Skip to main content

Demanding Client Work / First-Line Management Training (10 cr)

Code: TH00CA89-3010

General information


Enrollment
02.12.2024 - 14.03.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 31.08.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
9 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
26 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Tiina Suni
Marika Kouki
Course
TH00CA89

Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 3 h 30 min.

Time Topic Location
Tue 11.03.2025 time 14:00 - 16:00
(2 h 0 min)
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3010
Etä
Tue 20.05.2025 time 14:00 - 15:30
(1 h 30 min)
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3010
Etä
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Opiskelijan oma tuutoropettaja (Marika Kouki tai Tiina Suni) toimii harjoittelun ohjaajana.

Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu on ajoitettu ryhmälle viikoille 16-22.

Kun harjoittelupaikkasi on selvinnyt, ota yhteyttä paikkaan ja sovi tapaaminen. Harjoittelupaikkasi kanssa laaditaan harjoittelusuunnitelma. Harjoittelusuunnitelma palautetaan SAKE Its-ympäristöön kohtaan Harjoittelu viimeistään neljä viikkoa ennen harjoittelun alkua.

Kaikki muu harjoitteluun liittyvä dokumentointi tapahtuu SunHarkka-sovelluksessa. SunHarkkaan viedään harjoittelun tavoitteet, reflektoidaan ohjauskeskustelu ja palautetaan harjoitteluraportti. Lisäksi kaikki harjoittelutunnit suunnitellaan ja hyväksytään SunHarkassa. Mikäli työskentelet alle 18-vuotiaiden lasten ja nuorten kanssa, sinun tulee esittää voimassa oleva rikosrekisteriote tuutoropettajallesi ennen harjoittelun alkua.

Harjoittelun aikana käydään yksi opiskelijan henkilökohtainen ohjauskeskustelu, johon osallistuu harjoittelupaikan ohjaaja, opiskelija ja tuutoropettaja. Varaa aikasi tuutoropettajalta.

Harkkainfo ja SunHarkka-sovelluksen esittely 11.3.2025 klo 14-16 Zoomissa linkissä https://turkuamk.zoom.us/my/marikakouki

Harkan ryhmäohjaus 20.5.2025 klo 14:00-15:30 Zoomissa https://turkuamk.zoom.us/my/marikakouki

Objective

• as a Bachelor of Social Services student, you understand the basic task and meaning of your training position as part of the service system
• you are able to work responsibly and in a client-oriented way in counselling, advice or management roles in social and education services
• you understand the relation between the special needs of a client group and the development of the competence of the work community
• you understand the overall meaning of multi-professional work, and you participate in multi-professional and multi-sectoral collaboration
• you familiarise yourself with work community management and work to promote occupational well-being and safety in your training place
• you are able to apply theoretical knowledge on demanding client work, work community activities and management
• you know how to promote the fulfilment of ethical and sustainability principles and apply them to your own actions

Content

· a practical training period in demanding client work or as a first-line manager in a social and health service, education, youth work or immigrant work unit, for example (in the public, private or third sector)
· setting your own learning objectives, working on your training assignments and reflecting on your learning
· active participation in and familiarising yourself with the client operating environment, services and multi-professional work
· use of various information systems in your work and the documentation of client work

Teaching methods

Työssä oppiminen

Student workload

Opiskelija palauttaa harjoitteluraportin viimeistään kaksi viikkoa harjoittelun päättymisen jälkeen SunHarkka-sovellukseen. Opiskelijan ja harjoittelupaikan ohjaajan tulee olla hyväksynyt omalta osaltaan harjoittelutunnit.

Assessment criteria, approved/failed

Harjoittelun tavoitteet hyväksytty
Ohjauskeskustelun reflektointi hyväksytty
Harjoitteluraportti hyväksytty

Evaluation methods and criteria

Harjoittelu ja harjoitteluraportti

Qualifications

The internships are completed in order: When you have completed Customer work internship, you can start Internship in demanding customer work / immediate management.

Go back to top of page