Skip to main content

Leading a group and pedagogy 2 (5 cr)

Code: 2011405-3008

General information


Enrollment
02.07.2024 - 20.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.10.2024 - 08.11.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 16
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts
Teachers
Anna Hellstén
Course
2011405
No reservations found for realization 2011405-3008!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

22.10.-8.11.2024

Opintojaksolla perehdytään ihmis- ja oppimiskäsityksiin erityisesti taidepedagogiikan näkökulmasta sekä pohditaan omaa käyttöteoriaa taidekasvatuksen viitekehyksessä. Teoreettista viitekehystä sovelletaan opintojakson aikana suunnitelluissa työpajakokonaisuuksissa.

Objective

Student is able to plan and teach a workshop. Student is able to lead a groupwith participatory methods and ethical way.

Content

Lectures, workshops, exercises, practicing and independent work.

Materials

- Teatterikorkeakoulun julkaisusarja 2022: Anttila, Eeva (toim.) Ihmis- ja oppimiskäsitykset taideopetuksessa, https://disco.teak.fi/anttila/

- https://lastenkulttuuri.fi/materiaalit/menetelmaoppaat/

- https://taikusydan.turkuamk.fi/

- https://taikusydan.turkuamk.fi/uploads/2021/10/d2ca3c95-tietokortti_1_2021_taide-nuorten-tulevaisuustaitojen-tukena.pdf

- https://www.sitra.fi/artikkelit/nakokulmia-taiteen-ja-kulttuurin-vaikutuksiin/

- https://oppaat.finfami.fi/wp-content/uploads/sites/36/Omakuva_NYT_Ryhm%C3%A4nohjaajan_luonnoskirja_17012019_P%C3%84IVITETTY.pdf

- https://hyvinvoinnin-valitystoimisto.humak.fi//wp-content/uploads/sites/19/2015/08/Osallistavaa-taidetta-nuorten-parissa-PDF.pdf

Teaching methods

- Ryhmäkeskustelut teoria-alustusten pohjalta
- Pienryhmätyöskentely annettujen tehtävien mukaisesti
- Vertaispalautteen antaminen ja vastaanottaminen
- Itsenäinen työskentely

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojaksolla painottuvat dialogipedagogiikka, vertaisoppiminen sekä jaettu yhteisreflektio koko ryhmän kesken.

Pedagogiset mallit: yhteistoiminnallinen oppiminen, tutkiva oppiminen.

Completion alternatives

Opintojakson toteutus perustuu läsnäoloa vaativaan työskentelyyn. Yksittäisiä poissaoloja voi korvata erikseen pyydettävällä korvaavalla tehtävällä.

Student workload

Oppimistehtävät:
- kulttuurihyvinvoinnin lyhytkoulutus
- työpajakokonaisuuden suunnittelu ja kirjallinen ohjeistus
- soveltavan taiteen teko -esitelmä pienryhmissä
- vertais- ja itsearviointin osallistuminen
- reflektiivinen loppuraportti



Opintojakson rakenne on suunniteltu tukemaan opiskelijan työn jakautumista mahdollisimman tasaisesti. Teoriaopetus sekä pienryhmän ja itsenäisen työskentelyn ajoitukset vaihtelevat vuorotellen. Vertais- ja itsearviointi tukevat opiskelijan oppimista. Reflektiivinen loppuraportti ja kurssipalautteen antaminen tukevat opiskelijan oppimisprosessin hallitua päätöstä.

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteet:
- läsnäolo ja osallistuminen opintojakson oppimistehtäviin
- ammattimainen työote työpajoihin liittyvässä tehtäväkokonaisuudessa
- oman ajattelun ja reflektion osoittaminen dialogisissa oppimistilanteissa

Failed (0)

Opiskelija ei osallistu opintojakson lähiopetukseen.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija osallistuu opetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn sekä palauttaa annetut tehtävät.

Assessment criteria, good (3-4)

Lisäksi opiskelija osallistuu aktiivisesti tunneilla käytävään keskusteluun sekä kantaa ammattimaisesti vastuuta yhteisestä työskentelystä edistämällä ja kannattelemalla sitä tarpeiden mukaisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

Lisäksi opiskelija osoittaa reflektiivistä ajattelua ja omaan toimintaan liittyvää kriittistä tarkastelua kurssin dialogisissa tilanteissa sekä loppuraportissaan.

Further information

It´s learning -alusta
sähköposti: anna.hellsten@turkuamk.fi

Go back to top of page