Skip to main content

Report and Maturity Test (10 cr)

Code: TE00CS20-3001

General information


Enrollment
17.08.2024 - 15.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.09.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Industrial Management Engineering
Teachers
Veli-Matti Suominen
Annamari Heikkilä
Janne Siivonen
Jenni Aitonurmi
Groups
PTUTAS21A
PTUTAS21A
PTUTAS21B
PTUTAS21B
Course
TE00CS20

Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 14 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 19.09.2024 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3001
LEM_B164 Tapio muunto
Thu 26.09.2024 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3001
ICT_B1026_Gamma GAMMA
Wed 09.10.2024 time 11:00 - 13:00
(2 h 0 min)
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3001
ICT_B1026_Gamma GAMMA
Wed 23.10.2024 time 15:00 - 17:00
(2 h 0 min)
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3001
LEM_B164 Tapio muunto
Thu 07.11.2024 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3001
LEM_B164 Tapio muunto
Thu 21.11.2024 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3001
LEM_A309 Oppimistila BYOD
Mon 02.12.2024 time 11:00 - 13:00
(2 h 0 min)
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3001
LEM_B164 Tapio muunto
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kurssin sisältö:
- Lähiluennot 7 x 2h
- Toteutussuunnitelman läpikäynti
- Oman opinnäytetyön suunnitelman ja aikataulun esittely
- Opiskelijan tunnistaman oman opinnäytetyön ohjaustarpeen mukaisesti ajan varaaminen nimetyltä AMK-opinnäytetyöohjaajalta
- Prosessin etenemän seuranta kurssin aikana ja ohjaukset tarpeen mukaisesti
- Vertaispalautteen ja opponoinnin hyödyntäminen
- Opinnäytetyöseminaarikäytäntöjen läpikäynti ja ohjeistus
- Raportointiin liittyvien käytäntöjen läpikäynti ja ohjeistus

Kurssin sisältö tukee sitä että kurssille asetetut oppimistavoitteet suoritetaan määräajassa.

Kurssi toteutuu kurssille etukäteen määritellyn aikataulun mukaisesti.

Objective

Students can report on their Bachelor’s thesis flawlessly both orally and in writing.
Students have to pass The Maturity Test.
Students have to write Publication concerning Thesis Subject

Materials

Ammatilliset, laadukkaat lähteet opinnäytetyöhön jotka opiskelija itseohjautuvasti hyväksyttää AMK-ohjaajalla.

Teaching methods

Itseohjautuva läsnäoloa kampuksella edellyttävä tuntityöskentely, jossa ohjausta on saatavilla välittömästi tarpeen mukaan. AMK- ohjaajan tapaamiset tapahtuvat pääsääntöisesti näiden kampustapaamisten aikana.

Exam schedules

Opinnäytetyötä ei voi uusia.

Pedagogic approaches and sustainable development

Keskustellen, ohjaten lähitapaamisissa.

Yksin ryhmässä tehtävä kirjoittaminen tukee sosiaalista kontekstia.
Käytössä voi olla mm. tutkiva oppiminen.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Student workload

10 op = 270 h opiskelijan työtä

Kurssilla on läsnäolovelovoite.

Toteutustavan seurauksena läsnäolo kampuksella on välttämätön.

Oppimistehtävät ovat:
- Opinnäytetyön raportoinnin loppuunsaattaminen
- Raportoinnin esittäminen loppuseminaarissa
- Artikkelin laadinta tehdyn opinnäytetyöraportin pohjalta, joka toimii kypsyysnäytteenä
- Ohjaajan luvalla, AMK-ohjaajan hyväksymän opinnäytetyön julkaisu Theseuksessa

Kypsyysnäyte arvioidaan erikseen hyväksytty / hylätty

Loppuseminaaripäivät, jolloin opinnäytetyö on mahdollista esittää kerrotaan kurssin alussa.
Nämä päivät eivät välttämättä ole kurssille etukäteen määritetyt lukujärjestykseen sijotetut tunnit.

Evaluation methods and criteria

Arviointi tapahtuu koko opinnäytetyöprosessin ajan.

Kiitettävän arvosanan voi saada vain aktiivisella osallistumisella kurssin lähitapaamisiin.

Mikäli opiskelija on ollut vaihdossa Opinnäytetyön ideointi, suunnittelu ja aloitus -kurssin kanssa päällekkäin, voidaan opiskelijalle
mahdollisesti hyväksilukea -0,5 kurssiarvosanaa alentava vaikutus vaihto-opinnoista johtuen – opiskelijan pitää tällöin erikseen osoittaa
kurssin opettajalle millä aikavälillä hän on ollut vaihdossa (ja että hän on näin ollen ollut estyneenä kevään 2024 Opinnäytetyön ideointi -kurssin lähitoteutukseen).

Opintojakso Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) toteutuu syksyllä 2024 aikataulullisesti ryhmälle PTUTAS21.
Mikäli opintojaksolla on opiskelija, joka on aloittanut opinnot myöhemmin kuin ryhmä PTUTAS21, arvosanaa alentava vaikutus -0,5 arvosanayksikköä,
ei kohdistu häneen.

Jokaiselle opiskelijalle nimetään oma AMK-ohjaaja opinnäytetyölle.

Kurssin opettaja voi olla eri henkilö kuin opiskelijalle nimetty oma AMK-opinnäytetyöohjaaja.
Opinnäytetyön arvioinnin toteuttaa vain opiskelijalle nimetty oma AMK-ohjaaja.

Arvosanan muodostavat arviointikohteet ja arviointiperusteet, erillinen taulukko esitetään opiskelijalle toteuksen alussa. Lisäksi oma AMK-ohjaaja käy yksilöllisesti läpi arvioitavaksi jätetyn opinnäytetyön arvioinnin arviointilomakkeen avulla.

Arviointi on numeerinen 0-5.

Failed (0)

Kurssi on hylätty kunnes toteutuksen oppimistehtävät on hyväksytysti suoritettu:
- Opinnäytetyön raportoinnin loppuunsaattaminen
- Raportoinnin esittäminen loppuseminaarissa
- Artikkelin laadinta tehdyn opinnäytetyöraportin pohjalta, joka toimii kypsyysnäytteenä
- Ohjaajan luvalla, AMK-ohjaajan hyväksymän opinnäytetyön julkaisu Theseuksessa

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arvionti perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.

Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointivaikutus opinnäytetyölomakkeella tehtyyn arviointiin on -0,5 arvosanayksikköä alentavasti, mikäli opiskelija ei ole suorittanut opintojakson päättymispäivään mennessä opintojaksolle määritettyjä oppimistehtäviä ja tavoitteita hyväksytysti.

Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
Kaikki arviointikohdat arvioidaan erikseen asteikolla 0-5. Arvioitavat kohdat muodostavat keskiarvon kautta arvosanan. Tästä arvosanasta vähennetään em. -0,5 arvosanayksikköä, mikäli opiskelija ei noudata opintojaksolle määritettyä aikataulua.

1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen

2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö

3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus

4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys

Assessment criteria, good (3-4)

Arvionti perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.

Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointivaikutus opinnäytetyölomakkeella tehtyyn arviointiin on -0,5 arvosanayksikköä alentavasti, mikäli opiskelija ei ole suorittanut opintojakson päättymispäivään mennessä opintojaksolle määritettyjä oppimistehtäviä ja tavoitteita hyväksytysti.

Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
Kaikki arviointikohdat arvioidaan erikseen asteikolla 0-5. Arvioitavat kohdat muodostavat keskiarvon kautta arvosanan. Tästä arvosanasta vähennetään em. -0,5 arvosanayksikköä, mikäli opiskelija ei noudata opintojaksolle määritettyä aikataulua.

1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen

2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö

3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus

4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys

Assessment criteria, excellent (5)

Arvionti perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.

Kiitettävän arvosanan voi saada vain aktiivisella osallistumisella kurssin lähitapaamisiin.

Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointivaikutus opinnäytetyölomakkeella tehtyyn arviointiin on -0,5 arvosanayksikköä alentavasti, mikäli opiskelija ei ole suorittanut opintojakson päättymispäivään mennessä opintojaksolle määritettyjä oppimistehtäviä ja tavoitteita hyväksytysti.

Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
Kaikki arviointikohdat arvioidaan erikseen asteikolla 0-5. Arvioitavat kohdat muodostavat keskiarvon kautta arvosanan. Tästä arvosanasta vähennetään em. -0,5 arvosanayksikköä, mikäli opiskelija ei noudata opintojaksolle määritettyä aikataulua.

1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen

2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö

3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus

4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys

Further information

Kurssin aikainen viestintäkanava on lähiohjauksen läsnäolokerrat sekä näiden aikana tapahtuva keskustelu.

Varmista omalta AMK-ohjaajaltasi mahdollinen poikkeava viestintäkanava.

Go back to top of page