Skip to main content

Doing and Becoming (5 cr)

Code: TH00BF44-3014

General information


Enrollment
07.12.2024 - 09.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.01.2025 - 01.04.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Kuntoutus ja suun terveys
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Occupational Therapy
Teachers
Anu Kuikkaniemi
Heidi Hämäläinen
Scheduling groups
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Groups
MTOIMK25
Occupational Therapist
Small groups
Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
Course
TH00BF44

Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 28 h 30 min.

Time Topic Location
Thu 09.01.2025 time 14:15 - 15:45
(1 h 30 min)
Info_etä_Teams general_Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3014
etänä
Tue 14.01.2025 time 10:00 - 15:45
(5 h 45 min)
historia Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3014
EDU_1090 Ringsberg esitystila byod
Wed 05.02.2025 time 10:00 - 15:45
(5 h 45 min)
Merkityksellinen toiminta eri ikäkaudet_Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3014
ICT_C2033_2034 Teoriatila muunto
Fri 07.02.2025 time 10:00 - 15:45
(5 h 45 min)
Eettisyys ja arvot, Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3014
EDU_1091 Hammarbacka esitystila byod
Tue 11.02.2025 time 10:00 - 15:45
(5 h 45 min)
Terapeuttisen voiman malli Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3014
ICT_C2033_2034 Teoriatila muunto
Tue 11.02.2025 time 14:55 - 15:30
(0 h 35 min)
Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3014
ICT_B2033 Luovan liikkumisen tila
Tue 18.03.2025 time 08:15 - 11:40
(3 h 25 min)
Näyttökoe Toiminnallisuus toimintaterapiassa ja Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3014
EDU_1091 Hammarbacka esitystila byod
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

2h info Teams MTOIMK25 general / yleinen kanavalla

Teemat lähipäivissä kampuksella:
Ryhmätyönä Toimintaterapia ennen ja nyt (historia) 14.1.25 lähipäivä kampuksella (Anu)
Ryhmätyönä Merkityksellinen toiminta eri ikäkausina, 5.2.25 lähipäivä kampuksella (Heidi)
Tiimiopiskeluna Oikeus toimintaa ja oikeudenmukaisuus ja Toimintaterapian arvot ja eettisyys, 7.2.25 lähipäivä kampuksella (Heidi)
Tiimiopiskeluna Terapeuttinen toiminta, 11.2.2025 lähipäivä kampuksella (Anu ja Heidi)
Verkkotyöskentelynä Kestävä kehitys 10.1.- 11.3.2025 (opettaja tarkistaa tehtävät 12.3.2025 Anu)

Näyttö 4h yhdistetty Toiminnallisuus toimintaterapiassa opintojaksoon (18.3.25)
reflektion palautus 1.4.2025
Sisältöihin löydät tarkempia ohjeita Itslearningistä.

Objective

Opiskelija osaa
• kuvailla, miten toimintaterapia on kehittynyt nykyiselleen,
• tunnistaa ihmisen merkityksellistä toimintaa elämänkaaren eri vaiheissa,
• selittää, mitkä tekijät vaikuttavat toiminnalliseen oikeudenmukaisuuteen ja miten toimintaterapiassa sitä voidaan tukea ja edistää,
• selittää toimintaterapian arvoperustan ja eettiset periaatteet,
• tunnistaa terapeuttisen toiminnan edellytyksiä.

Content

Toimintaterapia ennen ja nyt
Merkityksellinen toiminta eri ikäkausina
Oikeus toimintaan ja osallistumiseen
Toimintaterapian arvot, eettisyys ja osaamisalueet kansallisesti ja kansainvälisesti
Terapeuttinen toiminta

Materials

Tieto oppimateriaaleista löytyy verkkoympäristöstä.

Teaching methods

Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä, ryhmätöitä ja tiimityöskentelyä tiimipäivissä.

Exam schedules

Opintojaksosta tehdään reflektiopaperi, vain hylätyn reflektiopaperin voi uusia, hyväksyttyä reflektioaperia ei voi korottaa.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppimisen menetelmin.
Ohjeistus löytyy Tiimioppijan käsikirjasta.
Osa teemoista käsitellään verkkotyöskentelynä, osa ryhmä- tai tiimityöskentelynä lähipäivissä.
Lähipäiviin valmistellaan muistiinpanot ennen tiimipäiviä.
Tiimireflektio.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

Ohjeistus opppimistehtävistä löytyy verkkoympäristöstä. Lähipäivätyöskentely 25 tuntia, näyttöpäivä 3 tuntia ja itsenäinen työskentely 107h
27 tuntia opiskelijatyötä vastaa yhtä opintopistettä. 5op= 135t.

Poissaolot tiimipäivistä osoitetaan osaamisen näyttönä, sovitaan opiskelijakohtaisesti ja opiskelijalla itsellään aktiivinen rooli sisällön muodosta ja aikataulusta. Osaamisen näyttö tuotetaan koko opiskelijaryhmälle.

Evaluation methods and criteria

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti ja osallistumista tiimityöskentelyyn.
Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
Muistiinpanot ja ryhmätyön valmistelu hyväksytty/hylätty
Aktiivisuus lähipäivissä vaikutus arvosanaan +/-1 numero
Itse- ja vertaisarviointi vaikutus arvosanaan +/-1 numero
Näytön vaikutus arvosanaan +/-1 numero
Tiimireflektio arvioidaan asteikolla 0-5 arviointikehikon mukaisesti.

Failed (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Opiskelijalla on oikeus korjata vain hyläyttyä reflektiopaperia, jotta saavuttaa hyväksytyn 1-5 arvosanan.
HYL
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
ei käytä toimintaterapian ammattikäsitteitä
ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• ei osallistu eikä ota vastuuta oppimisestaan
• ei ole suorittanut opintojakson vaadittavia tehtäviä hyväksytysti ajallaan

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

TASO 1
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
• osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
• etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
• käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti

TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
• käyttää joitain toimintaterapian ammattikäsitteitä suppeasti
• osoittaa kykyä ymmärtää opintojakson tietoperustaa, mutta tarkastelee asioita yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi

ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
• ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei vielä näy toiminnassa
• opintojakson tehtävät ovat tiedossa, mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
• ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
• arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti

Assessment criteria, good (3-4)

TASO 3
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
• osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
• tarkastelee asioita eri näkökulmista
• etsii ja käyttää keskeisiä tiedonlähteitä
• tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
• lähdeviitemerkinnät ovat pääsääntöisesti asianmukaisesti merkitty

TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
• käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä satunnaisesti oikein
• hyödyntää toiminnassaan tarkoituksenmukaista eri tietolähteistä hankittua tietoa, mutta asioiden perustelut ovat osittain puutteellisia

ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• sitoutuu ryhmään, toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
• edistää ryhmän tavoitteiden saavuttamista
• ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja pyrkii osoittamaan sen toiminnallaan
• jakaa dialogissa ajatuksiaan muille ryhmässä ja jakaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
• ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
• arvioi omaa osaamistaan kriittisesti
• opintojakson tehtävät palautettu ajallaan

Assessment criteria, excellent (5)

TASO 5
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
• osoittaa monipuolista tietämystä kaikista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
• tarkastelee asioita useista näkökulmista
• etsii ja käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
• tekee asianmukaiset lähdeviitemerkinnät
TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
• käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti oikein
• perustelee toimintaansa asianmukaisella tiedolla ja kykenee soveltamaan ja tekemään yhteenvetoja tiedoista
ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• organisoi ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
• edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
• ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja osoittaa sen toiminnallaan
• rakentaa ryhmän yhteistä dialogia ja jakaa asiantuntevaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
• palauttaa opintojakson tehtävät ajallaan
• arvioi omaa osaamistaan realistisesti

Further information

KIINTIÖT:
Avoimen AMK:n kiintiö 5 opiskelijaa

Viestintä Itslearningin kautta, josta löytyy ohjeistus Opintojaksoon perehtyminen suunnitelmasivulta.

Go back to top of page