Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu (10op)
Toteutuksen tunnus: TH00CA89-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2024 - 31.01.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 01.01.2025 - 31.07.2026
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 46 - 55
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Niina Vuoristo
- Laura Närvi
- Susanna Virta
- Ryhmät
-
PSOSTK24Sosionomi (AMK), Turku, K24
- Opintojakso
- TH00CA89
Toteutukselle Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3009 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Ajoitettu ryhmälle keväälle 2026, viikot 16-22.
Tavoitteet
• sosionomiopiskelijana ymmärrät harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
• osaat toimia vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
• ymmärrät yhteyden asiakasryhmän erityisten tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
• hahmotat moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden ja osallistut moniammatilliseen ja monialaiseen yhteistyöhön
• perehdyt työyhteisön johtamiseen, työskentelet harjoittelupaikan työhyvinvointia ja työturvallisuutta edistäen
• osaat soveltaa vaativaan asiakastyöhön, työyhteisön toimintaan ja johtamiseen liittyvää teoriatietoa
• osaat edistää eettisten ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista ja soveltaa niitä omassa toiminnassasi
Sisältö
· harjoittelu vaativassa asiakastyössä tai lähijohtajan työssä mm. sosiaali- ja terveysalan, kasvatusalan, nuoriso- tai maahanmuuttajatyön eri toimintayksikössä (julkinen, yksityinen tai kolmas sektori)
· omien oppimistavoitteiden asettaminen, harjoittelutehtävien työstäminen ja oman oppimisen reflektointi
· aktiivinen osallistuminen ja perehtyminen asiakkaiden toimintaympäristöön, palveluihin ja moniammatilliseen työskentelyyn
· alan erilaisten tietojärjestelmien käyttäminen työtilanteissa ja asiakastyön dokumentoinnissa
Oppimateriaalit
Kuvattu harjoitteluohjeessa.
Opetusmenetelmät
Työelämälähtöinen oppiminen
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Harjoitteluraportin palauttaminen kaksi viikkoa harjoittelun päättymisestä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämälähtöinen oppiminen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen näyttö riittävällä työkokemuksella, ks. ohjeistus Messissä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoittelussa suoritettavat tunnit 245 tuntia
Harjoitteluraportin kirjoittaminen 25 tuntia
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hylätty: Harjoitteluohjeen arviointikriteerit eivät toteudu. Opiskelija ei suorita harjoittelupaikalla vaadittavaa tuntimäärää eikä palauta hyväksyttyä harjoitteluraporttia.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitteluraportti hyv / hyl
Harjoittelutuntien toteutuminen hyv/hyl
Harjoitteluohjeen arviointikriteerit hyv/hyl
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut harjoittelun vaadittua tuntimäärää 245 tuntia tai harjoittelu on arvioitu hylätyksi harjoittelun arviointikohteiden osalta.
Esitietovaatimukset
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelun voi aloittaa, kun edellisestä harjoittelujaksosta eli asiakastyön harjoittelusta on suoritusmerkintä.
Lisätiedot
Itslearning
Sun Harkka