Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (5 op)
Toteutuksen tunnus: 7151111-3017
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 31.12.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 25
- Koulutus
- Suuhygienistikoulutus
- Opettajat
- Minna Hyötilä
- Päivi Pietikäinen
- Jaana Manneros
- Riikka Hellman
- Ryhmät
-
PSUUNS22Suuhygienisti (AMK), S22
- Opintojakso
- 7151111
Toteutuksella on 2 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 4 t 45 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 25.03.2025 klo 10:00 - 11:30 (1 t 30 min) |
Infotunti/Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte 7151111-3017 |
Teams
|
Pe 23.05.2025 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Opinnäytetyön seminaari/Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte 7151111-3017 |
Lauren Sali 2
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Kevätlukukausi 2025
• Opiskelija raportoi opinnäytetyön tulokset/tuotoksen kirjallisesti tieteellisen viestinnän keinoin
• Opiskelija raportoi suullisesti opinnäytetyön tuloksista/tuotoksista
• Opiskelija ottaa vastaan ja antaa vertaispalautetta
• Opiskelija kirjoittaa kypsyysnäytteen
Tavoitteet
Opiskelija osaa:
- raportoida opinnäytetyön tulokset/tuotoksen kirjallisesti tieteellisen viestinnän keinoin
- raportoida suullisesti opinnäytetyön tuloksista/tuotoksista
- laatia opinnäytetyön aihetta käsittelevän julkaisun
- kirjoittaa hyväksytty kypsyysnäyte
Oppimateriaalit
Its learning: Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte –kansio
Messi: AMK opinnäytetyö -sivut
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen –opintojakson sisältö ja materiaali.
Hirjärvi S., Remes P. & Sajavaara P. 2009. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
Vilkka H. 2015. Tutki ja kehitä. Juväskylä: PS-kustannus.
Vilkka H. & Airaksinen T. 2003. (tai uudempi) Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, pari- ja ryhmätyöskentely, itsenäinen työskentely, seminaaripäivä, opettaja-arviointi, vertaisarviointi
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
• Pari- ja ryhmätyöskentely: opinnäytetyö raportoidaan kirjallisesti ja esitetään suullisesti pienryhmässä seminaaripäivässä 23.5.
• Itsenäinen työskentely: kypsyysnäytteen kirjoittaminen
• Seminaaripäivä: opinnäytetyön suullinen esittäminen
• Opettaja-arviointi: opettaja antaa opinnäytetyöstä arviointilausunnon
• Vertaisarviointi: jokainen pienryhmä opponoi yhden opinnäytetyön seminaaripäivässä, muiden esitysten vertaisarviointi
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op = 135h opiskelijan työtä
• Lähiopetus 2h
• Seminaaripäivä 4h
• Kypsyysnäytteen kirjoittaminen 3h
• Itsenäinen ja tiimityöskentely 126h
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija saa opinnäytetyöstään arviointilausunnon. Arviointi sisältää numeerisen arvioinnin (asteikolla 0-5) sekä sanallisen arviointilausunnon. Arviointi perustuu opinnäytetyön arviointikriteereihin (Messissä). Opinnäytetyön arvioi ohjaaja. Ohjaaja huomioi myös harkintansa mukaan opponenttien näkemykset sekä itsearvioinnin. Arvioinnissa otetaan huomioon myös toimeksiantajan lausunto, mikäli opinnäytetyö perustuu toimeksiantoon.
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää
• Opinnäytetyöraportin ja sen esityksen hyväksymistä
• Hyväksyttyä toisen työn opponointia
• Aktiivista läsnäoloa seminaarissa
• Mahdollisen poissaolon korvaamista hyväksytyllä kirjallisella työllä
• Hyväksyttyä kypsyysnäytteen suorittamista Talk by Studentissa
• Plagioinnin tarkastuksen tekemistä Ouriginal-ohjelmalla
• Opinnäytetyön luovuttamista Theseukseen/kirjastoon
• Pyydettyjen lomakkeiden palauttamista
Esitietovaatimukset
Kehittämistyön menetelmäopinnot