Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (5 op)

Toteutuksen tunnus: 7151111-3017

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 31.12.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
Suuhygienistikoulutus
Opettajat
Minna Hyötilä
Päivi Pietikäinen
Jaana Manneros
Riikka Hellman
Ryhmät
PSUUNS22
Suuhygienisti (AMK), S22
Opintojakso
7151111

Toteutuksella on 2 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 4 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Ti 25.03.2025 klo 10:00 - 11:30
(1 t 30 min)
Infotunti/Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte 7151111-3017
Teams
Pe 23.05.2025 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Opinnäytetyön seminaari/Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte 7151111-3017
Lauren Sali 2
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Kevätlukukausi 2025
• Opiskelija raportoi opinnäytetyön tulokset/tuotoksen kirjallisesti tieteellisen viestinnän keinoin
• Opiskelija raportoi suullisesti opinnäytetyön tuloksista/tuotoksista
• Opiskelija ottaa vastaan ja antaa vertaispalautetta
• Opiskelija kirjoittaa kypsyysnäytteen

Tavoitteet

Opiskelija osaa:
- raportoida opinnäytetyön tulokset/tuotoksen kirjallisesti tieteellisen viestinnän keinoin
- raportoida suullisesti opinnäytetyön tuloksista/tuotoksista
- laatia opinnäytetyön aihetta käsittelevän julkaisun
- kirjoittaa hyväksytty kypsyysnäyte

Oppimateriaalit

Its learning: Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte –kansio
Messi: AMK opinnäytetyö -sivut
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen –opintojakson sisältö ja materiaali.
Hirjärvi S., Remes P. & Sajavaara P. 2009. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
Vilkka H. 2015. Tutki ja kehitä. Juväskylä: PS-kustannus.
Vilkka H. & Airaksinen T. 2003. (tai uudempi) Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, pari- ja ryhmätyöskentely, itsenäinen työskentely, seminaaripäivä, opettaja-arviointi, vertaisarviointi

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

• Pari- ja ryhmätyöskentely: opinnäytetyö raportoidaan kirjallisesti ja esitetään suullisesti pienryhmässä seminaaripäivässä 23.5.
• Itsenäinen työskentely: kypsyysnäytteen kirjoittaminen
• Seminaaripäivä: opinnäytetyön suullinen esittäminen
• Opettaja-arviointi: opettaja antaa opinnäytetyöstä arviointilausunnon
• Vertaisarviointi: jokainen pienryhmä opponoi yhden opinnäytetyön seminaaripäivässä, muiden esitysten vertaisarviointi

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5op = 135h opiskelijan työtä
• Lähiopetus 2h
• Seminaaripäivä 4h
• Kypsyysnäytteen kirjoittaminen 3h
• Itsenäinen ja tiimityöskentely 126h

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija saa opinnäytetyöstään arviointilausunnon. Arviointi sisältää numeerisen arvioinnin (asteikolla 0-5) sekä sanallisen arviointilausunnon. Arviointi perustuu opinnäytetyön arviointikriteereihin (Messissä). Opinnäytetyön arvioi ohjaaja. Ohjaaja huomioi myös harkintansa mukaan opponenttien näkemykset sekä itsearvioinnin. Arvioinnissa otetaan huomioon myös toimeksiantajan lausunto, mikäli opinnäytetyö perustuu toimeksiantoon.
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää
• Opinnäytetyöraportin ja sen esityksen hyväksymistä
• Hyväksyttyä toisen työn opponointia
• Aktiivista läsnäoloa seminaarissa
• Mahdollisen poissaolon korvaamista hyväksytyllä kirjallisella työllä
• Hyväksyttyä kypsyysnäytteen suorittamista Talk by Studentissa
• Plagioinnin tarkastuksen tekemistä Ouriginal-ohjelmalla
• Opinnäytetyön luovuttamista Theseukseen/kirjastoon
• Pyydettyjen lomakkeiden palauttamista

Esitietovaatimukset

Kehittämistyön menetelmäopinnot

Siirry alkuun