Skip to main content

Occupational Performance in Occupational Therapy (4 cr)

Code: TH00CL61-3005

General information


Enrollment
07.12.2024 - 15.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.01.2025 - 18.03.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Kuntoutus ja suun terveys
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 34
Degree programmes
Degree Programme in Occupational Therapy
Teachers
Heli Arokki
Tuija Suominen-Romberg
Heidi Hämäläinen
Scheduling groups
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Groups
MTOIMK25
Occupational Therapist
Small groups
Open UAS quota. Please enroll without selecting this group
Course
TH00CL61

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 15 h 30 min.

Time Topic Location
Mon 13.01.2025 time 14:00 - 16:00
(2 h 0 min)
Info, Toiminnallisuus toimintaterapiassa TH00CL61-3005
etänä
Wed 12.03.2025 time 10:00 - 16:00
(6 h 0 min)
CMOP-E_Toiminnallisuus toimintaterapiassa TH00CL61-3005
ICT_C2033_2034 Teoriatila muunto
Fri 14.03.2025 time 08:15 - 15:45
(7 h 30 min)
Moho_Toiminnallisuus toimintaterapiassa TH00CL61-3005
EDU_1090 Ringsberg esitystila byod
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

13.1. 2h Info
12.3. 2h Teema Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto,
12.3. 4h Teema Toiminnallisuus kanadalaisen toiminnallisuuden mallin (CMOP-E) mukaan
14.3. 6h Teema Toiminnallisuus inhimillisen toiminnan mallin (MOHO) mukaan
18.3. 6h Näyttöpäivä, yhdistetty Toiminta ihmisen elämässä -opintojaksoon.

Objective

Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapeutin työtä ohjaavan teoreettisen tiedon,
• kuvata ihmisen toiminnallisuutta toimintaterapian teoreettisten mallien mukaan.

Content

Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto
Toiminnallisuuden määritelmät mallien mukaan

Materials

Tieto oppimateriaali löytyy verkkoympäristöstä (ItsLearning).

Teaching methods

Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä ja tiimityöskentelyä tiimipäivinä(lähipäivät). Poissaolot tiimipäivistä osoitetaan osaamisen näyttöinä.

Exam schedules

Näyttöpäivä yhdessä Toiminta ihmisen elämässä opintojakson kanssa 18.3.25

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppisen menetelmin. Tiimioppimisen ohjeistus löytyy tiimioppijan käsikirjasta, opintojakson tehtävien ohjeistus ItsLearning ympäristöstä. Lähtökohtaisesti lähipäiviin osallistutaan, sillä tiimioppimisen ideologian mukaan lähipäivissä tapahtuu osaamisen laajentumista.

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa

Student workload

27h opiskelijan työtä vastaa 1op. 4op= 108h. Lähipäivät 14h + näyttö (3h) sekä itsenäistä työskentelyä 91h. Itsenäinen työskentely sisältää ennakkotehtävät ennen lähipäiviä ja tiimireflektion teon.

Ohjeistus teemoihin liittyvistä oppimistehtävistä löytyy verkkoympäristöstä

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteet:
Tiimireflektio 0-5 (tehdään yhdessä Toiminta ihmisen elämässä-opintojakson kanssa)
Tiimireflektion itse- ja vertaisarviointi +/- 1 numero

CMOP-E ja Teoreettinen tieto ennakkotehtävät-> hyväksytty/ hylätty
MOHO:n ennakkotehtävä +/- 1 numero
Aktiivisuus lähipäivissä +/- 1 numero
Tiimityöskentelyn itse- ja vertaisarviointi +/- 1 numero
Näyttö +/- 1 numero

Failed (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Arviointkehikko löytyy ryhmänne kotipesästä ITSLearingistä.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

- osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
- etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
- käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti
- käyttää joitain toimintaterapian ammattikäsitteitä suppeasti
- osoittaa kykyä ymmärtää opintojakson tietoperustaa, mutta tarkastelee asioita yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi
- toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei vielä näy toiminnassa
- opintojakson tehtävät ovat tiedossa, mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
- ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
- arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti

Assessment criteria, good (3-4)

- osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
- tarkastelee asioita eri näkökulmista
- etsii ja käyttää keskeisiä tiedonlähteitä
- tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
- lähdeviitemerkinnät ovat pääsääntöisesti asianmukaisesti merkitty
- käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä satunnaisesti oikein
- hyödyntää toiminnassaan tarkoituksenmukaista eri tietolähteistä hankittua tietoa, mutta asioiden perustelut ovat osittain puutteellisia
- sitoutuu ryhmään, toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
- edistää ryhmän tavoitteiden saavuttamista
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja pyrkii osoittamaan sen toiminnallaan
- jakaa dialogissa ajatuksiaan muille ryhmässä ja jakaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
- ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
- arvioi omaa osaamistaan kriittisesti
- opintojakson tehtävät palautettu ajallaan

Assessment criteria, excellent (5)

- osoittaa monipuolista tietämystä kaikista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
- tarkastelee asioita useista näkökulmista
- etsii ja käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
- tekee asianmukaiset lähdeviitemerkinnät
- käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti oikein
- perustelee toimintaansa asianmukaisella tiedolla ja kykenee soveltamaan ja tekemään yhteenvetoja tiedoista
- organisoi ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
- edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja osoittaa sen toiminnallaan
- rakentaa ryhmän yhteistä dialogia ja jakaa asiantuntevaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
- palauttaa opintojakson tehtävät ajallaan
- arvioi omaa osaamistaan realistisesti

Further information

Kysymys&vastauspalsta Itslearning-oppimisalustalla

Avoimen AMK:n opiskelijoiden kiintiö X opiskelijaa ja huomiotava, että opintojakson edeltävyysehtona on Toiminta ihmisen elämässä-opintojakson suorittaminen.

Go back to top of page