Skip to main content

Preparing to directing (3 cr)

Code: KU00CH59-3001

General information


Enrollment
02.07.2024 - 15.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.10.2024 - 08.11.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 16
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts
Teachers
Anna Hellstén
Course
KU00CH59
No reservations found for realization KU00CH59-3001!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Oman projektiohjauksen (tai muun tulevan taiteellisen ohjaustyön) taiteellinen ja tuotannollinen työstäminen intensiivijaksona.

Opintojakso sijoittuu aikavälille 22.10.-7.11.2024.

Objective

Opiskelija osaa tehdä aiesuunnitelman esitysprojektille ohjaajan näkökulmasta. Osaa valita ja sanallistaa ohjauksen lähtökohtia sekä toteutustapoja. Osaa suunnitella ja toteuttaa työpajan, jossa lähtökohtia kokeillaan käytännössä.

Content

Luennot, harjoitteet, työpajan suunnittelu ja toteutus, itsenäinen työ.

Teaching methods

Opintojakso koostuu lähiopinnoista, joissa opiskelija tunnistaa, nimeää ja tarkentaa esityksen ohjaamisen lähtökohtiansa työskentelemällä syventävästi oman tulevan taiteellisen ohjaustyönsä parissa. Näiden lähtökohtien tunnistaminen edellyttää esitystapojen ja traditioiden tunnistamista ja tutkimista sekä uusien työskentelytapojen etsimistä.

International connections

Ryhmätyöskentely, pienryhmätyöskentely, yksilötyöskentely

Dialogipedagogiikka, vuorovaikutuksellinen ja toiminnallinen oppiminen.

Student workload

Opintojakson aikana jatkotyöstetään ja syvennetään jo olemassa olevaa taiteellisen ohjaustyön aiesuunnitelmaa.

Ennakkotehtävä: Lähetä Heinille (heini.vahtera@gmail.com) aiesuunnitelmasi 30.9. mennessä.

Kirjallinen lopputehtävä: lähetä täydennetty versio aiesuunnitelmasta Heinille (heini.vahtera@gmail.com) 15.11. mennessä.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty

Opiskelija osallistuu aktiivisesti opintojakson vuorovaikutustilanteisiin sekä osoittaa kiinnostusta ja halukkuutta oman ajattelun kehittämiseen. Opiskelija tukee ryhmän työskentelyä omalla osallistumisella ja pyrkii sanoittamaan omaa ajatteluaan sekä oman että muiden oppimisen tueksi. Opiskelija palauttaa opintojakson kirjalliset oppimistehtävät.

Go back to top of page