Projektijohtaminen ja johtamistaidot (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CT86-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2024 - 13.01.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 14.01.2025 - 01.04.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Media-ala
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Henni Syrjänen
- Taru Lehtinen
- Vastuuopettaja
- Henni Syrjänen
- Ryhmät
-
PMEDIS24tuprPMEDIS24 Tuotanto ja projektinhallinta
- Opintojakso
- KU00CT86
Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 15 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 14.01.2025 klo 10:00 - 14:00 (4 t 0 min) |
Projektijohtaminen ja johtamistaidot KU00CT86-3001 |
LIN_H115
Kuvateatteri
|
Ti 28.01.2025 klo 10:00 - 14:00 (4 t 0 min) |
Projektijohtaminen ja johtamistaidot KU00CT86-3001 |
LIN_H319
Teoriatila
|
Ti 25.03.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Projektijohtaminen ja johtamistaidot KU00CT86-3001 |
LEM_B156
Luuppi muunto
|
Ti 25.03.2025 klo 13:00 - 14:00 (1 t 0 min) |
Projektijohtaminen ja johtamistaidot KU00CT86-3001 |
EDU_4071
Oppimistila muunto byod
|
Ti 01.04.2025 klo 10:00 - 14:00 (4 t 0 min) |
Projektijohtaminen ja johtamistaidot KU00CT86-3001 |
LIN_H319
Teoriatila
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakso alkaa 14.1.2025 ja päättyy 1.4.2025. Opintojaksolla on neljä lähitapaamista kampuksella, muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen. Opintojaksoon ei sisälly verkko-opetusta.
Lähitapaamiset Linnankadun kampuksella:
14.01.2025 klo 10-14 Johtajuuden paradigmat ja omien johtamistaitojen kehittäminen (Syrjänen & Lehtinen)
28.01.2025 klo 10-14 Kestävä ja vastuullinen johtajuus (Syrjänen)
25.2.2025 klo 10-14 Projektijohtamisen menetelmät ja rekrytointi (Lehtinen)
1.4.2025 klo 10-14 Lukupiiripresentaatiot ja keskustelua (Syrjänen & Lehtinen)
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- listata erilaisia projektijohtamisen menetelmiä
- arvioida ja kehittää johtamistaitojaan monipuolisesti
- analysoida johtamista erilaisissa organisaatioissa
- nimetä projektijohtamisen eettiset kysymykset
- seurata resurssien kohdentumista kestävään ja vastuulliseen toimintaan
- suunnitella ja valmistella projektin rekrytoinnin kriteerit ja vaiheet
Sisältö
Johtajuuden paradigmat, projektijohtamisen menetelmät, omien johtamistaitojen kehittäminen, kestävä sekä vastuullinen johtajuus ja rekrytointi.
Oppimateriaalit
Itslearning-alustan materiaalit.
Opetusmenetelmät
Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Innovaatiopedagogiikka (INNOPEDA)
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Neuvottele erikseen opettajien kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kaikki tehtävät ja aikataulut julkaistaan itslearning-alustalla viimeistään, kun opintojakso alkaa.
Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Arvosana muodostuu numeraalisesti arvioitavien tehtävien keskiarvosta.
Kaikki tehtävät arvioidaan jo numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.
Arviointiin vaikuttavat:
a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Harjoitustehtävien vastaukset vastaavat tekoälyn tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä jakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.
Lisätiedot
Avoimen AMK:n kiintiö 5 opiskelijapaikkaa.
Taideakatemian media-alan muut erikoistumisalat 3 opiskelijapaikkaa, esittävän taiteen ja musiikin opiskelijat 2 opiskelijapaikkaa.