Siirry suoraan sisältöön

Elokuvan rahoitus (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00CO23-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

13.12.2024 - 06.03.2025

Ajoitus

13.03.2025 - 10.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 15

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Henni Syrjänen

Vastuuopettaja

Henni Syrjänen

Ryhmät

  • PMEDIS23tupr
    PMEDIS23 Tuotannon ja projektinhallinta
  • 13.03.2025 10:00 - 14:00, Elokuvan rahoitus KU00CO23-3001
  • 27.03.2025 10:00 - 14:00, Elokuvan rahoitus KU00CO23-3001
  • 03.04.2025 10:00 - 14:00, Elokuvan rahoitus KU00CO23-3001
  • 10.04.2025 10:00 - 14:00, Elokuvan rahoitus KU00CO23-3001

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- selittää tuotannon kulurakenteen, rahoitussuunnitelman ja kulujen toteutumisen seurannan
- esitellä tuotannon rahoittajille ja muille yhteistyökumppaneille kirjallisesti ja suullisesti
- hakea rahoitusta tuotannolle kotimaisista rahoituslähteistä
- nimetä keskeiset kansalliset ja kansainväliset rahoituslähteet, vertailla erilaisia rahoitusmalleja, ja valita tuotantoon sopivan rahoituskokonaisuuden
-tarkastella tuotantoa kestävän kehityksen näkökulmat huomioiden

Sisältö

Elokuvatuotannon rahoitus, kustannusarvio, rahoitussuunnitelma ja kulunseuranta, tuotantojen julkiset ja yksityiset rahoituskanavat ja -mahdollisuudet, tuotantosuunnitelmien esittely kirjallisesti ja suullisesti.

Oppimateriaalit

Itslearningin materiaali.

Opetusmenetelmät

Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvottele erikseen vastuuopettajan kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät (3 kpl), DL 10.4.2025
Oppimistehtävä 1 (ryhmätehtävä)
Oppimistehtävä 2 (yksilötehtävä)
Oppimistehtävä 3 (yksilötehtävä

Kaikki tehtävät ja materiaalit julkaistaan itslearning-alustalla viimeistään, kun opintojakso alkaa 13.3.2025.

Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).

Sisällön jaksotus

Opintojakso järjestetään 100 % etätoteutuksena (Zoom).

Zoom-linkki verkkotapaamisiin:
https://turkuamk.zoom.us/j/68202757670

Verkkotapaamisten aikataulu:

13.3. klo 10-14
27.3. klo 10-14
3.4. klo 10-14
10.4. klo 10-14

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Arvioinnin kohteena ovat oppimistehtävät 1-3.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Arvosana muodostuu numeraalisesti arvioitavien tehtävien keskiarvosta.
Kaikki tehtävät arvioidaan joko numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.

Arviointiin vaikuttavat:

a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Harjoitustehtävien vastaukset vastaavat tekoälyn tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä jakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.