful way in communicating and interacting in working life situations. He/she is able to take into consideration the receiver, the situation and the demands of the field and to communicate in an analytical, understandable and convincing manner.
The student is able and willing to develop his/her skills in the Finnish language and communication as part of his/her professional competence.
Content
Students know how to
-interpret the professional texts in their own field as part of information literacy skills and use their skills in new, different situations (for instance, text analysis and summary)
-write factual, consistent and understandable texts (for instance, small scale studies, reports, essays, professional presentations using source material) and to give references to sources according to given instructions (the basics of research communication)
-use up-to-date tools as support for their own linguistic ability in proof-reading (central contents in correcting language and text)
-act in a professional way in the verbal communication situations in working life, and to prepare for diverse speaking situations in a purposeful way (i.e. with the help of situation analysis and analysis plan)
-express themselves clearly using visual aids and by using language appropriate to the situation
-assess their own communication skills (the language and structure of spoken and written language, factors affecting readability and understandability, the effectiveness of the message)and to give and receive constructive criticism
Teaching methods
verkko-oppiminen: verkkotapaamiset ja itsenäinen verkko-opiskelu sekä työskentely oppimistehtävien parissa.
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan arviointi perustuu tehtäviin. Myöhässä palauttaminen alentaa arvosanaa. Kurssin päättymisen jälkeen opiskelija voi tutkintosäännön mukaisesti palauttaa puuttuvia tehtäviä puolen vuoden ajan. Sen jälkeen on ilmoittauduttava uudelle vastaavalle kurssille.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojakson toimintatavat: verkkotapaamiset, opiskelijan itsenäinen opiskelu ja verkkotehtävät
Oppimistehtävät on integroitu sosiaali- ja kasvatusalan toimintaympäristön teemoihin; tämän toteutuksen osalta erityisesti varhaiskasvatuksen toimintaympäristöön.
Student workload
Opiskelijan työmäärä: 3 op. = 80 tuntia työtä
Oppimistehtävät:
- viestintäraportti (alaan integroitu, yksilötehtävä, numeroarvioitu 0 - 5)
- video-CV (yksilötehtävä; hks/hyl)
- lähdemerkintätehtävä (itsen.)
- blogitekstit (hks/hyl)
Opintojaksosta ei pidetä tenttiä. Viestinnän teoriamateriaaleihin perehtyminen mitataan tehtävien avulla.
Evaluation methods and criteria
Opintojaksolla arvioidaan numeerisesti 0 - 5:
- Kirjalliset oppimistehtävä, raportti (yksilötehtävät) 0 - 5
-Video-CV:n ja blogitehtävien hyväksytty suorittaminen
Tehtävien palauttaminen myöhässä vaikuttaa arviointiin alentavasti.
Failed (0)
Opiskelija ei ole suorittanut yhtä tai useampaa oppimistehtävää hyväksytysti tai tehtäviä puuttuu kokonaan.
Opiskelija on osallistunut työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.
Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista lähdemateriaalia vain vähän ja yksipuolisesti.
Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn melko vähän
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin.
Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista viestinnän lähdetietoutta tehtävissään..
Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn aktiivisesti.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin ja lähdepohjaiseen tietouteen.. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut ryhmän työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista aktiivisesti.
Further information
Opintojakson ITSlearning -tila on kurssin infokanava ja sisältää tehtävänannot, tehtävien palautuslaatikot ja tiedot jaksoon liittyvistä opintomateriaaleista.