Ohjaaja valmistautuu (3 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CH59-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.07.2024 - 15.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
21.10.2024 - 08.11.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 16
- Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Oman projektiohjauksen (tai muun tulevan taiteellisen ohjaustyön) taiteellinen ja tuotannollinen työstäminen intensiivijaksona.
Opintojakso sijoittuu aikavälille 22.10.-7.11.2024.
Tavoitteet
Opiskelija osaa tehdä aiesuunnitelman esitysprojektille ohjaajan näkökulmasta. Osaa valita ja sanallistaa ohjauksen lähtökohtia sekä toteutustapoja. Osaa suunnitella ja toteuttaa työpajan, jossa lähtökohtia kokeillaan käytännössä.
Sisältö
Luennot, harjoitteet, työpajan suunnittelu ja toteutus, itsenäinen työ.
Opetusmenetelmät
Opintojakso koostuu lähiopinnoista, joissa opiskelija tunnistaa, nimeää ja tarkentaa esityksen ohjaamisen lähtökohtiansa työskentelemällä syventävästi oman tulevan taiteellisen ohjaustyönsä parissa. Näiden lähtökohtien tunnistaminen edellyttää esitystapojen ja traditioiden tunnistamista ja tutkimista sekä uusien työskentelytapojen etsimistä.
Kansainvälisyys
Ryhmätyöskentely, pienryhmätyöskentely, yksilötyöskentely
Dialogipedagogiikka, vuorovaikutuksellinen ja toiminnallinen oppiminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson aikana jatkotyöstetään ja syvennetään jo olemassa olevaa taiteellisen ohjaustyön aiesuunnitelmaa.
Ennakkotehtävä: Lähetä Heinille (heini.vahtera@gmail.com) aiesuunnitelmasi 30.9. mennessä.
Kirjallinen lopputehtävä: lähetä täydennetty versio aiesuunnitelmasta Heinille (heini.vahtera@gmail.com) 15.11. mennessä.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Opiskelija osallistuu aktiivisesti opintojakson vuorovaikutustilanteisiin sekä osoittaa kiinnostusta ja halukkuutta oman ajattelun kehittämiseen. Opiskelija tukee ryhmän työskentelyä omalla osallistumisella ja pyrkii sanoittamaan omaa ajatteluaan sekä oman että muiden oppimisen tueksi. Opiskelija palauttaa opintojakson kirjalliset oppimistehtävät.