Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) (10 op)
Toteutuksen tunnus: TE00CS20-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
17.08.2024 - 15.09.2024
Ajoitus
16.09.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Myyntityön koulutus
Opettaja
- Jukka Rantala
- Antti Koivuniemi
Ryhmät
-
PMYYFS22Myyntityö, Finanssipalvelut S22
- 18.09.2024 08:00 - 10:00, Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3004
- 02.10.2024 08:00 - 10:00, Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3004
- 30.10.2024 08:00 - 10:00, Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3004
- 13.11.2024 08:00 - 10:00, Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3004
- 27.11.2024 08:00 - 10:00, Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3004
- 11.12.2024 08:00 - 10:00, Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3004
Tavoitteet
Opiskelija osaa:
- esitellä työskentelynsä etenemistä sekä antaa ja hyödyntää rakentavaa palautetta
- toteuttaa sovitussa aikataulussa kehittämishankkeen tai projektin loppuun
- toimia itsenäisesti
- toimia tutkimuseettisten periaatteiden mukaisesti
- hoitaa mahdolliset yhteistyökumppanuudet vastuullisesti
- viestiä tuloksista
- raportoida opinnäytetyön sovitulla tavalla
- tehdä kypsyysnäytteen ohjeiden mukaisesti (Talk by Students)
Oppimateriaalit
Ammatilliset, laadukkaat lähteet opinnäytetyöhön jotka opiskelija itseohjautuvasti hyväksyttää AMK-ohjaajalla.
Opetusmenetelmät
Itseohjautuva läsnäoloa kampuksella edellyttävä tuntityöskentely, jossa ohjausta on saatavilla välittömästi tarpeen mukaan. AMK- ohjaajan tapaamiset tapahtuvat pääsääntöisesti näiden kampustapaamisten aikana.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opinnäytetyötä ei voi uusia.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Keskustellen, ohjaten lähitapaamisissa.
Yksin ryhmässä tehtävä kirjoittaminen tukee sosiaalista kontekstia.
Käytössä voi olla mm. tutkiva oppiminen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 op = 270 h opiskelijan työtä
Kurssilla on läsnäolovelovoite.
Toteutustavan seurauksena läsnäolo kampuksella on välttämätön.
Oppimistehtävät ovat:
- Opinnäytetyön raportoinnin loppuunsaattaminen
- Raportoinnin esittäminen loppuseminaarissa
- Artikkelin laadinta tehdyn opinnäytetyöraportin pohjalta, joka toimii kypsyysnäytteenä
- Ohjaajan luvalla, AMK-ohjaajan hyväksymän opinnäytetyön julkaisu Theseuksessa
Kypsyysnäyte arvioidaan erikseen hyväksytty / hylätty
Loppuseminaaripäivät, jolloin opinnäytetyö on mahdollista esittää kerrotaan kurssin alussa.
Nämä päivät eivät välttämättä ole kurssille etukäteen määritetyt lukujärjestykseen sijotetut tunnit.
Sisällön jaksotus
Kurssin sisältö:
- Toteutussuunnitelman läpikäynti
- Oman opinnäytetyön suunnitelman ja aikataulun esittely
- Opiskelijan tunnistaman oman opinnäytetyön ohjaustarpeen mukaisesti ajan varaaminen nimetyltä AMK-opinnäytetyöohjaajalta
- Prosessin etenemän seuranta kurssin aikana ja ohjaukset tarpeen mukaisesti
- Vertaispalautteen ja opponoinnin hyödyntäminen
- Opinnäytetyöseminaarikäytäntöjen läpikäynti ja ohjeistus
- Raportointiin liittyvien käytäntöjen läpikäynti ja ohjeistus
Kurssin sisältö tukee sitä että kurssille asetetut oppimistavoitteet suoritetaan määräajassa.
Kurssi toteutuu kurssille etukäteen määritellyn aikataulun mukaisesti.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Kurssin aikainen viestintäkanava on lähiohjauksen läsnäolokerrat sekä näiden aikana tapahtuva keskustelu.
Varmista omalta AMK-ohjaajaltasi mahdollinen poikkeava viestintäkanava.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tapahtuu koko opinnäytetyöprosessin ajan.
Jokaiselle opiskelijalle nimetään oma AMK-ohjaaja opinnäytetyölle.
Kurssin opettaja voi olla eri henkilö kuin opiskelijalle nimetty oma AMK-opinnäytetyöohjaaja.
Opinnäytetyön arvioinnin toteuttaa vain opiskelijalle nimetty oma AMK-ohjaaja.
Arvosanan muodostavat arviointikohteet ja arviointiperusteet, erillinen taulukko esitetään opiskelijalle toteuksen alussa. Lisäksi oma AMK-ohjaaja käy yksilöllisesti läpi arvioitavaksi jätetyn opinnäytetyön arvioinnin arviointilomakkeen avulla.
Arviointi on numeerinen 0-5.
Hylätty (0)
Kurssi on hylätty kunnes toteutuksen oppimistehtävät on hyväksytysti suoritettu:
- Opinnäytetyön raportoinnin loppuunsaattaminen
- Raportoinnin esittäminen loppuseminaarissa
- Artikkelin laadinta tehdyn opinnäytetyöraportin pohjalta, joka toimii kypsyysnäytteenä
- Ohjaajan luvalla, AMK-ohjaajan hyväksymän opinnäytetyön julkaisu Theseuksessa
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Arvionti perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.
Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointivaikutus opinnäytetyölomakkeella tehtyyn arviointiin on -0,5 arvosanayksikköä alentavasti, mikäli opiskelija ei ole suorittanut opintojakson päättymispäivään mennessä opintojaksolle määritettyjä oppimistehtäviä ja tavoitteita hyväksytysti.
Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
Kaikki arviointikohdat arvioidaan erikseen asteikolla 0-5. Arvioitavat kohdat muodostavat keskiarvon kautta arvosanan. Tästä arvosanasta vähennetään em. -0,5 arvosanayksikköä, mikäli opiskelija ei noudata opintojaksolle määritettyä aikataulua.
1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen
2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö
3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus
4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Arvionti perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.
Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointivaikutus opinnäytetyölomakkeella tehtyyn arviointiin on -0,5 arvosanayksikköä alentavasti, mikäli opiskelija ei ole suorittanut opintojakson päättymispäivään mennessä opintojaksolle määritettyjä oppimistehtäviä ja tavoitteita hyväksytysti.
Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
Kaikki arviointikohdat arvioidaan erikseen asteikolla 0-5. Arvioitavat kohdat muodostavat keskiarvon kautta arvosanan. Tästä arvosanasta vähennetään em. -0,5 arvosanayksikköä, mikäli opiskelija ei noudata opintojaksolle määritettyä aikataulua.
1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen
2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö
3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus
4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arvionti perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.
Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointivaikutus opinnäytetyölomakkeella tehtyyn arviointiin on -0,5 arvosanayksikköä alentavasti, mikäli opiskelija ei ole suorittanut opintojakson päättymispäivään mennessä opintojaksolle määritettyjä oppimistehtäviä ja tavoitteita hyväksytysti.
Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
Kaikki arviointikohdat arvioidaan erikseen asteikolla 0-5. Arvioitavat kohdat muodostavat keskiarvon kautta arvosanan. Tästä arvosanasta vähennetään em. -0,5 arvosanayksikköä, mikäli opiskelija ei noudata opintojaksolle määritettyä aikataulua.
1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen
2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö
3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus
4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys