Enabling Occupation of Persons with Neuropsychiatric disorders (3 cr)
Code: TH00CL83-3001
General information
- Enrollment
-
07.12.2024 - 05.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
03.02.2025 - 04.04.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Occupational Therapy
- Teachers
- Irina Katajisto-Korhonen
- Heli Arokki
- Groups
-
MTOIMK23Occupational Therapist
- Course
- TH00CL83
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 19 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 05.02.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Info_Neuropsykiatrisen asiakkaan toiminnallisuuden tukeminen TH00CL83-3001 |
EDU_3029
Lovisa muunto byod
|
Mon 10.03.2025 time 10:00 - 15:45 (5 h 45 min) |
Neuropsykiatrisen asiakkaan toiminnallisuuden tukeminen TH00CL83-3001 |
EDU_2027
Frans muunto byod
|
Tue 11.03.2025 time 10:00 - 15:45 (5 h 45 min) |
Neuropsykiatrisen asiakkaan toiminnallisuuden tukeminen TH00CL83-3001 |
ICT_B2026
Teoriatila muunto
|
Wed 02.04.2025 time 10:00 - 15:45 (5 h 45 min) |
Neuropsykiatrisen asiakkaan toiminnallisuuden tukeminen TH00CL83-3001 |
EDU_3029
Lovisa muunto byod
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
2h info
6h Mentalisaatio ja perheen sekä asiakkaan lähiympäristön ohjaus
6h Kuntoutus
6h Haastavan asiakkaan kohtaaminen
Objective
Opiskelija osaa
• tunnistaa neuropsykiatristen sairauksien vaikutusta yksilön toiminnalli-suuteen
• arvioida ja edistää neuropsykiatrisen asiakkaan toimintamahdollisuuksia arjessa
Content
Neuropsykiatrisen asiakkaan itsearviointi
Neuropsykiatrisen asiakkaan toiminnallisuuden tukeminen toimintaterapiassa
Ratkaisukeskeinen lähestymistapa
Teaching methods
Verkkoympäristössä tapahtuvaa itsenäistä työskentelyä, tiimityöskentelyä lähipäivänä.
Exam schedules
Opintojakson lopputyö on kirjallinen essee.
Pedagogic approaches and sustainable development
Oppiminen tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppimisen menetelmin. Jokainen opiskelija tekee ennen opintojakson alkua ennakkotehtävät sekä valmistautuvat jokaiselle tunnille tekemällä muistiinpanot päivän teemoista. Ohjeistus tiimioppimiseen ja käänteiseen oppimisen menetelmiin löytyy tiimioppijan käsikirjasta.
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa.
Lähtökohtaisesti opiskelija osallistuu opintojakson lähipäiviin. Osallistuminen lähipäivään lisää opiskelijan osaamista tiimioppimisen periaatteen mukaisesti.
Sairastumisen tai muun poissaolon vuoksi tämän opintojakson vastuuopettaja / opettajat keskustelevat henkilökohtaisesti opiskelijan kanssa yksilöllisen osaamisen osoittamisen tavan ja sovittu toteutusmuoto on voimassa tällä opintojaksolla. Tiimioppijan käsikirjasta löydät ohjeistusta poissaolon osaamisen osoittamiseksi ja laajentamiseksi
Student workload
27h opiskelijan työtä vastaa 1op.
3x27h= 81h
3x6h=18h+2h info
Itsenäistä opiskelua: 61h
Evaluation methods and criteria
Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suorittamista hyväksytysti ja osallistumista lähipäiviin. Poissaolo lähipäivästä vaikuttaa aktiivisuuden arviointiin. Opiskelijalla mahdollisuus tehdä myös halutessaan osaamisen laajentamisen työ.
Opintojakson arvioinnin kohteet:
Aktiivisuus lähipäivässä +/-1
Tiimin itse- ja vertaisarvioinnin vaikutus arvosanaan +/-1
Lopputyö arvioidaan 1-5
Aktiivisella osallistumisella ja hyvällä tiimityöskentelyllä on mahdollisuus korottaa lopputyöstä annettavaa arvosanaa.
Failed (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
TASO 1 opiskelija osaa:
Ammatillinen tieto ja tiedonhallinta
- käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä sisällöltään ja/tai määrältään suppeasti
- käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
Ammattitaito
- työskennellä ohjattuna toimintaterapian tilanteissa
Vastuu, yrittäjyys ja johtaminen
- toimia ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
- vastata sovituista tehtävistä mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/ tai odottaa/kysyy lisäohjeita.
- dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
- arvioida omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisest
Assessment criteria, good (3-4)
TASO 3 opiskelija osaa:
Ammatillinen tieto ja tiedonhallinta
- käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti
- etsiä tietoa eri tietolähteistä sekä tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
- käyttää keskeisiä tiedonlähteitä systemaattisesti
Ammattitaito
- työskennellä ohjeiden mukaan toimintaterapian tilanteissa
Vastuu, yrittäjyys ja johtaminen
- toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
- organisoida omaa toimintaa
- ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
- huomioi dialoogisuuden
- arvioida omaa osaamistaan kriittisesti
Assessment criteria, excellent (5)
TASO 5 opiskelija osaa:
Ammatillinen tieto ja tiedonhallinta
- käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti
- etsiä tietoa asiantuntevasti
- käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
Ammattitaito
- työskennellä itsenäisesti toimintaterapian tilanteissa
Vastuu, yrittäjyys ja johtaminen
- organisoida ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset
- sitoutuu ryhmään ja edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
- olla dialogissa
- raportoi rutiininomaisesti tekemäänsä sovitussa aikataulussa
- arvioida omaa osaamistaan realistisest
Qualifications
Moduulit:
Toiminta toimintaterapian kiinnostuksen kohteena
Toiminnan terapeuttinen käyttö
Opintojaksot:
Neuroanatomia ja –fysiologia, Tuki- ja liikuntaelimistön anatomia ja fysiologia
Lääketieteelliset aineet (Lasten neurologia, Neurologia, Geriatria, Psykiatria)
Lasten ja kouluikäisten toiminnallisuuden tukeminen
Neurologisesti sairastuneen tai vammautuneen aikuisen toiminnallisuuden tukeminen
Mielenterveyskuntoutujan toiminnallisuuden tukeminen
Ikääntyneen toiminnallisuuden tukeminen
Further information
Viestintä Itslearningin kautta, kysymykset Itslearning Opintojaksoon perehtyminen suunnitelma sivulle (Opintojaksoon liittyvät kysymykset ja vastaukset). Kysymyksen lähettämisen jälkeen opiskelijan tulee laittaa sähköpostia, jolla tiedottaa opettajaa kysymyksestä.