Siirry suoraan sisältöön

Wellness-kysyntä (1 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CZ11-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.08.2024 - 30.11.2024

Ajoitus

01.09.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

1 - 10

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Telle Tuominen

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- päätellä hyvinvointia edistävän wellness-matkailun ja muiden hyvinvointiin liittyvien tuotteiden ja palveluiden yhteiskunnallisia ajureita.

Sisältö

- Wellness-palveluiden ja tuotteiden kysyntää selittävät tekijät

Oppimateriaalit

Lähiopetuksen materiaalit sekä lisäksi opiskelija etsii itse tietoa portfoliotehtävään.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus koostuen avainluennoista, oppimiskeskusteluista sekä tiedonhakutehtävistä. Itsenäinen opiskelu tapahtuu kokoamalla oppimisportfolio, joka koostuu kahdesta osasta käsitellen:
- Kolmella lähiopetuskerralla esiteltyjä käsitteitä ja teemoja ja niihin liittyen itse etsittyä lisätietoa oman kiinnostuksen perusteella.
- Pohdintaa siitä, a) millaisia ideoita opiskelija sai tämän opintojakson lähiopetuksesta sekä portfoliota koostaessa oman hyvinvoinnin edistämiseen, b) millaisia ajatuksia heräsi wellnessiin liittyvistä uramahdollisuuksista ja c) millaisia kysymyksiä, epäselviä asioita tai kommentteja heräsi tähän opintoon liittyen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Pedagoginen toteutus nojaa monimuotoisiin oppimistapoihin sekä Turun ammattikorkeakoulun Innopedan mukaisesti toteutus nojaa opiskelijan aktiiviseen oppimiseen, tiedon jakoon ja yhdistämiseen, työelämälähtöisyyteen. Lisäksi aihealuetta tarkastellaan niin kotimaisesta kuin kansainvälisestäkin näkökulmasta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Osio on laajuudeltaan 1 op, mikä vastaa keskimäärin 27 h opiskelijan työtä. Lähiopetuksen osuus on n. 6 - 7 h ja portfoliotyöskentelyn n. 20 h.

Sisällön jaksotus

1 op:n suoritus koostuu kolmesta lähiopetuskerrasta Turun ammattikorkeakoulussa
(3.9., 10.9. ja 17.9.2024) sekä lisäksi portfoliotuotoksesta, jossa opiskelija hyödyntää lähiopetuskertojen tietoperustaa, hakee itse tietoa sekä pohtii aihetta omakohtaisesti.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Sähköpostiviestit joko TAI:n opettajan Tarja Aaltosen kautta tai suoraan TAI:n opiskelijoille.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi on asteikolla 0–5, jossa 0 on hylätty ja 5 kiitettävä

Arvioinnin kohteena on portfolio, jossa kiinnitetään huomiota seuraaviin: a) lähikertojen tietoperustan hyödyntäminen, b) itse löydetty luotettaviin lähteisiin perustuva lisätieto, c) portfoliotuotoksen looginen rakenne, ymmärrettävyys sekä havainnollisuus ja d) pohdintaosion sisältö perusteluineen.

Hylätty (0)

Portfolio ei ole ohjeistuksen mukainen tai se on erittäin pintapuolinen ja/tai hajanainen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

a) lähiopetuskertojen tietoperustaa on hyödynnetty niukasti
b) itse löydetty niukasti tietoa ja esimerkkejä tai ne eivät ole aiheen kannalta oleellisia
c) portfoliotuotoksen rakenne on sekava, eikä siitä saa kokonaiskuvaa aiheesta
d) pohdintaosio puuttuu

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

a) lähikerroista on poimittu jonkin verran keskeistä tietoperustaa
b) itse löydetty aihealueeseen sopivaa tietoa tai yritysesimerkkejä
c) portfoliotuotoksessa on varsin looginen rakenne ja se on ymmärrettävä
d) pohdintaosio on ohjeistuksen mukainen

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

a) lähikertojen tietoperustanäkökulmia ja keskeisiä käsitteitä on käytetty ammattimaisesti,
b) itse löydetty kiinnostavaa, havainnollistavaa, luotettaviin lähteisiin perustuvaa lisätietoa ja yritysesimerkkejä,
c) portfoliotuotoksen rakenne on looginen ja sisältö havainnollistavaa sekä inspiroivaa
d) pohdintaosio ohjeistuksen mukainen, jopa oivaltava