Siirry suoraan sisältöön

English Professional Skills, B2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: 1001005-3093

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 13.01.2025

Ajoitus

13.01.2025 - 30.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Turun ammattikorkeakoulu

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

90 - 120

Koulutus

  • Konetekniikan koulutus

Opettaja

  • Piia Pesso
  • COS Opettaja

Ryhmät

  • PKONTS24
    Konetekniikka S24
  • PKONTS24A
    PKONTS24A
  • PKONTS24B
    PKONTS24B

Tavoitteet

The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society. In addition, they learn to utilize tools and techniques to further develop their skills in authentic, field-specific contexts.
Upon completing the course, the students have acquired sufficient skills to communicate at level B2 of the European Framework of Reference for Languages which states that at level B2, students should be able to produce clear, coherent and well-structured texts, present detailed descriptions related to their field of interest, express and exchange opinions using fluent language, follow complex argumentation, and read longer articles and reports.

Sisältö

- writing professional, field-specific texts
- presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using key terminology of their field
- becoming professional, autonomous language users in working life

Oppimateriaalit

Opintojakson oppimateriaali on itslearningissä.
Opintojakson aikana opiskelija valitsee osittain itselleen kiinnostavia alaan liittyviä aiheita ja lähteitä.

Opetusmenetelmät

Itseopiskelu, tekemällä oppiminen, tehtävien tekeminen, ryhmätyöskentely ja projektityöskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tehtäväperustainen arviointi, ei uusintoja eikä tenttejä. Opiskelija ei voi korottaa yksittäisten arvioitavien tehtävien pistemäärää eikä opintojakson loppuarvosanaa (tutkintosäännön mukaisesti).

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Pedagogiset toimintatavat kannustavat opiskelijaa aktiiviseen oppimiseen ja tiedon soveltamiseen monipuolisten menetelmien ja alakohtaisten tehtävien avulla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojaksoa ei voi suorittaa itsenäisesti ja arvosanan saaminen edellyttää aktiivista osallistumista oppitunneille sekä annettujen tehtävien tekemistä ajallaan.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus ja tehtävät sekä itsenäinen työ. Opiskelijat tekevät ryhmätyötä projektin merkeissä. Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä vastaa 133 tuntia opiskelijan työtä.

Viikottaiset oppitunnit (14 kertaa)

4 arvioitavaa tehtävää ja etätehtävät. Projektityöskentely. Tuntitehtävät ja opiskelijan omalla ajalla tehtävä työ.

Sisällön jaksotus

Opintojakson tavoitteena on aktivoida ja kehittää opiskelijan alakohtaisia kieli- ja viestintätaitoja englannin kielessä. Opiskelija saavuttaa ammattilisia taitoja monipuolisissa suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteista. Lisäksi opiskelija kehittää taitojaan jatkuvan, elinikäisen oppimisen kehittämiseksi. Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on riittävät taidot viestiä ammatin vaatimissa tehtävissä ja hän pystyy tuottamaan selkeää, jäsenneltyä ja tiivistä tekstiä, esittämään ja kuvailemaan alaan liittyvistä aiheista suullisesti ja pystyy ilmaisemaan ja vaihtamaan mielipiteitä käyttäen selkeää, asianmukaista kieltä. Opiskelija pystyy lukemaan alaan liittyviä tekstejä.

Opintojakson aiheet:
- Tyyli ja rekisterit
- Sähköposti- ja puhelinviestintä
- Messut ja tuote-esittelyt
- Raportointi
- Suullinen esittäminen
- Kokoustaminen
- Keskustelutaito
- Pump Design -projekti yhteistyössä Pekka Jukantuvan ja Antti Meriön kanssa

Viestintäkanava ja lisätietoja

Opiskelijalla tulee olla käytössään toimiva tietokone, mikrofoni ja kamera online-tunteja varten.

Opettajaan voi olla yhteydessä sähköpostitse: piia.pesso(a)turkuamk.fi

Opintojakso alkaa lukujärjestyksen mukaisesti syyskuussa 2024:

PKONTK24A: ke 4.9. klo 12.30
PKONTK24B: pe 6.9. klo 9.15

Tuntien aloitusajat ovat lukujärjestyksessä aina oikein ja päivitetty. Jos tunnin aloitusajaksi on merkitty 12.30, tunti alkaa siihen aikaan.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioitavat oppimistehtävät (arviointi asteikolla 0-5 p per tehtävä)

1 Muodollinen sähköposti (20.9. kampuksella)
2 Projektikokous (viikolla 40 pienryhmätapaamisessa)
3 Suullinen esitys (viikoilla 45-46)
4 Kirjallinen raportti (5.12. mennessä)

Ennakkotehtävät ja muut tehtävät 10 kpl (0... +5 pistettä), vähintään 5 pitää olla tehtynä, jotta opintojakson voi suorittaa hyväksytysti.

Aktiivinen läsnäolo ja positiivinen osaamisen näyttö voi antaa lisäpisteitä 0-6. Pelkkä läsnäolo ei kerrytä lisäpisteitä, koska se on oletus eli jatkuva aktiivisuus ja osaamisen näyttö voi antaa lisäpisteitä.

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen (vähintään 9:llä tunnilla pitää olla paikalla, 64% lähitunneista). Lähitunteja yhteensä 14 kertaa. Pakolliset tunnit on merkitty itslearning-työtilan viikkoaikatauluun. Läsnäolovelvoite perustuu opiskeltavan oppiaineen luonteeseen. Kieltä ja viestintää opetellaan harjoittelemalla usein muiden ihmisten kanssa.

Poissaoloja ei voi korvata lisätehtävillä ja tehtävien määräaikoihin ei tehdä poikkeuksia, vaan niitä on noudatettava. Jos opiskelija saa opintojakson suoritettua, arvosanaa ei voi korottaa tekemällä joitakin tehtäviä uudelleen (tutkintosäännön mukaisesti). Vähintään 3 tehtävää täytyy olla tehtynä 0-5 pistettä arvioitavista tehtävistä ja vähintään 5 tehtävää muista tehtävistä, jotta opintojakson voi suorittaa hyväksytysti.

Hylätty (0)

Arvioitavia tehtäviä tekemättä (2 tai useampi 5 pisteen tehtävä, yli 5 pisteen arvoista tehtävää).
Liiallinen poissaolo oppitunneilta (enemmän kuin 5 kertaa).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Arvosana 1: 4-12,25 pistettä
Arvosana 2: 12,5-20,25 pistettä

Poissaoloja lähitunneilta.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arvosana 3: 20.5-28,75 points
Arvosana 4: 29-36,75 points

Aktiivinen osallistuminen opetukseen (yli 9 kertaa paikalla).

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tehtävät palautettu ajallaan ja ohjeiden mukaisesti, pisteet 37-40.
Aktiivinen osallistuminen tunneille (yli 9 kertaa läsnä).