Occupational Performance in Occupational Therapy (4 cr)
Code: TH00CL61-3005
General information
- Enrollment
- 07.12.2024 - 15.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 06.01.2025 - 18.03.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Kuntoutus ja suun terveys
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 34
- Degree programmes
- Degree Programme in Occupational Therapy
- Teachers
- Heli Arokki
- Tuija Suominen-Romberg
- Heidi Hämäläinen
- Scheduling groups
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5 . Open UAS : 5.)
- Groups
-
MTOIMK25Occupational Therapist
- Small groups
- Open UAS quota. Please enroll without selecting this group
- Course
- TH00CL61
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 15 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 13.01.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Info, Toiminnallisuus toimintaterapiassa TH00CL61-3005 |
etänä
|
Wed 12.03.2025 time 10:00 - 16:00 (6 h 0 min) |
CMOP-E_Toiminnallisuus toimintaterapiassa TH00CL61-3005 |
ICT_C2033_2034
Teoriatila muunto
|
Fri 14.03.2025 time 08:15 - 15:45 (7 h 30 min) |
Moho_Toiminnallisuus toimintaterapiassa TH00CL61-3005 |
EDU_1090
Ringsberg esitystila byod
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
13.1. 2h Info
12.3. 2h Teema Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto,
12.3. 4h Teema Toiminnallisuus kanadalaisen toiminnallisuuden mallin (CMOP-E) mukaan
14.3. 6h Teema Toiminnallisuus inhimillisen toiminnan mallin (MOHO) mukaan
18.3. 6h Näyttöpäivä, yhdistetty Toiminta ihmisen elämässä -opintojaksoon.
Objective
Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapeutin työtä ohjaavan teoreettisen tiedon,
• kuvata ihmisen toiminnallisuutta toimintaterapian teoreettisten mallien mukaan.
Content
Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto
Toiminnallisuuden määritelmät mallien mukaan
Materials
Tieto oppimateriaali löytyy verkkoympäristöstä (ItsLearning).
Teaching methods
Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä ja tiimityöskentelyä tiimipäivinä(lähipäivät). Poissaolot tiimipäivistä osoitetaan osaamisen näyttöinä.
Exam schedules
Näyttöpäivä yhdessä Toiminta ihmisen elämässä opintojakson kanssa 18.3.25
Pedagogic approaches and sustainable development
Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppisen menetelmin. Tiimioppimisen ohjeistus löytyy tiimioppijan käsikirjasta, opintojakson tehtävien ohjeistus ItsLearning ympäristöstä. Lähtökohtaisesti lähipäiviin osallistutaan, sillä tiimioppimisen ideologian mukaan lähipäivissä tapahtuu osaamisen laajentumista.
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa
Student workload
27h opiskelijan työtä vastaa 1op. 4op= 108h. Lähipäivät 14h + näyttö (3h) sekä itsenäistä työskentelyä 91h. Itsenäinen työskentely sisältää ennakkotehtävät ennen lähipäiviä ja tiimireflektion teon.
Ohjeistus teemoihin liittyvistä oppimistehtävistä löytyy verkkoympäristöstä
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteet:
Tiimireflektio 0-5 (tehdään yhdessä Toiminta ihmisen elämässä-opintojakson kanssa)
Tiimireflektion itse- ja vertaisarviointi +/- 1 numero
CMOP-E ja Teoreettinen tieto ennakkotehtävät-> hyväksytty/ hylätty
MOHO:n ennakkotehtävä +/- 1 numero
Aktiivisuus lähipäivissä +/- 1 numero
Tiimityöskentelyn itse- ja vertaisarviointi +/- 1 numero
Näyttö +/- 1 numero
Failed (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Arviointkehikko löytyy ryhmänne kotipesästä ITSLearingistä.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
- osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
- etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
- käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti
- käyttää joitain toimintaterapian ammattikäsitteitä suppeasti
- osoittaa kykyä ymmärtää opintojakson tietoperustaa, mutta tarkastelee asioita yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi
- toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei vielä näy toiminnassa
- opintojakson tehtävät ovat tiedossa, mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
- ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
- arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti
Assessment criteria, good (3-4)
- osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
- tarkastelee asioita eri näkökulmista
- etsii ja käyttää keskeisiä tiedonlähteitä
- tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
- lähdeviitemerkinnät ovat pääsääntöisesti asianmukaisesti merkitty
- käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä satunnaisesti oikein
- hyödyntää toiminnassaan tarkoituksenmukaista eri tietolähteistä hankittua tietoa, mutta asioiden perustelut ovat osittain puutteellisia
- sitoutuu ryhmään, toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
- edistää ryhmän tavoitteiden saavuttamista
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja pyrkii osoittamaan sen toiminnallaan
- jakaa dialogissa ajatuksiaan muille ryhmässä ja jakaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
- ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
- arvioi omaa osaamistaan kriittisesti
- opintojakson tehtävät palautettu ajallaan
Assessment criteria, excellent (5)
- osoittaa monipuolista tietämystä kaikista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
- tarkastelee asioita useista näkökulmista
- etsii ja käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
- tekee asianmukaiset lähdeviitemerkinnät
- käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti oikein
- perustelee toimintaansa asianmukaisella tiedolla ja kykenee soveltamaan ja tekemään yhteenvetoja tiedoista
- organisoi ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
- edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja osoittaa sen toiminnallaan
- rakentaa ryhmän yhteistä dialogia ja jakaa asiantuntevaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
- palauttaa opintojakson tehtävät ajallaan
- arvioi omaa osaamistaan realistisesti
Further information
Kysymys&vastauspalsta Itslearning-oppimisalustalla
Avoimen AMK:n opiskelijoiden kiintiö X opiskelijaa ja huomiotava, että opintojakson edeltävyysehtona on Toiminta ihmisen elämässä-opintojakson suorittaminen.