Preparing to directing (3 cr)
Code: KU00CH59-3001
General information
- Enrollment
-
02.07.2024 - 15.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
21.10.2024 - 08.11.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 16
- Degree programmes
- Degree Programme in Performing Arts
- Teachers
- Anna Hellstén
- Course
- KU00CH59
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Oman projektiohjauksen (tai muun tulevan taiteellisen ohjaustyön) taiteellinen ja tuotannollinen työstäminen intensiivijaksona.
Opintojakso sijoittuu aikavälille 22.10.-7.11.2024.
Objective
Opiskelija osaa tehdä aiesuunnitelman esitysprojektille ohjaajan näkökulmasta. Osaa valita ja sanallistaa ohjauksen lähtökohtia sekä toteutustapoja. Osaa suunnitella ja toteuttaa työpajan, jossa lähtökohtia kokeillaan käytännössä.
Content
Luennot, harjoitteet, työpajan suunnittelu ja toteutus, itsenäinen työ.
Teaching methods
Opintojakso koostuu lähiopinnoista, joissa opiskelija tunnistaa, nimeää ja tarkentaa esityksen ohjaamisen lähtökohtiansa työskentelemällä syventävästi oman tulevan taiteellisen ohjaustyönsä parissa. Näiden lähtökohtien tunnistaminen edellyttää esitystapojen ja traditioiden tunnistamista ja tutkimista sekä uusien työskentelytapojen etsimistä.
International connections
Ryhmätyöskentely, pienryhmätyöskentely, yksilötyöskentely
Dialogipedagogiikka, vuorovaikutuksellinen ja toiminnallinen oppiminen.
Student workload
Opintojakson aikana jatkotyöstetään ja syvennetään jo olemassa olevaa taiteellisen ohjaustyön aiesuunnitelmaa.
Ennakkotehtävä: Lähetä Heinille (heini.vahtera@gmail.com) aiesuunnitelmasi 30.9. mennessä.
Kirjallinen lopputehtävä: lähetä täydennetty versio aiesuunnitelmasta Heinille (heini.vahtera@gmail.com) 15.11. mennessä.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty
Opiskelija osallistuu aktiivisesti opintojakson vuorovaikutustilanteisiin sekä osoittaa kiinnostusta ja halukkuutta oman ajattelun kehittämiseen. Opiskelija tukee ryhmän työskentelyä omalla osallistumisella ja pyrkii sanoittamaan omaa ajatteluaan sekä oman että muiden oppimisen tueksi. Opiskelija palauttaa opintojakson kirjalliset oppimistehtävät.