Skip to main content

The Environment of the Media Field (5 cr)

Code: KU00BT41-3006

General information


Enrollment
01.12.2024 - 25.03.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.03.2025 - 26.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Arts Academy
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 100
Degree programmes
Degree Programme in Media Management
Teachers
Mika Salomaa
Markus Hatakka
Teacher in charge
Markus Hatakka
Course
KU00BT41

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 6 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 25.03.2025 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Media-alan toimintaympäristö KU00BT41-3006
Verkkotapaaminen Zoomissa
Tue 22.04.2025 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Media-alan toimintaympäristö KU00BT41-3006
Verkkotapaaminen Zoomissa
Tue 20.05.2025 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Media-alan toimintaympäristö KU00BT41-3006
Verkkotapaaminen Zoomissa
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kontaktiopetus (verkkotapaamiset):
- ti 25.3.2025 klo 16-18
- ti 22.4.2025 klo 16-18
- ti 20.5.2025 klo 16-18

Jos et pääse verkkotapaamisiin, katso its-ympäristöstä toimintaohje.

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- nimetä media-alan keskeiset toimijat ja järjestelmät
- esitellä oman alansa työtehtävien osaamisvaatimukset
- selittää media-alan merkitystä, toimintatapoja ja tehtäviä osana kulttuurialaa, yhteiskunnallista toimintaympäristöä ja kestävää kehitystä
- arvioida monikulttuurisuuden ja kansainvälisyyden merkitystä omalla ammattialallaan
- paikantaa media-alan historian keskeisimpiä vaiheita ja sijoittaa oman toimintansa siihen
- selittää media-alan toimintaympäristöä käyttäjän ja yleisön näkökulmasta

Content

Opintojaksolla perehdytään media-alan ominaispiirteisiin ja sen erilaisiin toimijoihin kansallisessa ja kansainvälisessä viitekehyksessä. Keskeistä on ymmärtää media-alan rooli osana yhteiskuntaa, kulttuuria ja taidetta. Opintojaksolla käsitellään alan työtehtävien ja osaamisvaatimusten muutosta ja tulevaisuutta sekä media-alan roolia kestävässä kehityksessä. Kurssilla käydään läpi media-alan historiaa sekä käsitellään erilaisia mediatuotteita myös yleisön ja käyttäjän näkökulmasta.

Materials

Materiaali opintojakson ITS-työtilassa.

Teaching methods

Kontaktiopetus (verkossa), pienryhmätehtävät ja itsenäiset tehtävät.

Exam schedules

-ei tenttiä

Pedagogic approaches and sustainable development

Case-study -perustainen oppiminen.
Teoriapohjainen oppiminen: lähdeaineistoon tutustuminen ja soveltaminen.
Tutkiva oppiminen.

Completion alternatives

-ei valinnaista suoritustapaa

Student workload

Tehtävät opintojakson ITS-työtilassa.

Evaluation methods and criteria

Arvosana muodostuu oppimistehtävien perusteella, oppimistehtävät ja niiden arviointitavat sekä vaikutus arvosanaan on kerrottu itsissä.

Arviointikriteereissä noudatetaan media-alan arviointikehikkoa - alla:

Failed (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä opintojakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.

Further information

Palautetavat sekä -kanavat on kerrottu itsissä.

Go back to top of page