Siirry suoraan sisältöön

Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 (4 op)

Toteutuksen tunnus: TH00CL84-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 05.01.2025

Ajoitus

15.01.2025 - 22.04.2025

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 30

Koulutus

  • Toimintaterapeuttikoulutus

Opettaja

  • Irina Katajisto-Korhonen
  • Johanna Säteri
  • Heli Arokki

Ryhmät

  • MTOIMK24
    Toimintaterapeutti
  • 15.01.2025 14:00 - 16:00, info_Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3003
  • 17.01.2025 12:15 - 15:45, Kuvitteellisen_leikin_ilo_Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3003
  • 21.01.2025 15:00 - 16:00, VMI_Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3003
  • 12.02.2025 12:15 - 16:00, Purku_Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3003
  • 14.02.2025 12:30 - 14:00, Mt-harkka info_Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3003
  • 18.03.2025 08:00 - 14:00, Mt-harkka_Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3003
  • 15.04.2025 08:00 - 12:00, Mt-harkka, purku_Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3003

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• suunnitella, toteuttaa ja raportoida sovittuihin soveltamisalueisiin sisältyviä käytännön harjoituksia.

Sisältö

Soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua ja käytännön harjoittelua.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelu tapahtuu tekemällä oppimisen periaattein.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27 tuntia opiskelijan työtä vastaa 1 op = 108t opiskelijan työtä

2op 54t Heli
info 1h osana lapsen ja kouluikäisen toiminnallisuuden tukeminen infoa
7hx2 päiväkodissa
5h teorialähiopetus
3h itsenäinen työskentely teorian parissa
27h leikinarvioinnin ja VMI-testin raportointi
4h purku


2op 54t Mielenterveys /
2 t info
6t käytännön harjoittelu koululla + 32 t itsenäinen harjoittelu ja mittareiden kokeilu asiakkaan kanssa
4 t harjoittelun purku
10 t kirjallinen raportti: palautus 22.4

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty suoritus:
Opiskelija suorittaa jaksolle sisältyvät oppimistehtävät määräajan puitteissa.
Opiskelija noudattaa opintojakson ohjeita
Opiskelija osoittaa riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
Opiskelija tarkastelee asioita eri näkökulmista.
Opiskelija käyttää annettua lähdekirjallisuutta tai hyödyntää asianmukaisia lähteitä
Opiskelija käyttää asianmukaisia lähdeviitemerkintöjä

Sisällön jaksotus

Soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu


Eetu Väre Leikin arviointi: Kuvitteellisen Leikin ilo
Leikin arviointi teoria, lähiopetus 4h
Arviointimenetelmä: VMI, teoria 1h
Käytännön toteutus itsenäisesti: Leikin arviointi itse hankkimalle asiakkaalle sekä VMI-testi 14h
Purku leikin arvioinnille 4h
VMI-testi kirjallinen palaute


Mielenterveys
14.2 2h Opintojakson info
vk 8- Mittareiden käytännön harjoittelu itsenäisesti ja toteutus asiakkaan kanssa
- Mittarien lainaus ja käyttö vain koululla. Mittarit sijaitsevat ICT B2050 -tilassa, jossa niitä saa käyttää. Luokan saa auki opettajien tai infon avulla.

18.3 6t: VQ-mittarin käytön harjoittelu koululla (simulaatio)

15.4 4t: Näyttöpäivä / harjoittelun purku (mt)

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty-hylätty: Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti annettuun määräaikaan mennessä. Katso tarkemmat kriteerit seuraavasta kohdasta.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa tai palauttanut vaadittuja tehtäviä opintojakson ajoituksen aikana.

Esitietovaatimukset

Moduulit:
Toiminta toimintaterapian kiinnostuksen kohteena
Toiminnan terapeuttinen käyttö
Opintojaksot:
Lasten neurologia, Psykiatria
Lasten ja kouluikäisten toiminnallisuuden tukeminen
Mielenterveyden ja toiminnallisuuden tukeminen

Harjoittelut:
Toiminnallisuuden arviointi käytännössä
Terapeuttinen ohjaaminen käytännössä