Audiovisuaalinen suunnittelu 1 (2 op)
Toteutuksen tunnus: 2011515-3010
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 31.07.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
5 - 15
Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus
Opettaja
- Mervi Rankila-Källström
- Esa Pukero
Ryhmät
-
PTEATS24Teatteri-ilmaisunohjaaja syksy 2024
Tavoitteet
Opiskelija osaa esityksen audiovisuaalisen rakennuksen ja suunnittelun perusteet
Sisältö
Luennot, harjoitukset, työpajat, itsenäinen työ, kirjalliset työt.
Oppimateriaalit
Luentomuistiinpanot, esitystekniset järjestelmät ja laitteet, astemitta ja suhdemitta
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitustehtävät ja muistiinpanot. Oma suunnittelu pienryhmässä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähiopetus teorian ja käytännön kautta sekä työskentely työryhmän jäsenenä produktioissa.
Sisällön jaksotus
Tutustutaan valoon ilmiönä, Tutustutaan työkaluihin, jolla saadaan kuva suunnitelmasta näyttämölle ja rakennetaan tekniikka sen kuvan toteuttamiseksi.
Äänen perusteet.
Esitystekniikan suunnittelulliset perusteet. Miten esitystekniikka liittyy esityskokonaisuuteen?Opiskelijalle tulee tutuksi, suunnittelun lisäksi, käytännön kautta työskentely projekti- tai opinnäytetyöohjausten valoajajana ja/tai ääniajajana.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Aloituspaikkana AV lab. F -rakennuksen pohjakerros
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Läsnäolo, tehdyt tehtävät, aktiivisuus, Taito soveltaa oppimaansa omasta lähtökohdasta.
Hylätty (0)
Tekemättömät tehtävät, läsnäolon puuttuminen, häirintä, epäasiallisuus ja passiivinen toiminta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Työ on tehty rimaa hipoen, lähellä minimitasoa. Motivaatio ei ole ollut kohdallaan, käytetyt keinot osin sattumanvaraisia ja osin perusteltuja. Osaamisesta on kuitenkin näyttöä ja omia taipumuksia prosessissa ja lopputuloksessa on nähtävissä.
Työ on tehty hätäisesti suorittaen. Näyttö on niukkaa ja epätasaista. Työ on luonnos ja viimeistelemätön, eikä tehtyjä ratkaisuja pysty perustelemaan
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Arviointi kuten kohdassa kiitettävä, mutta kaikin kohdin arviointi ei täytä kiitettävän ehtoja.
Tekee työtä kiinnostuneesti ja vastuuntuntoisesti, käyttää omaksumiaan taitoja ja ilmaisukeinot ovat perusteltavissa ja hahmotettavissa. Lopputulos on kokonainen, mutta riskitön tai kiitettävästä puuttuu useampi kuin yksi kohta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tekee työtä kiinnostuneesti, oma- aloitteisesti ja vastuuntuntoisesti, tekijä edesauttaa koko ryhmän onnistumista. Työtä tehdään suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti. Tekijän keinot ovat harkittuja ja perusteltuja. tekemisessä ja lopputuloksessa näkyy oma käsiala sekä taito soveltaa oppimaansa.