Visuaalisuus brändinrakentajana (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CO31-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 06.02.2025
Ajoitus
06.02.2025 - 23.03.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Antti Alanko
Vastuuopettaja
Antti Alanko
Ryhmät
-
PMEDIS23masuPMEDIS23 Mainonnan suunnittelu
- 06.02.2025 08:00 - 14:00, Visuaalisuus brändinrakentajana KU00CO31-3001
- 12.02.2025 08:00 - 14:00, Visuaalisuus brändinrakentajana KU00CO31-3001
- 26.02.2025 08:00 - 14:00, Visuaalisuus brändinrakentajana KU00CO31-3001
- 27.02.2025 08:00 - 14:00, Visuaalisuus brändinrakentajana KU00CO31-3001
- 05.03.2025 08:00 - 14:00, Visuaalisuus brändinrakentajana KU00CO31-3001
- 06.03.2025 08:00 - 14:00, Visuaalisuus brändinrakentajana KU00CO31-3001
- 12.03.2025 08:00 - 14:00, Visuaalisuus brändinrakentajana KU00CO31-3001
- 13.03.2025 08:00 - 14:00, Visuaalisuus brändinrakentajana KU00CO31-3001
- 19.03.2025 08:00 - 14:00, Visuaalisuus brändinrakentajana KU00CO31-3001
- 20.03.2025 08:00 - 14:00, Visuaalisuus brändinrakentajana KU00CO31-3001
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida ja kehittää osaamistaan visuaalisen konseptin suunnittelijana
-suunnitella ja kehittää asiakkaille brändi-ilmeitä
- hallita ilmeen suunnitteluprosessi analyysistä ja tiedonhankinnasta aina ratkaisuihin asti
- laajentaa tiimityö- ja presentaatio-osaamistaan
Sisältö
Opiskelija toimii vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä analysoidaan ja ideoidaan, tehdään taustatutkimista, visualisoidaan, suunnitellaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, luovuus ja visuaalinen retoriikka ovat suunnittelijan keskeisiä työvälineitä.
Oppimateriaalit
jaetaan ITS.ssä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT-portfolio
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi laajempi itsenäinen harjoitustehtävä, johon saa ohjausta opetuksessa.
Sisällön jaksotus
Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä ideoidaan, suunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan.
Projektinhallinta, taustatyö, luovuus, visuaalinen retoriikka ja tyylit ovat AD:n keskeisiä työvälineitä.
Opintojaksolla totetutetaan yksi laajempi oppimistehtävä, johon saa ohjausta pienryhmätapaamisissa. Lopuksi oma tuotos esitetään ryhmälle.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.