Skip to main content

Working as a Physiotherapist in a Project (3 cr)

Code: TH00CL31-3001

General information


Enrollment
27.08.2024 - 31.12.2026
Registration for the implementation has begun.
Timing
27.08.2024 - 31.12.2026
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Esa Bärlund
Anu Granberg
Milka Reponen
Annukka Myllymäki
Afrisa Kapella
Course
TH00CL31
No reservations found for realization TH00CL31-3001!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Kolmannen vuoden keväällä, soveltuen osin projektien ja tehtävien tarjonnasta riippuen.

Objective

The student is able to
• plan and implement worklife -based and, when ever possible, multiprofessional project from physiotherapy perspective,
• act spontaneously and responsibly according to project goals
• find and evaluate evidence based information to support his/her actions
• communicate appropriatelly in a procet
• evaluate and report his/her own actions and project results according to different roles related to the project,
• recognise and evaluate one´s abilities and actions in entrepreneurship different kinds of projects
• evaluate and develop his/her ethical skills in project work.

Content

Working in TUAS projects, either in one larger or many smaller ones. Evidence based planning and implementing as well as reporting worklife-based, preferably multiprofessional project. Resposible, entrepreneurship -like working, recognising one´s abilities.

Materials

Asiakastyö/projektikohtaisesti sovitaan.

Teaching methods

Työskentelynä osana opetuksen asikastyötä tai projektia.

Exam schedules

Toteutuksessa ei ole tenttiä.

Student workload

Sovitaan erikseen asiakastyö-/projektikohtaisesti esimerkiksi oppimispäiväkirjan pitäminen. Tehty työmäärä 1op =27h.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytyn harjoittelun kriteerit määritellään seuraavien osa-alueiden perusteella.

1. Työskentely ja läsnäolo
- Säännöllinen läsnäolo: Opiskelija on paikalla sovittuina työaikoina ja noudattaa projektin aikatauluja.
- Itsenäisyys ja oma-aloitteisuus: Opiskelija ottaa aktiivisesti vastuuta omista tehtävistään ja osaa työskennellä itsenäisesti.
- Yhteistyökyky: Opiskelija työskentelee sujuvasti osana tiimiä, kommunikoi selkeästi ja jakaa tietoa kollegoiden kanssa.

2. Aikataulujen noudattaminen
- Projektin eteneminen: Tehtävät suoritetaan sovittujen aikataulujen mukaisesti, ja opiskelija seuraa projektin aikatauluja.
- Tehtävien loppuun saattaminen: Opiskelija saattaa annetut tehtävät loppuun sovitussa ajassa ja täyttää niihin asetetut vaatimukset.

3. Ammattitaito ja osaaminen
- Tehtävien suorittaminen laadukkaasti: Opiskelija osoittaa harjoittelun aikana osaamista, joka vastaa harjoittelun tavoitteita, ja tehtävät suoritetaan korkeatasoisesti.
- Ongelmien ratkaiseminen: Opiskelija osaa tunnistaa ja ratkaista tehtävissä esiintyviä ongelmia.
- Tiedonhankintakyky: Opiskelija osaa hakea ja hyödyntää tietoa uusista asioista ja soveltaa sitä käytännössä.

4. Oppiminen ja kehittyminen
- Tavoitteiden saavuttaminen: Opiskelija saavuttaa harjoittelun alussa asetetut oppimistavoitteet.
- Palautteen hyödyntäminen: Opiskelija osaa vastaanottaa ja hyödyntää saamaansa palautetta työnsä kehittämisessä.
- Ammatillinen kehittyminen: Opiskelija osoittaa kehittymistä ammatillisessa osaamisessaan harjoittelun aikana.

5. *Dokumentointi ja raportointi
- Dokumentointi; Opiskelija pitää ajantasaisesti kirjaa projektin edistymisestä ja dokumentoi työnsä asianmukaisesti.
- Raportointi: Harjoittelun päätyttyä opiskelija toimittaa kirjallisen raportin, joka sisältää yhteenvedon tehdyistä tehtävistä, opituista asioista ja kehittymisestä.

6. Eettisyys ja ammattietiikka
- Ammattietiikan noudattaminen: Opiskelija toimii harjoittelun aikana eettisesti ja noudattaa alansa ammattietiikkaa.
- Luottamuksellisuus: Opiskelija käsittelee projektin aikana saamaansa tietoa luottamuksellisesti ja asianmukaisesti.

*Nämä tarkistetaan ja sovitaan erikseen opintojaksosta vastaavan opettajan kanssa

Jotta koko opintojakso on hyväksytty, kaikki osa-alueet (1-6) pitää olla hyväksytyllä tasolla.


Hylätyn harjoittelun kriteerit määritellään seuraavien osa-alueiden perusteella:

1. Työskentely ja läsnäolo
- Huono läsnäolo: Opiskelija on toistuvasti poissa sovittuina työaikoina ilman hyväksyttävää syytä tai jättää ilmoittamatta poissaoloistaan.
- Vähäinen itsenäisyys: Opiskelija ei osoita oma-aloitteisuutta tai kykyä työskennellä itsenäisesti, vaan vaatii jatkuvaa ohjausta.
- Yhteistyöongelmat: Opiskelijalla on vaikeuksia toimia osana tiimiä, ja hän ei kommunikoi tai työskentele sujuvasti muiden kanssa.

2. Aikataulujen noudattamatta jättäminen
- Myöhästely: Opiskelija ei pysty noudattamaan projektin aikatauluja ja viivästyttää sovittujen tehtävien suorittamista.
- Tehtävien laiminlyönti: Opiskelija ei saata tehtäviään loppuun tai suorittaa ne puutteellisesti, mikä vaikuttaa projektin etenemiseen.

3. Ammattitaidon ja osaamisen puutteet
- Heikko laatu: Opiskelijan suorittamat tehtävät ovat laadultaan heikkoja eivätkä vastaa harjoittelun tavoitteita.
- Ongelmien käsittelemättömyys: Opiskelija ei pysty ratkaisemaan tehtävissä esiintyviä ongelmia tai ei edes tunnista niitä.
- Tiedonhankinnan laiminlyönti: Opiskelija ei aktiivisesti hae tai hyödynnä tarvittavaa tietoa ja soveltaa sitä heikosti käytännössä.

4. Oppimisen ja kehittymisen puute
- Oppimistavoitteiden saavuttamatta jättäminen: Opiskelija ei saavuta harjoittelun alussa asetettuja oppimistavoitteita.
- Palautteen sivuuttaminen: Opiskelija ei ota vastaan palautetta tai ei hyödynnä sitä työnsä kehittämisessä.
- Ammatillisen kehittymisen puute: Opiskelija ei osoita merkittävää ammatillista kehittymistä harjoittelun aikana.

5. Dokumentoinnin ja raportoinnin laiminlyönti
- Dokumentoinnin puutteet: Opiskelija ei pidä riittävää kirjaa projektin edistymisestä tai dokumentoi työnsä puutteellisesti.
- Raportin laiminlyönti: Opiskelija ei toimita harjoittelun päätyttyä vaadittua raporttia tai raportti on merkittävästi puutteellinen.

6. Eettisten ja ammattietiikan periaatteiden rikkominen
- Ammattietiikan rikkominen: Opiskelija toimii harjoittelun aikana epäeettisesti tai rikkoo alansa ammattietiikkaa.
- Luottamuksellisuuden laiminlyönti: Opiskelija käsittelee projektin aikana saamaansa tietoa huolimattomasti tai rikkoo luottamuksellisuutta.

Qualifications

According to spesific project content.

Further information

Sovitusti esim. sähköposti yms.

Go back to top of page