Higher Education Studies and Working Life Skills 1 (2 cr)
Code: TH00BY07-3008
General information
- Enrollment
-
02.12.2024 - 17.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 19.12.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 28
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Annukka Myllymäki
- Course
- TH00BY07
Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 24 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 13.01.2025 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00BY07-3008 |
EDU_3036
Teoriatila avo muunto byod
|
Tue 14.01.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00BY07-3008, henkilökohtaisia keskusteluja |
|
Tue 28.01.2025 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00BY07-3008, henkilökohtaisia keskusteluaikoja |
|
Tue 25.02.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00BY07-3008 |
EDU_2002
Ivar muunto byod
|
Tue 11.03.2025 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00BY07-3008 |
EDU_2002
Ivar muunto byod
|
Mon 26.05.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00BY07-3008, henkilökohtaisi keskusteluaikoja |
|
Tue 27.05.2025 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00BY07-3008, henkilökohtaisia keskusteluaikoja |
|
Mon 02.06.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 TH00BY07-3008 |
ICT_C2046
Teoriatila muunto
|
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
1,5 op kevätlukukaudella 2025
0,5 op syyslukukaudella 2025
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot- eli Kote-opintojen sisältö:
• Opiskelija tutustuu omaan opiskeluryhmäänsä ja Turun ammattikorkeakouluun työyhteisönä sekä oppimisympäristönä. Lisäksi opiskelija perehtyy mm. opintojen rakenteeseen, sisältöön, oppimisjärjestelmiin ja tulee tietoiseksi erilaisista tukipalveluista.
Toteutus pitää sisällään:
• Kote-tunnit eli ryhmän yhteiset tapaamiset lukujärjestyksen mukaisesti
• Henkilökohtaiset tuutorkeskustelut lukukauden aikana.
Objective
On the course, the student gets to know Turku University of Applied Sciences as an organisation and work community.
- The student gets to know his/her study group and TUAS as a work community.
- The student can tell about Turku University of Applied Sciences as a learning environment.
- The student can tell what is studied and how you study in the field in question.
- The student can tell about issues affecting the ability to study and the related practices
The course Higher education study skills and working life skills II continues on and deepens the themes of course I. During the first year of studies, the student’s responsibility for the studies increases.
Higher education study skills
- The student can evaluate his/her activities as a student in higher education and recognise his/her development needs
- The student understands the importance of study skills for the ability to study and as a working life skill
- The student recognizes the disadvantages of prolonged problematic situations for his/her studies
- The student recognizes the significance of the evaluation of and reflection on his/her own activities (self-reflection skills) in higher education studies and in developing as an expert
- The student can act in study groups and teams, and promotes reaching the group's target
- The student recognizes the significance of community-orientation and joint rules in studies and working life
- The student can give and receive constructive feedback which also promotes learning
- The student gives feedback through the student barometre questionnaire
Progress in studies and the targeted study time
- The student is committed to target-oriented studying
Support services for students
- The student is familiar with the guidance and counselling services in UAS studies
Peppi and ISP
- The student is familiar with the contents and structure of the curriculum of his/her degree programme
- The student understands what ISP is and why it is created
- The student knows how to use Peppi
- The student knows the opportunities for the accreditation of studies and competence
Content
- cooperation skills and working in a team
- Student Union TUO
- getting to know different learning environments and tools premises, Peppi, Messi, ITSlearning, email, course timetables, library
- the special qualities of higher education studies compared to upper secondary/vocational studies: e.g. the importance of planning the use of time, large amount of independent work
- the special qualities of the field of study, the structure of the degree programme, ISP i.e. the individual study plan
- guidance and counselling services, student benefits, health care, insurances
Higher education study skills
- The material related to study and working life skills in Messi, the study skills guides of other higher education institutions and other study skills material online
- Planning of time use and using a calendar
- Broaching a subject and getting help from different guidance actors
- Expertise – of which skills do the actions of an expert consist
- Group dynamic and teamwork skills
- A safe study environment, the rules and regulations of TUAS
- The rules of the study group, acting in a work and study community, acting in the worker role
- Students' ways and methods of giving and receiving feedback
- Practising feedback skills
Progress in studies and the targeted study time
- The significance of completing 55 cr for the financing of the UAS
- months of student financial aid
- right to be absent
Support services for students
Guidance and counselling services: tutor teacher, study guidance counsellor, study secretary, international relations coordinator, degree programme leader, head of education and research
Routes which support well-being: study counselling psychologist, students’ health care services (public health nurse, doctor's and psychologist's services), accessibility, reading proficiency tests
Peppi and ISP
- Curriculum: core studies, professional studies, practical training and thesis and elective studies; how and based on what to select them
- Peppi, enrolling for courses
- Peppi, enrolling to resit examinations
- Development discussions as a study and working life skill
- Peppi, creating and updating the ISP
- knowledge on the tasks and basic skill requirements in the field
- internationalisation opportunities, in the home country and abroad
Materials
Itsin kotipesässä sekä opiskelija Messissä ilmoitettu materiaali opintoihin liittyen.
Teaching methods
- Yhteisiin ryhmätapaamisiin osallistuminen
- Itsin Kotipesän tehtävät
- Henkilökohtaiseen ohjauskeskusteluun osallistuminen
Exam schedules
Ei tenttiä.
International connections
Vertaisoppiminen
Student workload
• Yhteisiin ryhmätapaamisiin osallistuminen
• Itsin Kotipesän tehtävät
• Henkilökohtaiseen ohjauskeskusteluun osallistuminen.
2 op vastaa 54h opiskelijan tekemää työtä.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty:
Jakson hyväksytty suoritus edellyttää, että kaikkiin tehtäviin on vastattu annetussa määräajassa sekä opiskelija on vastannut tehtävänannon kaikkiin kohtiin sekä tehtävän sisältö vastaa tehtävänantoon. Opintojakso on hyväksytty, kun kaikki opintojakson tehtävät on suoritettu hyväksytysti ja palautettu ajallaan.
Opiskelija on tutustunut omaan opiskeluryhmäänsä ja ammattikorkeakouluun työyhteisönä. Osaa kertoa Turun ammattikorkeakoulusta oppimisympäristönä. Opiskelija osaa kertoa, mitä ja miten omalla alalla opiskellaan. Osaa kertoa opiskelukykyyn vaikuttavista asioista ja niihin liittyvistä käytänteistä. Opiskelija on tutustunut erilaisiin oppimisympäristöihin ja työkaluihin sekä pyrkii itsenäisesti käyttämään niitä ( Peppi, Messi, ITS, sähköposti, työjärjestys ja kirjasto). Ymmärtää korkeakouluopiskelun erityispiirteet verrattuna toisen asteen opiskeluun: mm. ajankäytön suunnittelun tärkeys sekä ymmärtää itsenäisen työskentelyn tärkeyden. Tietää fysioterapia-alan erityispiirteet, oman koulutuksen rakenne. Opiskelija on laatinut HOPSin eli henkilökohtainen oppimissuunnitelman sekä käynyt tuutor-opettajan kanssa HOPS-keskustelun.
Hylätty:
Yksi tai useampi edellämainituista kriteereistä ei täyty.
ja / tai:
- ei toimi opintojakson ohjeiden mukaisesti
- toiminta ja vuorovaikutus ei ole kunnioittavaa, luotettavaa ja / tai rehellistä, eikä hän kanna vastuuta toiminnastaa.
- ei kykene reflektoimaan oppimistaan tai toimintaansa, eikä huomioi saamaansa palautetta.
- vaarantaa potilasturvallisuuden ja / tai työ- ja opiskeluympäristön turvallisuuden
Qualifications
Ei edeltävyysehtoja
Further information
Läsnäolo: Kaikilla opintojaksojen lähitunneilla ollaan pääsääntöisesti aina läsnä.
Opettaja ei lähtökohtaisesti järjestä lähitunneille etäyhteyttä.