Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation (2 op)
Toteutuksen tunnus: 100115-3354
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 06.01.2025
Ajoitus
07.01.2025 - 02.03.2025
Opintopistemäärä
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
- roo.sv
Paikat
15 - 30
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Ann-Katrin Tyni-Nummelin
Vastuuopettaja
Ann-Katrin Tyni-Nummelin
Ryhmät
-
PMEDIS24masuPMEDIS24 Mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS24tuprPMEDIS24 Tuotanto ja projektinhallinta
- 08.01.2025 09:00 - 12:00, Svenska i arbetslivet
- 13.01.2025 09:00 - 12:00, Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation 100115-3354
- 20.01.2025 09:00 - 12:00, Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation 100115-3354
- 27.01.2025 09:00 - 12:00, Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation 100115-3354
- 03.02.2025 08:00 - 12:00, Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation 100115-3354
- 10.02.2025 08:00 - 12:00, Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation 100115-3354
- 24.02.2025 08:00 - 12:00, TENTTI Svenska i arbetslivet
Tavoitteet
Opiskelija osaa kommunikoida kirjallisesti tavallisissa työelämän viestintätilanteissa.
Sisältö
Opiskelija osaa
- kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksistaan ja –tehtävistään
- kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa
- viestiä asiakaslähtöisesti
- käyttää oman alan keskeistä terminologiaa
Oppimateriaalit
Verkkomateriaali Itslearning - alustalla.
Opettajan ja opiskelijoiden omaa materiaalia.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, pienryhmätyöskentely, itsenäiset työt verkossa, suullinen ja kirjallinen tentti
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kirjallinen lopputentti kurssin päätteeksi.
Suulliset tentit sovitaan erikseen viikoille 9-10
- uusintamahdollisuus tarvittaessa
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Kurssilla opitaan ja harjoitellaan valmiuksia toimimaan ruotsin kielellä, opetellaan oman alan työhön liittyvää ammattisanastoa ja viestintää. Tuntityöskentelyssä korostetaan suullisia harjoituksia, joita tehdään pari- ja pienryhmätyöskentelynä. Itsenäisinä etätehtävinä monipuolisia opiskelijalähtöisiä, käytännönläheisiä ja interaktiivisia tehtäviä Innopeda - periaatteen mukaisesti, opiskelijan lähtötaso huomioiden.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Erittäin hyvän kielitaidon omaavat voivat suorittaa opintojakson pääasiassa itsenäisesti verkossa, esim jos ruotsia on käyttänyt paljon, on täysin kaksikielinen tai suorittanut A - ruotsin lukiossa hyvin arvosanoin. Ota silloin yhteyttä opettajaan, jonka kanssa sovitaan suoritustavasta!
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävinä eri tyyppisiä harjoituksia, jotka tähtäävät kirjallisen ja suullisen kielitaidon kehittämiseen.
Kirjallinen ja suullinen osa ovat samaa kurssia.
3 op:n kokonaisuus, josta n. 20h kontaktiopetusta, n. 60h opiskelijan itsenäistä työtä.
Sisällön jaksotus
Media-alan opiskelijoille suunnattu virkamiesruotsin kelpoisuuden antava työelämälähtöinen ruotsin opintojakso. Kurssilla opitaan ja harjoitellaan valmiuksia toimimaan ruotsin kielellä, opetellaan oman alan työhön liittyvää ammattisanastoa ja viestintää. Tuntityöskentelyssä korostetaan suullisia harjoituksia. Tavoitetaso B1.
Lähiopetus Lempparilla maanantaisin 8.1. - 24.2.2024. Ajantasaiset tiedot lukkarissa. Muutokset mahdollisia tilanteen mukaan.
Kurssin hyväksytty suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista kontaktiopetukseen. Läsnäolo 80 % lähitunneista.
KIRJALLINEN JA SUULLINEN OSA OVAT SAMAA KURSSIA, ILMOITTAUTUMINEN JA ARVIOINTI VAIN ERIKSEEN.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Etätehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty, suullinen ja kirjallinen tentti asteikolla 0-5. Arvosanaan vaikuttavaa edellä mainittujen lisäksi kielitaitotaso, joka osoitetaan myös tuntityöskentelyssä. Suullinen ja kirjallinen tentti kurssin päätteeksi.
Kurssin hyväksytty suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista kontaktiopetukseen. Läsnäolo 80 % lähitunneista.
Hylätty (0)
Etätehtävät tekemättä/puutteelliset, kirjallisen tentin tulos alle 50%, liikaa poissaoloa kontaktiopetuksessa