Liiketoiminnan kehitysprojekti (5 op)
Toteutuksen tunnus: TT00BN30-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.12.2024 - 13.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
13.01.2025 - 30.04.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 40
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
- Opettajat
- Kimmo Tarkkanen
- Ryhmät
-
PTIETS22swisPTIETS22 Ohjelmistojen kehittäminen ja tietojärjestelmät
- Opintojakso
- TT00BN30
Toteutuksella on 14 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 32 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 13.01.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Luennot ja harjoitukset, Liiketoiminnan kehitysprojekti TT00BN30-3004 |
ICT_C1032
Demotila
|
Ma 20.01.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Luennot ja harjoitukset, Liiketoiminnan kehitysprojekti TT00BN30-3004 |
ICT_C1032
Demotila
|
Ma 27.01.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Luennot ja harjoitukset, Liiketoiminnan kehitysprojekti TT00BN30-3004 |
ICT_C1032
Demotila
|
Ma 03.02.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Luennot ja harjoitukset, Liiketoiminnan kehitysprojekti TT00BN30-3004 |
ICT_C1032
Demotila
|
Ma 10.02.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Luennot ja harjoitukset, Liiketoiminnan kehitysprojekti TT00BN30-3004 |
ICT_C1032
Demotila
|
Ma 24.02.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Luennot ja harjoitukset, Liiketoiminnan kehitysprojekti TT00BN30-3004 |
ICT_C1032
Demotila
|
Ma 10.03.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Luennot ja harjoitukset, Liiketoiminnan kehitysprojekti TT00BN30-3004 |
ICT_C1032
Demotila
|
Ma 17.03.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Luennot ja harjoitukset, Liiketoiminnan kehitysprojekti TT00BN30-3004 |
EDU_3002
Henrik muunto byod
|
Ma 24.03.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Liiketoiminnan kehitysprojekti TT00BN30-3004 |
EDU_2042
Oppimistila avo muunto byod
|
Ma 07.04.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Liiketoiminnan kehitysprojekti TT00BN30-3004 |
EDU_2027
Frans muunto byod
|
Ma 14.04.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Liiketoiminnan kehitysprojekti TT00BN30-3004 |
ICT_C2046
Teoriatila muunto
|
Ti 15.04.2025 klo 10:00 - 14:00 (4 t 0 min) |
Testaus Liiketoiminnan kehitysprojekti TT00BN30-3004 |
ICT_A1019.1
Into (Ryhmätyö, 4 hlö)
ICT_A1019.2 Tarmo (Ryhmätyö, 4 hlö) |
Ke 16.04.2025 klo 10:00 - 14:00 (4 t 0 min) |
Testaus Liiketoiminnan kehitysprojekti TT00BN30-3004 |
|
Ma 28.04.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Liiketoiminnan kehitysprojekti TT00BN30-3004 |
EDU_3003
Matias muunto byod
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Mahdollisuuksien mukaan kurssin toteutus pyritään integroimaan osaksi innovaatioprojektia, julkisten organisaatioiden, yksityisten yritysten tai Turun AMK:n omia tutkimus- ja kehityshankkeita. Tavoitteena on, että opiskelija yksin tai ryhmässä osallistuu kehitysprojektiin, jossa hänellä on mahdollisuus tutustua itselleen uusiin teknologioihin, digitaaliseen yrittäjyyteen tai muutoin auttaa liiketoimintaa ja tuotekehitystä käytännön tehtävissä.
Kurssin sisältö on räätälöitävissä yksittäisen opiskelijan tai opiskelijaryhmän tarpeita ajatellen.
Opiskelijalla on mahdollisuus ehdottaa kohdetta itse (oma harjoittelu, työpaikka, oma innovaatio ja yrittäjyys), tai ottaa osaa valittuihin projekteihin, tai tutustua itseään kiinnostavaan ajankohtaiseen aiheeseen osana toista kurssia. Kurssin tapaamiset voivat olla myös erikseen sovittavia ohjaustapaamisia.
Kurssin tapaamisissa käsitellään esimerkiksi tekoälyä ja sen soveltamista liiketoiminnassa, innovaatioiden etsintää ja digitaalista yrittäjyyttä.
Kurssin sisältö tarkentuu toimeksiannon mukaan kurssin edetessä.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- toteuttaa tai olla mukana projektissa, jossa hyödynnetään uutta teknologiaa liiketoiminnan kehittämiseen
- hyödyntää uusimpia teknologiota ja ympäristöjä projektissa (kuten tekoälyä, koneoppimista, esineiden internettiä tai pilvipalveluja)
Sisältö
Kurssin sisältö on räätälöitävissä yksittäisen opiskelijan tai opiskelijaryhmän tarpeita ajatellen.
Tarkoituksena on integroida toteutuksen sisältö ja tekeminen osaksi julkisten organisaatioiden, yksityisten yritysten tai Turun AMK:n omia tutkimus- ja kehityshankkeita. Tavoitteena on, että opiskelija yksin tai ryhmässä osallistuu kehitysprojektiin, jossa hänellä on mahdollisuus tutustua uusiin teknologioihin, digitaaliseen yrittäjyyteen tai muutoin auttaa liiketoimintaa ja tuotekehitystä käytännön tehtävissä. Opiskelijalla on mahdollisuus ehdottaa kohdetta itse (oma harjoittelu, työpaikka, oma innovaatio ja yrittäjyys), tai ottaa osaa valittuihin projekteihin.
Oppimateriaalit
Luennoitsijan tai toimeksiantajan kokoama materiaali
Opetusmenetelmät
Luennot
Yksittäiset tehtävät
Harjoitustyö/Loppuraportti
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
- Yhdessä tekeminen
- Innopeda / CDIO-periaatteet
- Kestävä kehitys huomioidaan kurssin aiheissa ja toimeksiannon sisällössä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opiskelijalla on mahdollisuus ehdottaa kohdetta itse (oma harjoittelu, työpaikka, oma innovaatio ja yrittäjyys), tai ottaa osaa valittuihin projekteihin, tai suorittaa itseään kiinnostavan ja aiheeseen liittyvän kurssin muualla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op / n. 135 tuntia
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu tehtäviin ja loppuraportointiin sekä opiskelijan omaan aktiivisuuteen.
Mahdollisen toimeksiantajan lausunnolla on merkittävä painoarvo (>50%).
Hylätty (0)
- Raportti ei vastaa toimeksiantajan tarpeisiin tai sisältää puutteellisen analyysin.
- Argumentaatio on heikkoa tai puutteellista, eikä tuo esiin selkeitä ratkaisuja liiketoiminnan kehittämiseen.
- Raportin rakenne on epäselvä ja sekava.
- Kieli ja ilmaisu ovat epäselviä tai virheellisiä, vaikeuttaen raportin ymmärtämistä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
- Raportti käsittelee osittain toimeksiantoa, mutta tarjoaa vain pintapuolisia ratkaisuja liiketoimintakysymyksiin.
- Analyysi ja argumentaatio ovat osittain läsnä, mutta ne eivät ole syvällisiä tai vakuuttavia.
- Raportti ei tuo esiin konkreettisia toimenpiteitä tai innovatiivisia ratkaisuja.
- Raportissa on maininta konkreettisista toimenpiteistä, mutta niiden toteutus tai vaikutus liiketoimintaan jää epäselväksi tai puuttuu kokonaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
- Raportti tarjoaa kohtuullisen syvällistä analyysiä ja esittää selkeitä ratkaisuja toimeksiantoon liittyviin haasteisiin.
- Argumentaatio on selkeää ja perusteltua, ja raportti tuo esiin joitakin innovatiivisia näkökulmia.
- Raportti sisältää konkreettisia toimenpiteitä ja suunnitelmia liiketoiminnan kehittämiseksi.
- Raportissa on mainintoja kehitetyistä, toteutetuista tai testatuista toimenpiteistä ja niiden vaikutuksista liiketoimintaan, mutta niiden syvällisempi arviointi saattaa puuttua.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
- Raportti tarjoaa erinomaista syvällistä analyysiä ja innovatiivisia ratkaisuja toimeksiantoon liittyviin haasteisiin.
- Argumentaatio on erittäin vakuuttavaa ja perusteltua, esittäen selkeitä ja uusia näkökulmia.
- Raportti sisältää konkreettisia ja käytännöllisiä toimenpiteitä liiketoiminnan kehittämiseksi, ja niiden vaikutukset on selkeästi raportoitu.
- Raportti sisältää selvät suunnitelmat ja toteutukset liiketoiminnan kehittämiseksi, ja niiden vaikutukset on arvioitu perusteellisesti.
- Raportissa esitellään innovatiivisia käytännön toteutuksia ja niiden vaikutuksia liiketoimintaan, osoittaen konkreettisia tuloksia ja parannuksia.
- Lähdeviitteet tukevat vakuuttavasti raportin argumentaatiota.
Lisätiedot
It's Learning