Project studies 1 (5 cr)
Code: 2011402-3011
General information
- Enrollment
-
02.07.2024 - 31.07.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 31.07.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 15
- Degree programmes
- Degree Programme in Performing Arts
- Teachers
- Mervi Rankila-Källström
- Course
- 2011402
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
PTEATS24 ryhmä esiintyy PTEATS22 ryhmän ohjausprojekteihissa. Casting projekteihin tapahtuu teatterin opettajien toimesta ja se tehdään PTEATS22 ryhmän aiesuunnitelmiin perustuen sekä käytännön järjestelyihin.
Työryhmät kokoontuvat yhteen produktioiden aikatauluihin liittyen syksyn 2024 aikana.
PTEATS24 ryhmän omaa prosessia Projekti 1 opintoihin liittyen avataan koty-tunneilla sekä ryhmien pienryhmätapaamisissa.
PTEATS24- ryhmän kanssa yhteisissä tapaamisissa:
1)Jokainen hahmottaa paperille oman kevään aikataulun liittyen projektiohjauksiin. Kukin laatii työskentelyynsä oman aikajanansa ja hahmottaa prosessin kulun niin kuin sen tietää olevan (eli milloin on harjoitukset, esitykset, purku jne).
2)Määrittelee omat tavoitteensa?esiintyjänä/assistenttina. Määrittelyssä on hyvä ottaa huomioon, mitä työryhmässä on jo sovittu ja mitä tietää esim. tyylilajista, ilmaisusta, jota haetaan, työtavoista jne. Ilmaise nämä paperille, jossa on myös aikajanasi.
3)Selkiyttää itselleen tämänhetkisen työvaiheen ja pohtii, millaisia asioita voi ottaa huomioon kehittääkseen omaa työrooliaan.?Millä tavoin voi valmistautua harjoituksiin, millä tavoilla voi orientoitua, mitä konkreettisia asioita voi edistää? Mihin ehkä tarvitsee tukea ja selkiytymistä ja keneltä sitä tarvitsee (ohjaaja, muu työryhmä, ohjaavat opettajat)
KYSYMYKSET:
1.Työprosessin vaihe
– mitä olette tehneet, mitä olette tekemässä
2. Minkälaisia havaintoja/ajatuksia/kysymyksiä/kokemuksia tähän mennessä:
esiintymisen harjoittelusta
-miten harjoitellaan, millainen esiintymisen tyylilaji tai laatu, jota haetaan
työryhmässä toimimisesta
-minkälaista on toimia työryhmässä
ohjaajuudesta projektissa
-minkälaista ohjaajuutta, minkälaisia ohjeita, miten ne toimivat itselle esiintyjänä
KOKO prosessin purku koko ryhmän kanssa keväällä 2025 (ja raportissa)
Lisäksi jokainen ajaa valotekniikkaa projektiohjauksissa/opinnäytetöissä osana audiovisuaalinen suunnittelu-opintoja.
Huomio, että prosessi kestää koko lukuvuoden ajan.
Objective
Student is able to apply His/Her skills of making performance.Student is productive member of a working group.
Content
Student works in production making aperformance/play. Lectures, workshops, exercises, practicing and independent work. Written plan and raporting a work process.
Teaching methods
Osallistuminen yhteisiin seminaaritilaisuuksiin, pienryhmätapaamisiin sekä ohjaustyöhön esiintyjänä. Prosessissa tapahtuvan oppimisen reflektointi yhdessä pienryhmässä sekä raportissa. Osallistuminen ohjaajan palautetilaisuuteen esitysten jälkeen.
Assessment criteria, approved/failed
Aktiivinen osallistuminen opintojaksolle, sitoutuminen prosessiin sekä kyky reflektoida omaa panosta - tavoitteita ja niiden toteutumista/toteutumatta jäämistä opintojakson raportissa.