Demanding Client Work / First-Line Management Training (10 cr)
Code: TH00CA89-3010
General information
- Enrollment
-
02.12.2024 - 14.03.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 31.08.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 9 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 26 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Tiina Suni
- Marika Kouki
- Course
- TH00CA89
Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 3 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 11.03.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3010 |
Etä
|
Tue 20.05.2025 time 14:00 - 15:30 (1 h 30 min) |
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3010 |
Etä
|
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Opiskelijan oma tuutoropettaja (Marika Kouki tai Tiina Suni) toimii harjoittelun ohjaajana.
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu on ajoitettu ryhmälle viikoille 16-22.
Kun harjoittelupaikkasi on selvinnyt, ota yhteyttä paikkaan ja sovi tapaaminen. Harjoittelupaikkasi kanssa laaditaan harjoittelusuunnitelma. Harjoittelusuunnitelma palautetaan SAKE Its-ympäristöön kohtaan Harjoittelu viimeistään neljä viikkoa ennen harjoittelun alkua.
Kaikki muu harjoitteluun liittyvä dokumentointi tapahtuu SunHarkka-sovelluksessa. SunHarkkaan viedään harjoittelun tavoitteet, reflektoidaan ohjauskeskustelu ja palautetaan harjoitteluraportti. Lisäksi kaikki harjoittelutunnit suunnitellaan ja hyväksytään SunHarkassa. Mikäli työskentelet alle 18-vuotiaiden lasten ja nuorten kanssa, sinun tulee esittää voimassa oleva rikosrekisteriote tuutoropettajallesi ennen harjoittelun alkua.
Harjoittelun aikana käydään yksi opiskelijan henkilökohtainen ohjauskeskustelu, johon osallistuu harjoittelupaikan ohjaaja, opiskelija ja tuutoropettaja. Varaa aikasi tuutoropettajalta.
Harkkainfo ja SunHarkka-sovelluksen esittely 11.3.2025 klo 14-16 Zoomissa linkissä https://turkuamk.zoom.us/my/marikakouki
Harkan ryhmäohjaus 20.5.2025 klo 14:00-15:30 Zoomissa https://turkuamk.zoom.us/my/marikakouki
Objective
• as a Bachelor of Social Services student, you understand the basic task and meaning of your training position as part of the service system
• you are able to work responsibly and in a client-oriented way in counselling, advice or management roles in social and education services
• you understand the relation between the special needs of a client group and the development of the competence of the work community
• you understand the overall meaning of multi-professional work, and you participate in multi-professional and multi-sectoral collaboration
• you familiarise yourself with work community management and work to promote occupational well-being and safety in your training place
• you are able to apply theoretical knowledge on demanding client work, work community activities and management
• you know how to promote the fulfilment of ethical and sustainability principles and apply them to your own actions
Content
· a practical training period in demanding client work or as a first-line manager in a social and health service, education, youth work or immigrant work unit, for example (in the public, private or third sector)
· setting your own learning objectives, working on your training assignments and reflecting on your learning
· active participation in and familiarising yourself with the client operating environment, services and multi-professional work
· use of various information systems in your work and the documentation of client work
Teaching methods
Työssä oppiminen
Student workload
Opiskelija palauttaa harjoitteluraportin viimeistään kaksi viikkoa harjoittelun päättymisen jälkeen SunHarkka-sovellukseen. Opiskelijan ja harjoittelupaikan ohjaajan tulee olla hyväksynyt omalta osaltaan harjoittelutunnit.
Assessment criteria, approved/failed
Harjoittelun tavoitteet hyväksytty
Ohjauskeskustelun reflektointi hyväksytty
Harjoitteluraportti hyväksytty
Evaluation methods and criteria
Harjoittelu ja harjoitteluraportti
Qualifications
The internships are completed in order: When you have completed Customer work internship, you can start Internship in demanding customer work / immediate management.