Wellness demand (1 cr)
Code: KH00CZ11-3001
General information
- Enrollment
-
02.09.2024 - 14.02.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.09.2024 - 28.02.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 10
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Telle Tuominen
- Course
- KH00CZ11
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
1 op:n suoritus koostuu kolmesta lähiopetuskerrasta Turun ammattikorkeakoulussa
(3.9., 10.9. ja 17.9.2024) sekä lisäksi portfoliotuotoksesta, jossa opiskelija hyödyntää lähiopetuskertojen tietoperustaa, hakee itse tietoa sekä pohtii aihetta omakohtaisesti.
Objective
Upon completion of this course, the students will be able to:
• conclude the societal determinants of wellness tourism and other wellness related products and services
Content
• Determinants explaining the wellness demand
Materials
Lähiopetuksen materiaalit sekä lisäksi opiskelija etsii itse tietoa portfoliotehtävään.
Teaching methods
Lähiopetus koostuen avainluennoista, oppimiskeskusteluista sekä tiedonhakutehtävistä. Itsenäinen opiskelu tapahtuu kokoamalla oppimisportfolio, joka koostuu kahdesta osasta käsitellen:
- Kolmella lähiopetuskerralla esiteltyjä käsitteitä ja teemoja ja niihin liittyen itse etsittyä lisätietoa oman kiinnostuksen perusteella.
- Pohdintaa siitä, a) millaisia ideoita opiskelija sai tämän opintojakson lähiopetuksesta sekä portfoliota koostaessa oman hyvinvoinnin edistämiseen, b) millaisia ajatuksia heräsi wellnessiin liittyvistä uramahdollisuuksista ja c) millaisia kysymyksiä, epäselviä asioita tai kommentteja heräsi tähän opintoon liittyen.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Pedagoginen toteutus nojaa monimuotoisiin oppimistapoihin sekä Turun ammattikorkeakoulun Innopedan mukaisesti toteutus nojaa opiskelijan aktiiviseen oppimiseen, tiedon jakoon ja yhdistämiseen, työelämälähtöisyyteen. Lisäksi aihealuetta tarkastellaan niin kotimaisesta kuin kansainvälisestäkin näkökulmasta.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
Osio on laajuudeltaan 1 op, mikä vastaa keskimäärin 27 h opiskelijan työtä. Lähiopetuksen osuus on n. 6 - 7 h ja portfoliotyöskentelyn n. 20 h.
Evaluation methods and criteria
Arviointi on asteikolla 0–5, jossa 0 on hylätty ja 5 kiitettävä
Arvioinnin kohteena on portfolio, jossa kiinnitetään huomiota seuraaviin: a) lähikertojen tietoperustan hyödyntäminen, b) itse löydetty luotettaviin lähteisiin perustuva lisätieto, c) portfoliotuotoksen looginen rakenne, ymmärrettävyys sekä havainnollisuus ja d) pohdintaosion sisältö perusteluineen.
Failed (0)
Portfolio ei ole ohjeistuksen mukainen tai se on erittäin pintapuolinen ja/tai hajanainen.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
a) lähiopetuskertojen tietoperustaa on hyödynnetty niukasti
b) itse löydetty niukasti tietoa ja esimerkkejä tai ne eivät ole aiheen kannalta oleellisia
c) portfoliotuotoksen rakenne on sekava, eikä siitä saa kokonaiskuvaa aiheesta
d) pohdintaosio puuttuu
Assessment criteria, good (3-4)
a) lähikerroista on poimittu jonkin verran keskeistä tietoperustaa
b) itse löydetty aihealueeseen sopivaa tietoa tai yritysesimerkkejä
c) portfoliotuotoksessa on varsin looginen rakenne ja se on ymmärrettävä
d) pohdintaosio on ohjeistuksen mukainen
Assessment criteria, excellent (5)
a) lähikertojen tietoperustanäkökulmia ja keskeisiä käsitteitä on käytetty ammattimaisesti,
b) itse löydetty kiinnostavaa, havainnollistavaa, luotettaviin lähteisiin perustuvaa lisätietoa ja yritysesimerkkejä,
c) portfoliotuotoksen rakenne on looginen ja sisältö havainnollistavaa sekä inspiroivaa
d) pohdintaosio ohjeistuksen mukainen, jopa oivaltava
Further information
Sähköpostiviestit joko TAI:n opettajan Tarja Aaltosen kautta tai suoraan TAI:n opiskelijoille.