Siirry suoraan sisältöön

Calculus (5 op)

Toteutuksen tunnus: TE00CE14-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

13.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

40 - 70

Koulutus

  • Degree Programme in Information and Communications Technology

Opettaja

  • COS Opettaja
  • Hazem Al-Bermanei

Ryhmät

  • PINFOK24B
    PINFOK24B
  • PINFOK24A
    PINFOK24A
  • PINFOS24C
    PINFOS24C

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- käyttää derivaattaa funktion tutkimiseen
- käyttää differentiaalia muutoksen ja virheen arvioinnissa
- laskea integraalin avulla esim. pinta-aloja ja tilavuuksia, keskiarvoja ja neliöllisiä keskiarvoja
- ratkaista integroituvia ja 1. kertaluvun separoituvia differentiaaliyhtälöitä
- käyttää oikein opintojakson sisältöön liittyviä matemaattisia termejä ja merkintöjä

Sisältö

- Raja-arvo
- Derivaatta
- Differentiaali
- Määräämätön ja määrätty integraali
- Differentiaali- ja integraalilaskennan sovelluksia
- Differentiaaliyhtälöistä

Oppimateriaalit

1. Calculus (3rd edition), Fred Safier, SCHAUM’S outlines.
2. Engineering Mathematics (6th edition), K.A. Stroud [MACMILLAN PRESS LTD]
3. Formula book: Technical formulas

Opetusmenetelmät

Teacher-directed classroom activities, group work and independent work; project work, reports, task-based (homework)

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

The contents of the course give understanding to use the derivatives to analyze functions, use differentials to approximate changes and errors, solve separable and linear first order differential equations, use integrals to calculate e.g. areas and mean values and square mean values of functions and use relevant mathematical denotation correctly, moreover the students can use relevant mathematical denotation correctly.
The students will team up for a project work and writing reports on some current and relevant aspect of math, which gives everyone an opportunity to understand the topic; all students will develop their mathematical proficiency.
Task-based assessment supports learning and is continuous throughout the course. Studying in an international group develops students’ ability to intercultural communication and multicultural collaboration.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Classroom activities: Classroom activities participation: 50 h
Homework: Working on homework sets 1-6: 30 h
Project work: Research, presentation material, presentation: 20h
Final exam: Preparing for the final exam : 25 h

Sisällön jaksotus

• Limits
• The derivative
• Differentials
• Antiderivatives and the definite integral
• Applications of differentiation and integration
• On differential equations

Viestintäkanava ja lisätietoja

All practical information on timetables, project work, grading etc., as well as links to web materials are provided in ITS Learning

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Assessment Method
1. 30% of the homework is MANDATORY and students can get points if they do more than 50%.

2. Points distributed as follow:
i. First Exam = 20 points
ii. Second Exam = 20 points
iii. Homework =10 points
Total = 50 points

Hylätty (0)

Fail in the final exam and not doing the assignments.
collect (0--25) points

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Collect (25--35) points in the exams and doing more 50% of the assignments.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Collect (35--45) points in the exams and doing at least 75% of the assignments

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Collect (45--50) points in the exam and doing at least 85% of the assignments

Esitietovaatimukset

Insinöörimatematiikan perusteet tai vastaavat taidot