Siirry suoraan sisältöön

Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 (1 op)

Toteutuksen tunnus: KU00CJ81-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 06.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Linnankadun taidekampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 14

Koulutus

  • Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja

Opettaja

  • Katja Korpi

Ryhmät

  • PTANSS24
    Tanssinopettaja syksy 24
  • 02.09.2024 13:15 - 14:45, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3003, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3002, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 3 KU00CJ83-3001, Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 5 1002358-3263
  • 03.09.2024 13:15 - 16:30, HOPS
  • 28.10.2024 15:00 - 16:30, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3003
  • 12.12.2024 10:45 - 12:15, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3003
  • 18.12.2024 13:15 - 16:30, Ryhmäkoreografioiden palautekeskustelu, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3002, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3003
  • 08.01.2025 13:15 - 14:45, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3003
  • 28.04.2025 10:45 - 12:15, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3003

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija tunnistaa omat haasteensa ja mahdollisuutensa opiskelussa ja opintojen etenemisessä.
• Opiskelija osaa toimia opiskelu- ja työryhmissä ryhmän tavoitteen toteutumista edistäen.
• Opiskelija tunnistaa yhteisöllisyyden ja yhteisten pelisääntöjen merkityksen opiskelussa ja työelämässä.
• Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa rakentavaa ja oppimista edistävää palautetta.
• Opiskelija sitoutuu tavoitteelliseen opiskeluun.

Opiskelua tukevat palvelut
• Opiskelija tietää ammattikorkeakouluopiskelun ohjaus- ja neuvontapalvelut.
Peppi ja HOPS (henkilökohtainen oppimissuunnitelma)
• Opiskelija tuntee oman koulutuksensa oppimissuunnitelman sisällön ja rakenteet.
• Opiskelija ymmärtää, mikä on HOPS ja miksi se tehdään.
• Opiskelija osaa käyttää Peppiä.
• Opiskelija tietää opiskelumahdollisuudet muiden korkeakoulujen tarjonnassa.
• Opiskelija tietää mahdollisuudet opintojen ja osaamisen hyväksi lukemiseen.

Sisältö

Korkeakouluopiskelun taidot
o Messin ”Opiskelu sujumaan” ja muu opiskelutaitomateriaali
o Ajanhallinta
o Ryhmädynamiikka ja ryhmätyötaidot
o Turvallisuus Turun AMK:ssa
o Opiskelu- ja työyhteisössä toimiminen
o Opiskelijan palaute- ja vaikuttamisväylät

Opiskelua tukevat palvelut
o Ohjaus- ja neuvontapalvelut: opettajatuutori, opinto-ohjaaja, vertaistuutori, VIP-opiskelija, opintoneuvoja, kv-koordinaattori, koulutusvastaava, koulutus-ja tutkimuspäällikkö
o Hyvinvoinnin tukiväylät: opintopsykologi, opiskeluterveydenhuollon palvelut (terveydenhoitaja, lääkäri- ja psykologipalvelut), esteettömyys, lukitestaus

Peppi ja HOPS
o Oppimissuunnitelma: perusopinnot, ammattiopinnot, harjoittelu ja opinnäytetyö sekä vapaasti valittavat opinnot; miten ja millä perusteella niitä valitaan
o Peppi, HOPS:n laatiminen ja päivittäminen
o Peppi, opintojaksoille ilmoittautuminen
o kehityskeskustelu
o tieto oman alansa työtehtävistä ja perustaitovaatimuksista
o kansainvälistymisen mahdollisuudet kotimaassa ja ulkomailla
o Peppi, opintojen ja osaamisen hyväksi lukemisen ohjeistus ja sähköinen asiointi
o Muiden korkeakoulujen opintotarjonta ja opiskelumahdollisuudet

Opetusmenetelmät

Lähioppiminen, keskustelut, tapahtumat, kirjoittaminen, opiskelijabarometri, HOPS-keskustelut ja HOPSin päivittäminen, oppimistehtävät.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähiopetus, keskustelut, tapahtumat, opiskelijabarometri, oppimistehtävät, digioppiminen, kansainvälisyysoppiminen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27h opiskelijan työtä.
Oppimistehtävät annetaan jakson aikana.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen 2.vsk:n opetusharjoitteluiden palautekeskusteluun, 3.vsk:n ryhmäkoreografioiden palautekeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.

Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Henkilökohtaiset hops-keskustelut käymättä ja/tai 2.vsk:n opetusharjoitteluiden palautekeskusteluun, 3.vsk:n ryhmäkoreografioiden palautekeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkurjuupäiville ei ole osallistuttu.

Sisällön jaksotus

Ammatillisen kasvun tukeminen, osallistuminen AMK:n lukuvuoden avajaisiin, sektorin (Taideakatemian) lukukauden avajaisiin ja yhteisiin tilaisuuksiin osallistuminen, opiskelijabarometriin vastaaminen, HOPS-keskustelut, 2.vsk:n lastentanssin ja baletin opetusharjoittelun palautekeskusteluun, 3.vsk:n ryhmäkoreografioiden purkukeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkorjuupäiviin osallistuminen.

Lähiopetuksen teemoina korkeakouluopiskelu ja ammatillisuus.
Korkeakouluopiskelu:
- oman osaamisen arviointi
- ajankäytön hallinta
- oman oppimistyylin tunnistaminen
- itseohjautuvuus ammattikorkeakouluopinnoissa
- ryhmädynamiikka ja ryhmätyötaidot
- puheeksi ottaminen ja avun hakeminen eri ohjaustahoilta
- turvallinen opiskeluympäristö, Turun AMK:n järjestyssäännöt
- opiskeluryhmän pelisäännöt, työ- ja opiskeluyhteisössä toimiminen, työroolissa toimiminen
- opiskelijan palauteväylät

Ammatillisuus:
- työelämän pelisäännöt
- oman alan sijoittumismahdollisuudet ja niissä tarvittava osaaminen
- omien vahvuuksien ja kehittämiskohteiden tunnistaminen
- kansainvälistyminen
- palautteen antaminen ja vastaanottaminen
- portfoliotyöskentely

Ajoitus: syksy 2024 - kevät 2025.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen HOPS-keskusteluihin. Osallistuminen 2.vsk:n opetusharjoitteluiden palautekeskusteluun, 3.vsk:n ryhmäkoreografioiden palautekeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.