Skip to main content

Higher Education Studies and Working Life Skills 2 (1 cr)

Code: TH00BY08-3006

General information


Enrollment
07.12.2024 - 05.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.01.2025 - 19.12.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Afrisa Kapella
Course
TH00BY08

Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 17 h 30 min.

Time Topic Location
Fri 07.02.2025 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 TH00BY08-3006
EDU_2003 Erik muunto byod
Fri 14.03.2025 time 08:30 - 10:00
(1 h 30 min)
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 TH00BY08-3006
ICT_B1033 Teoriatila
Thu 03.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
MFYSIK24-ryhmän itsenäinen työskentely
ICT_B2040 Terapiatila 2
Thu 05.06.2025 time 08:30 - 10:00
(1 h 30 min)
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 TH00BY08-3006
Fri 12.09.2025 time 08:00 - 09:00
(1 h 0 min)
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 TH00BY08-3006
EDU_3029 Lovisa muunto byod
Thu 09.10.2025 time 14:00 - 16:00
(2 h 0 min)
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 TH00BY08-3006
ICT_C2046 Teoriatila muunto
Thu 11.12.2025 time 10:00 - 12:00
(2 h 0 min)
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 TH00BY08-3006
EDU_3029 Lovisa muunto byod
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

0,5 op kevätlukukaudella 2025
0,5 op syyslukukaudella 2025

Ryhmän yhteisillä tunneilla teemoina ovat mm.
o harjoitteluasiat, mm. harjoitteluun valmistautuminen, harjoittelupaikan hakeminen ja harjoittelun toteutumisen arviointi.
o opiskelu- ja työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o palaute

Kehdenvälisissä keskusteluissa teemoina ovat mm.
o opintojen eteneminen
o oman urapolun suunnittelu

Objective

The student learns to evaluate and develop his/her study skills and professional competence.
Course targets
Higher education study skills
- The student can plan his/her studies and recognise development needs in his/her study skills and time management
- The student can study in different learning environments
- The student can evaluate his/her actions in higher education studies and in developing as an expert
- The student gives feedback through the student barometre questionnaire

ISP
- Based on the curriculum, the student can update his/her individual study plan

Content

Higher education study skills
- Inner entrepreneurship and goal-orientation
- teamwork skills
- keeping to a schedule
- giving and receiving feedback
- Innovation pedagogy
- classroom studies
- online learning environments
- working life oriented learning environments
- broaching a subject and getting help from different guidance actors
- developing into an expert

ISP
- practical training (the important of the practical training place in career planning, applying for a training place, evaluation of the realization)
- working life skills
- strengthening the professional identity
- the significance of career planning
- development discussion
- internationality as a part of the studies

Evaluation methods and criteria

Hyväksytty merkintä edellyttää tapahtumiin osallistumista ja 2. vuoden kehityskeskustelutehtävän tekemisen.

Go back to top of page