Doing and Becoming (5 cr)
Code: TH00BF44-3014
General information
- Enrollment
- 07.12.2024 - 09.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.01.2025 - 01.04.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Kuntoutus ja suun terveys
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Occupational Therapy
- Teachers
- Anu Kuikkaniemi
- Heidi Hämäläinen
- Scheduling groups
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5 . Open UAS : 5.)
- Groups
-
MTOIMK25Occupational Therapist
- Small groups
- Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
- Course
- TH00BF44
Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 28 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 09.01.2025 time 14:15 - 15:45 (1 h 30 min) |
Info_etä_Teams general_Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3014 |
etänä
|
Tue 14.01.2025 time 10:00 - 15:45 (5 h 45 min) |
historia Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3014 |
EDU_1090
Ringsberg esitystila byod
|
Wed 05.02.2025 time 10:00 - 15:45 (5 h 45 min) |
Merkityksellinen toiminta eri ikäkaudet_Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3014 |
ICT_C2033_2034
Teoriatila muunto
|
Fri 07.02.2025 time 10:00 - 15:45 (5 h 45 min) |
Eettisyys ja arvot, Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3014 |
EDU_1091
Hammarbacka esitystila byod
|
Tue 11.02.2025 time 10:00 - 15:45 (5 h 45 min) |
Terapeuttisen voiman malli Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3014 |
ICT_C2033_2034
Teoriatila muunto
|
Tue 11.02.2025 time 14:55 - 15:30 (0 h 35 min) |
Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3014 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Tue 18.03.2025 time 08:15 - 11:40 (3 h 25 min) |
Näyttökoe Toiminnallisuus toimintaterapiassa ja Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3014 |
EDU_1091
Hammarbacka esitystila byod
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
2h info Teams MTOIMK25 general / yleinen kanavalla
Teemat lähipäivissä kampuksella:
Ryhmätyönä Toimintaterapia ennen ja nyt (historia) 14.1.25 lähipäivä kampuksella (Anu)
Ryhmätyönä Merkityksellinen toiminta eri ikäkausina, 5.2.25 lähipäivä kampuksella (Heidi)
Tiimiopiskeluna Oikeus toimintaa ja oikeudenmukaisuus ja Toimintaterapian arvot ja eettisyys, 7.2.25 lähipäivä kampuksella (Heidi)
Tiimiopiskeluna Terapeuttinen toiminta, 11.2.2025 lähipäivä kampuksella (Anu ja Heidi)
Verkkotyöskentelynä Kestävä kehitys 10.1.- 11.3.2025 (opettaja tarkistaa tehtävät 12.3.2025 Anu)
Näyttö 4h yhdistetty Toiminnallisuus toimintaterapiassa opintojaksoon (18.3.25)
reflektion palautus 1.4.2025
Sisältöihin löydät tarkempia ohjeita Itslearningistä.
Objective
Opiskelija osaa
• kuvailla, miten toimintaterapia on kehittynyt nykyiselleen,
• tunnistaa ihmisen merkityksellistä toimintaa elämänkaaren eri vaiheissa,
• selittää, mitkä tekijät vaikuttavat toiminnalliseen oikeudenmukaisuuteen ja miten toimintaterapiassa sitä voidaan tukea ja edistää,
• selittää toimintaterapian arvoperustan ja eettiset periaatteet,
• tunnistaa terapeuttisen toiminnan edellytyksiä.
Content
Toimintaterapia ennen ja nyt
Merkityksellinen toiminta eri ikäkausina
Oikeus toimintaan ja osallistumiseen
Toimintaterapian arvot, eettisyys ja osaamisalueet kansallisesti ja kansainvälisesti
Terapeuttinen toiminta
Materials
Tieto oppimateriaaleista löytyy verkkoympäristöstä.
Teaching methods
Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä, ryhmätöitä ja tiimityöskentelyä tiimipäivissä.
Exam schedules
Opintojaksosta tehdään reflektiopaperi, vain hylätyn reflektiopaperin voi uusia, hyväksyttyä reflektioaperia ei voi korottaa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppimisen menetelmin.
Ohjeistus löytyy Tiimioppijan käsikirjasta.
Osa teemoista käsitellään verkkotyöskentelynä, osa ryhmä- tai tiimityöskentelynä lähipäivissä.
Lähipäiviin valmistellaan muistiinpanot ennen tiimipäiviä.
Tiimireflektio.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
Ohjeistus opppimistehtävistä löytyy verkkoympäristöstä. Lähipäivätyöskentely 25 tuntia, näyttöpäivä 3 tuntia ja itsenäinen työskentely 107h
27 tuntia opiskelijatyötä vastaa yhtä opintopistettä. 5op= 135t.
Poissaolot tiimipäivistä osoitetaan osaamisen näyttönä, sovitaan opiskelijakohtaisesti ja opiskelijalla itsellään aktiivinen rooli sisällön muodosta ja aikataulusta. Osaamisen näyttö tuotetaan koko opiskelijaryhmälle.
Evaluation methods and criteria
Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti ja osallistumista tiimityöskentelyyn.
Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
Muistiinpanot ja ryhmätyön valmistelu hyväksytty/hylätty
Aktiivisuus lähipäivissä vaikutus arvosanaan +/-1 numero
Itse- ja vertaisarviointi vaikutus arvosanaan +/-1 numero
Näytön vaikutus arvosanaan +/-1 numero
Tiimireflektio arvioidaan asteikolla 0-5 arviointikehikon mukaisesti.
Failed (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Opiskelijalla on oikeus korjata vain hyläyttyä reflektiopaperia, jotta saavuttaa hyväksytyn 1-5 arvosanan.
HYL
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
ei käytä toimintaterapian ammattikäsitteitä
ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• ei osallistu eikä ota vastuuta oppimisestaan
• ei ole suorittanut opintojakson vaadittavia tehtäviä hyväksytysti ajallaan
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
TASO 1
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
• osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
• etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
• käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti
TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
• käyttää joitain toimintaterapian ammattikäsitteitä suppeasti
• osoittaa kykyä ymmärtää opintojakson tietoperustaa, mutta tarkastelee asioita yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi
ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
• ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei vielä näy toiminnassa
• opintojakson tehtävät ovat tiedossa, mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
• ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
• arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti
Assessment criteria, good (3-4)
TASO 3
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
• osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
• tarkastelee asioita eri näkökulmista
• etsii ja käyttää keskeisiä tiedonlähteitä
• tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
• lähdeviitemerkinnät ovat pääsääntöisesti asianmukaisesti merkitty
TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
• käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä satunnaisesti oikein
• hyödyntää toiminnassaan tarkoituksenmukaista eri tietolähteistä hankittua tietoa, mutta asioiden perustelut ovat osittain puutteellisia
ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• sitoutuu ryhmään, toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
• edistää ryhmän tavoitteiden saavuttamista
• ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja pyrkii osoittamaan sen toiminnallaan
• jakaa dialogissa ajatuksiaan muille ryhmässä ja jakaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
• ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
• arvioi omaa osaamistaan kriittisesti
• opintojakson tehtävät palautettu ajallaan
Assessment criteria, excellent (5)
TASO 5
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
• osoittaa monipuolista tietämystä kaikista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
• tarkastelee asioita useista näkökulmista
• etsii ja käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
• tekee asianmukaiset lähdeviitemerkinnät
TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
• käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti oikein
• perustelee toimintaansa asianmukaisella tiedolla ja kykenee soveltamaan ja tekemään yhteenvetoja tiedoista
ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• organisoi ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
• edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
• ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja osoittaa sen toiminnallaan
• rakentaa ryhmän yhteistä dialogia ja jakaa asiantuntevaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
• palauttaa opintojakson tehtävät ajallaan
• arvioi omaa osaamistaan realistisesti
Further information
KIINTIÖT:
Avoimen AMK:n kiintiö 5 opiskelijaa
Viestintä Itslearningin kautta, josta löytyy ohjeistus Opintojaksoon perehtyminen suunnitelmasivulta.