Siirry suoraan sisältöön

Brändin hallinta (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081331-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 07.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 04.02.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 22

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Minna Teittinen

Vastuuopettaja

Minna Teittinen

Ryhmät

  • PMEDIS23masu
    PMEDIS23 Mainonnan suunnittelu
  • 14.01.2025 09:15 - 14:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 15.01.2025 09:15 - 12:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 15.01.2025 12:00 - 15:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 16.01.2025 09:15 - 14:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 16.01.2025 14:00 - 16:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 17.01.2025 09:00 - 13:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 17.01.2025 13:00 - 15:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 20.01.2025 09:15 - 15:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 21.01.2025 10:00 - 16:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 22.01.2025 09:00 - 15:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 23.01.2025 10:00 - 12:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 23.01.2025 12:00 - 15:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 24.01.2025 09:00 - 15:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 27.01.2025 09:00 - 13:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 27.01.2025 13:00 - 15:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 28.01.2025 09:15 - 12:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 28.01.2025 12:00 - 13:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 28.01.2025 13:00 - 15:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 29.01.2025 09:00 - 12:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 29.01.2025 12:00 - 13:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 29.01.2025 13:00 - 15:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 30.01.2025 10:00 - 16:00, Brändin hallinta 2081331-3006
  • 04.02.2025 09:15 - 15:00, Brändin hallinta 2081331-3006

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:


- tunnistaa brändin merkityksen ja sen rakentumisen
- soveltaa brändinhallinnan teoriaa ja keinoja
- löytää suunnittelijana ratkaisuja, kun kehitetään tavoitteellista brändiosaamista

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelun näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat brändin rakentamisen prosessiin, brändin elementteihin, brändi-identiteettiin ja brändinhallinnan merkitykseen. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään eri viestintämuotojen kautta syntyviä vaikutelmia ja mielikuvia tuote- ja yritystasolla sekä suunnittelemaan ja analysoimaan brändikonsepteja.

Oppimateriaalit

* ilmoitetaan opintojakson alkaessa
* materiaali jaetaan pääosin lähiopetuksen yhteydessä

Opetusmenetelmät

lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluennot

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen, kestävän kehityksen periaatteiden huomiointi

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

tehtäväperustaisia luentoja sekä harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti, työelämään tutustumista vierailijaluentojen avulla, asiakasprojektin teko tiimityönä yhdessä mainostoimiston kanssa
(tehtävänannot tarkemmin ItsLearningissä)

Sisällön jaksotus

Brändin hallinnan teoria ja brändikonseptin suunnittelu, brändimarkkinoinnin ideointi ja soveltaminen asiakasprojektin toimeksiantoon yhdessä mainostoimiston kanssa.

Lähiopetuksen aikataulu lukujärjestyksessä ja tarkempi ohjelma ItsLearning-alustalla.

Huom! Opintojakso sisältää runsaasti lähiopetuspäiviä, joissa läsnäolo on edellytyksenä opintojakson suorittamiselle.

Viestintäkanava ja lisätietoja

HUOM! EDELTÄVYYSEHDOT: Markkinoinnin perusteet ja Konseptisuunnittelun perusteet

Viestintäkanavana sähköposti ja ItsLearning-alusta

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Brändinhallinnan perusteiden haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen brändimarkkinoinnissa, aktiivisuus lähiopetuksessa, tiimityöskentelyssä ja vierailijaluennoilla, asiakasprojektin läpivienti toimeksiannon mukaisesti

Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu sen eri osien ja tehtävien arviointikriteerien perusteella (ks. ItsLearning ja opintojakson aloituspäivän info).