Leading a group and pedagogy 2 (5 cr)
Code: 2011405-3008
General information
- Enrollment
-
02.07.2024 - 20.10.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
22.10.2024 - 08.11.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 16
- Degree programmes
- Degree Programme in Performing Arts
- Teachers
- Anna Hellstén
- Course
- 2011405
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
22.10.-8.11.2024
Opintojaksolla perehdytään ihmis- ja oppimiskäsityksiin erityisesti taidepedagogiikan näkökulmasta sekä pohditaan omaa käyttöteoriaa taidekasvatuksen viitekehyksessä. Teoreettista viitekehystä sovelletaan opintojakson aikana suunnitelluissa työpajakokonaisuuksissa.
Objective
Student is able to plan and teach a workshop. Student is able to lead a groupwith participatory methods and ethical way.
Content
Lectures, workshops, exercises, practicing and independent work.
Materials
- Teatterikorkeakoulun julkaisusarja 2022: Anttila, Eeva (toim.) Ihmis- ja oppimiskäsitykset taideopetuksessa, https://disco.teak.fi/anttila/
- https://lastenkulttuuri.fi/materiaalit/menetelmaoppaat/
- https://taikusydan.turkuamk.fi/
- https://taikusydan.turkuamk.fi/uploads/2021/10/d2ca3c95-tietokortti_1_2021_taide-nuorten-tulevaisuustaitojen-tukena.pdf
- https://www.sitra.fi/artikkelit/nakokulmia-taiteen-ja-kulttuurin-vaikutuksiin/
- https://oppaat.finfami.fi/wp-content/uploads/sites/36/Omakuva_NYT_Ryhm%C3%A4nohjaajan_luonnoskirja_17012019_P%C3%84IVITETTY.pdf
- https://hyvinvoinnin-valitystoimisto.humak.fi//wp-content/uploads/sites/19/2015/08/Osallistavaa-taidetta-nuorten-parissa-PDF.pdf
Teaching methods
- Ryhmäkeskustelut teoria-alustusten pohjalta
- Pienryhmätyöskentely annettujen tehtävien mukaisesti
- Vertaispalautteen antaminen ja vastaanottaminen
- Itsenäinen työskentely
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojaksolla painottuvat dialogipedagogiikka, vertaisoppiminen sekä jaettu yhteisreflektio koko ryhmän kesken.
Pedagogiset mallit: yhteistoiminnallinen oppiminen, tutkiva oppiminen.
Completion alternatives
Opintojakson toteutus perustuu läsnäoloa vaativaan työskentelyyn. Yksittäisiä poissaoloja voi korvata erikseen pyydettävällä korvaavalla tehtävällä.
Student workload
Oppimistehtävät:
- kulttuurihyvinvoinnin lyhytkoulutus
- työpajakokonaisuuden suunnittelu ja kirjallinen ohjeistus
- soveltavan taiteen teko -esitelmä pienryhmissä
- vertais- ja itsearviointin osallistuminen
- reflektiivinen loppuraportti
Opintojakson rakenne on suunniteltu tukemaan opiskelijan työn jakautumista mahdollisimman tasaisesti. Teoriaopetus sekä pienryhmän ja itsenäisen työskentelyn ajoitukset vaihtelevat vuorotellen. Vertais- ja itsearviointi tukevat opiskelijan oppimista. Reflektiivinen loppuraportti ja kurssipalautteen antaminen tukevat opiskelijan oppimisprosessin hallitua päätöstä.
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteet:
- läsnäolo ja osallistuminen opintojakson oppimistehtäviin
- ammattimainen työote työpajoihin liittyvässä tehtäväkokonaisuudessa
- oman ajattelun ja reflektion osoittaminen dialogisissa oppimistilanteissa
Failed (0)
Opiskelija ei osallistu opintojakson lähiopetukseen.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija osallistuu opetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn sekä palauttaa annetut tehtävät.
Assessment criteria, good (3-4)
Lisäksi opiskelija osallistuu aktiivisesti tunneilla käytävään keskusteluun sekä kantaa ammattimaisesti vastuuta yhteisestä työskentelystä edistämällä ja kannattelemalla sitä tarpeiden mukaisesti.
Assessment criteria, excellent (5)
Lisäksi opiskelija osoittaa reflektiivistä ajattelua ja omaan toimintaan liittyvää kriittistä tarkastelua kurssin dialogisissa tilanteissa sekä loppuraportissaan.
Further information
It´s learning -alusta
sähköposti: anna.hellsten@turkuamk.fi