Siirry suoraan sisältöön

Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00BT15-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 18.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
18.03.2025 - 13.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
Mediatuotannon koulutus
Opettajat
Taru Lehtinen
Vastuuopettaja
Taru Lehtinen
Ryhmät
MMEDTK24V
Mediatuotanto, verkko, kevät 2024
Opintojakso
KU00BT15

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 8 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 18.03.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen KU00BT15-3005

Ti 08.04.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen KU00BT15-3005

Ti 06.05.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen KU00BT15-3005

Ti 13.05.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Viestinnän suunnittelu ja kehittäminen KU00BT15-3005

Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa 18.3. osoitteessa: https://turkuamk.zoom.us/j/65018293251.
Verkkotapaamisten ulkopuolella opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- rakentaa yritykselle, yhteisölle, tapahtumalle, projektille tai hankkeelle viestintäsuunnitelman
- arvioida suunnitellun viestinnän onnistumista
- yhdistää viestinnän tavoitteet markkinointiviestinnän tavoitteisiin
- suunnitella ja toteuttaa viestintää suhteessa tavoitteisiin ja toimintaan

Sisältö

Opintojaksolla opiskelija oppii suunnittelemaan, miten erilaisia viestintäkeinoja hyödynnetään viestinnässä tavoitteellisesti. Kurssilla laaditaan viestintäsuunnitelma tai kehitetään jo olemassa olevaa suunnitelmaa.

Opetusmenetelmät

Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Innovaatiopedagogiikka (INNOPEDA)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvottele erikseen opettajan kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojaksolla tehdään yksi isompi harjoitustyö ja tämän lisäksi muita oppimistehtäviä.
Kaikki tehtävät ja aikataulut julkaistaan itslearning-alustalla.

Työn mitoitus: yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Kaikki tehtävät arvioidaan jo numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.

Arviointiin vaikuttavat:

a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Harjoitustehtävien vastaukset vastaavat tekoälyn tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä jakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.

Siirry alkuun