Siirry suoraan sisältöön

Terveydenhoitotyön erityiskysymykset (3 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BW67-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 16.02.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.01.2025 - 14.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Terveydenhoitajakoulutus
Opettajat
Hanna Ollikkala
Ryhmät
PTERTK22
Terveydenhoitaja (AMK), päivätoteutus K22
Opintojakso
TH00BW67

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 14 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 28.01.2025 klo 13:00 - 15:00
(2 t 0 min)
TERI INFO, Terveydenhoitotyön erityiskysymykset TH00BW67-3002
EDU_2002 Ivar muunto byod
Ke 26.02.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Terveydenhoitotyön erityiskysymykset TH00BW67-3002
MONIA-päivä
Ti 11.03.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
TERI osaamisen jakaminen, Terveydenhoitotyön erityiskysymykset
ICT_C2032 Teoriatila muunto
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Kevät 2025

Tavoitteet:

Opiskelija
-osaa arvioida ja tukea eri-ikäisten ihmisten ja perheiden voimavaroja ja ennaltaehkäistä terveyden, turvattomuuden ja sosiaalisen kehityksen riskejä ja häiriöitä
- osaa analysoida erilaisia asiakaslähtöisiä terveydenhoitotyön menetelmiä
- syventää tietojaan puheeksi ottamisen ja varhaisen puuttumisen sekä neuvonnan ja hoidon tarpeen arvioinnissa
- syventää tietojaan erilaisissa ryhmätyömenetelmissä ja osaa ohjata vertaisryhmiä
- osaa toimia yhteisö- ja yksilötason erityiskysymysten hoitamisessa yhteistyössä monialaisen asiantuntijaryhmän kanssa ja osaa käyttää tietojaan ympäristön vaikutuksesta yhteisön terveydelle
- syventää tietojaan erityisryhmien terveydenhoitotyössä
- syventää valmiuksiaan lääkehoidossa

Tavoitteet

Tavoitteet

Opiskelija
• osaa arvioida ja tukea eri-ikäisten ihmisten ja perheiden voimavaroja ja ennaltaehkäistä terveyden, turvattomuuden ja sosiaalisen kehityksen riskejä ja häiriöitä
• osaa analysoida erilaisia asiakaslähtöisiä terveydenhoitotyön menetelmiä
• syventää tietojaan puheeksi ottamisen ja varhaisen puuttumisen sekä neuvonnan ja hoidon tarpeen arvioinnissa
• syventää tietojaan erilaisissa ryhmätyömenetelmissä ja osaa ohjata vertaisryhmiä
• osaa toimia yhteisö- ja yksilötason erityiskysymysten hoitamisessa yhteistyössä monialaisen asiantuntijaryhmän kanssa ja osaa käyttää tietojaan ympäristön vaikutuksesta yhteisön terveydelle
• syventää tietojaan erityisryhmien terveydenhoitotyössä
• syventää valmiuksiaan lääkehoidossa

Sisältö

Sisältö

• eri ikäryhmiin liittyvät erityiskysymykset
• lapsiperheisiin ja nuoriin liittyvät erityiskysymykset esim. varhainen vuorovaikutus, sateenkaariperheet, lapsen puheenkehityksen häiriöt, lasten kaltoinkohtelu, varhainen puuttuminen ja puheeksiotto, syömishäiriöt

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi:

-Tehtävät (Päihteet/terveyden edistäminen ja työttömien terveystarkastus) hyv/hyl
- MONIA-päivä läsnäolo ja pienryhmätyöskentelyyn osallistuminen, reflektio hyv/hyl

Siirry alkuun